ΘΑΥΜΑ: Πως ο Άγιος Δημήτριος θεμελιώνει την ελληνικότητα της Μακεδονίας

Must Read

ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ του Αγίου Δημητρίου συνεχίζονται και στον 21ο αιώνα. Ο πολιούχος της Θεσσαλονίκης την έσωσε από την πολιορκία των αβαροσλάβων το 586 μ.Χ. (ή το 597 μ.Χ. κατ’ άλλες πηγές). Τότε κατά την 7η ημέρα της πολιορκίας οι επιδρομείς εγκατέλειψαν τις προσπάθειές του και απεχώρησαν. Ο λόγος παραμένει ανεξήγητος μέχρι τις ημέρες μας, εξ ου και απεδόθη σε θαύμα του Αγίου Δημητρίου.

Σήμερα για την Επιτροπή που εξετάζει το ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων στην Ελλάδα και στο Σκόπια εκείνο το θαύμα και εκείνη η πολιορκία αναδεικνύεται σε ισχυρό όπλο. Σε όπλο το οποίο η Επιτροπή (που σημειωτέον είναι άμισθη) αξιοποίησε στο έπακρο κατά την μάχη που έδωσε έναντι των Σκοπιανών.

Την μάχη την οποία δεν θέλησε να δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά την έδωσαν οι Έλληνες πανεπιστημιακοί, υπό την προεδρία του καθηγητού της Νεωτέρας και Συγχρόνου Βαλκανικής Ιστορίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Σπυρίδωνος Σφέτα.

Σύγχρονος Μακεδονικός Αγών μπορεί να χαρακτηρισθεί το έργο της Επιτροπής, η οποία αντιμετώπισε και ανέτρεψε τις αιτιάσεις των εκπροσώπων της γειτονικής χώρας, τεκμηριώνοντας την ελληνικότητα της Μακεδονίας και προσδιορίζοντας με σαφήνεια το γεγονός ότι οι σλαβικής καταγωγής σημερινοί κάτοικοι των Σκοπίων δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες και τον πολιτισμό τους.

Δύο ημέρες κράτησε η μαραθώνια συνεδρίασις, κατά την οποία έγινε δεκτό ότι η ιστορία και ο πολιτισμός των αρχαίων Μακεδόνων ήταν τμήμα του ελληνικού πολιτισμού, που επέδρασε καθοριστικά στο πανανθρώπινο πολιτιστικό γίγνεσθαι. Αναιρέθηκε έτσι η θέσις που ήθελε την αρχαία Μακεδονική ιδιαιτερότητα ως αντιτιθέμενη στον ελληνισμό.

Δεδομένου ότι η Συμφωνία των Πρεσπών απαιτεί όπως κάθε αλλαγή σε σχολικά εγχειρίδια να στηρίζεται σε πηγές, η Επιτροπή συγκέντρωσε όλα τα σχετικά χωρία των αρχαίων συγγραφέων, Ηροδότου, Θουκυδίδου, Ισοκράτη, Πολύβιου και άλλων προβαίνοντας και στην ορθή ερμηνεία των λόγων του Δημοσθένους και υπέβαλλε σχετικές παρατηρήσεις.

Για τα ρωμαϊκά χρόνια γίνεται δεκτό ότι ο όρος Μακεδονία ήταν διοικητικός και μόνον στον 14ο αιώνα οι Βυζαντινοί συγγραφείς του έδιναν και πάλι πάλι το ιστορικό του περιεχόμενο.
Άλλωστε έγινε δεκτό και από τους Σκοπιανούς ότι οι όροι Μακεδών και Σλάβος δεν ταυτίζοντο εκείνα τα χρόνια, καθώς οι Σλάβοι δεν πήραν το όνομα Μακεδόνες από τους αρχαίους κατοίκους της περιοχής.

