Συνεχίζεται η συζήτηση γύρω από την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ και τις αναμενόμενες μειώσεις σε βασικά προϊόντα, με αφορμή την πρωτοβουλία που αναμένεται να παρουσιαστεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου.
«Ζητήσαμε να ενημερώσουμε τον Υπουργό για την πρωτοβουλία αυτή των χιλίων και πλέον κωδικών και θα γίνει η συνάντηση αυτή την Τετάρτη. Ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου των σούπερ μάρκετ έχει ”τσεκούρι” μόνο με τη διεθνή ακρίβεια και τον πληθωρισμό και την προσπάθεια να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές με επαρκή προϊόντα στις καλύτερες δυνατές τιμές. Αυτό είναι το μόνο “τσεκούρι” που έχει και κανένα άλλο “τσεκούρι” (…)», αναφέρει σχετικά με το ζήτημα ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.
Μάλιστα, υπενθυμίζει την περυσινή εθελοντική πρωτοβουλία, που, όπως είπε, στέφθηκε με επιτυχία, με 65 προμηθευτές και 705 κωδικούς προϊόντων, συμβάλλοντας στη συγκράτηση του πληθωρισμού τροφίμων στην Ελλάδα σε επίπεδα χαμηλότερα από τον μέσο όρο της Ε.Ε.
«Τα τελευταία πέντε χρόνια μάλιστα, ο πληθωρισμός των τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν περίπου 31%. Στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία, είναι περίπου 29. Φυσικά και τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν ανάλογα. Άρα, είναι πολύ λογικό οι καταναλωτές να δυσκολεύονται», τονίζει.
«Ο υπουργός δεσμεύτηκε στους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ»
Ο κ. Πεταλάς δεν διστάζει να παρουσιάσει κι επίσημα στοιχεία, σχετικά με την κατάσταση. «Η Eurostat ανακοίνωσε ότι ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ευρώπη μέχρι και τον Αύγουστο ήταν 3,3%. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο νούμερο είναι 2,4% και στα σούπερ μάρκετ ιδιαίτερα 1,6%. Άρα, τα σούπερ μάρκετ παίζουν έναν ρόλο μείωσης του πληθωρισμού και αυτό δεν είναι φιλανθρωπία, αλλά αποτέλεσμα μεγάλου ανταγωνισμού (…)», σημειώνει.
Αναφορά στο ζήτημα κάνει και ο Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών ΓΣΕΕ, Απόστολος Ραυτόπουλος.
«Έχει δεσμευτεί ο υπουργός σε συναντήσεις που έκανε με τον ΣΕΒ, δηλαδή τη βιομηχανία τροφίμων αλλά και τους εκπροσώπους στο σούπερ μάρκετ πριν από δύο μήνες, ότι θα μειώσουν σε 1.000 κωδικούς την τιμή των προϊόντων τους από 5%. Αυτό που δεν γνωρίζουμε όμως είναι ποια θα είναι η ημερομηνία ορόσημο της μείωσης της τιμής και για πόσο θα διαρκέσει. Θα ισχύσει στις γιορτές που τα νοικοκυριά έχουν αυξημένες ανάγκες;», διερωτάται, ενώ επισημαίνει την αντιπαράθεση ανάμεσα σε αλυσίδες και βιομηχανίες:
«Όταν ρωτάμε εμείς στα σούπερ μάρκετ γιατί είναι τόσο ακριβές οι τιμές, απαντούν ότι δεν φταίνε οι ίδιοι αλλά η βιομηχανία τροφίμων. Εμείς όμως δεν γνωρίζουμε ποιος αισχροκερδεί εις βάρος των καταναλωτών».
Την εικόνα της αγοράς συμπληρώνει ο Γενικός Διευθυντής του Συνεταιρισμού Ζαγοράς, Νίκος Ντόβας. «Μείωση αναμένεται κυρίως στην παραγωγή κάστανου (…) Σε σχέση με το ’22 που ήταν μια καλή χρονιά, θα είμαστε αρκετά κάτω. Το μήλο είναι ένα προϊόν ευρείας κατανάλωσης και θεωρούμε ότι θα υπάρξει μια αύξηση τιμών της τάξης του 10 με 15% (…)», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.
Η συζήτηση για το «καλάθι» των 1.000 κωδικών προϊόντων βρίσκεται σε εξέλιξη και οι καταναλωτές αναμένουν τις τελικές αποφάσεις για το πότε και με ποια διάρκεια θα εφαρμοστούν οι μειώσεις.
Δείτε επίσης:
- Ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ: Πρόστιμα–βιτρίνα
- «Καμπάνα» 1,4 εκατ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» – Οι παραβάσεις
- Η ακρίβεια «στριμώχνει» τα νοικοκυριά – Χαμηλοί μισθοί, ακριβά προϊόντα
θα απολύσουν τα σουπερμάρκετ υπαλλήλους και θα γίνουν self service. Δεν είναι τίποτα, η παγκοσμιοποίηση έρχεται δυνατά. Τα οποία προβλήματα ζούμε θα έχουν τέτοιου είδους λύσης.