Όλα αυτά είναι καταγεγραμμένα στα πρακτικά των συνεδριάσεων των Επιτροπών Ελλάδος και Σκοπίων, επιπροσθέτως δε έχουν περιληφθεί σε ρηματικές διακοινώσεις που αντηλλάγησαν μεταξύ των Υπουργείων Εξωτερικών των δύο χωρών.

Να σημειωθεί ότι οι παρατηρήσεις των Σκοπιανών, όταν δεν ήσαν αόριστες περιορίζοντο σε ζητήματα όπως ο ισχυρισμός ότι οι Σλάβοι δεν ήσαν νομάδες αλλά γεωργοί. Στις πηγές που αναφέρονται στην πολιορκία της Θεσσαλονίκης και τα θαύματα του Αγίου Δημητρίου, περιλαμβάνονται και οι επιστολές του Κωνσταντίνου του Πορφυρογεννήτου προς τον υιόν του Ρωμανό.

Είναι σαφές ότι οι υπερασπιστές της Θεσσαλονίκης, πολίτες της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ήσαν Έλληνες Μακεδόνες, σε αντίθεση προς τους πολιορκητές οι οποίοι ήσαν Σλάβοι (χαρακτηρίζονται ως Αβαροσλάβοι) που ούτε κατά διάνοια χαρακτηρίζοντο -ή χαρακτήριζαν εαυτούς- ως Μακεδόνες.

Μπορεί η κατάστασις να περιπλέκεται στα χρόνια της οθωμανικής κατοχής, όμως είναι σαφές ότι τότε ο όρος Μακεδών περιελάμβανε όλους τους χριστιανούς κατοίκους της περιοχής (των βιλαετίων Κοσσυφοπεδίου, Θεσσαλονίκης και Μοναστηρίου, όμως η ιστορική αλήθεια -και ο προσδιορισμός των συνόρων- αποκαθίσταται τόσο με την Συνθήκη του Βουκουρεστίου, του 1913 όσο και με Συνδιάσκεψη των Παρισίων του 1919.

Αυτό πλέον έχει γίνει δεκτό από τους Σκοπιανούς και θα περιληφθεί στα σχολικά τους βιβλία. Ότι δηλαδή τότε, το 1919 τα σύνορα καθορίσθησαν τελεσιδίκως, ο όρος «Μακεδονία του Αιγαίου» καταργήθηκε οριστικώς και αντικατεστάθη από τον όρο «Ελληνική επαρχία της Μακεδονίας», ενώ έγινε από όλες τις πλευρές δεκτό ότι δεν υφίσταται νομική βάσις για αλυτρωτισμό οιασδήποτε μορφής.

Αυτό που διεπιστώθη από τους Έλληνες πανεπιστημιακούς είναι ότι οι Σκοπιανοί αναλίσκονται σε γενικές παρατηρήσεις καθώς δεν έχουν ισχυρά ιστορικά επιχειρήματα για αυτά που υποστηρίζουν. Σημειωτέον ότι έχουν επισημανθεί στα σημερινά σχολικά βιβλία των Σκοπιανών 37 προβληματικοί χάρτες που χρήζουν αναθεωρήσεως. Όλα αυτά περιλαμβάνονται σε κείμενο 57 σελίδων με τις παρατηρήσεις της Επιτροπής επί των εγχειριδίων και των σχολικών προγραμμάτων. Αυτά αναμένεται ότι θα αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής συναντήσεως στους επόμενους μήνες.

Αυτή είναι η κατάληξις μιας σκληρής διαπραγματεύσεως και αυτά είναι τα επιτεύγματα της Επιτροπής υπό τον καθηγητή Σφέτα, οι εισηγήσεις της οποίας ανταποκρίνονται στους εθνικούς στόχους. Εναπόκειται τώρα στην Κυβέρνηση που θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις να αξιοποιήσει το έργο της Επιτροπής και να υπερασπισθεί τα εθνικά κεκτημένα και στον ιδιαιτέρως σημαντικό χώρο της παιδείας και των σχολικών εγχειριδίων.

Πηγή:ΕΣΤΙΑ

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This