Όλα εισαγόμενα για τα ηλεκτροκίνητα

Must Read

Γιώργος Χαρβαλιάς
Γιώργος Χαρβαλιάς
Ο Γιώργος Χαρβαλιάς είναι δημοσιογράφος και πολιτικός αναλυτής, εξειδικευμένος σε θέματα γεωστρατηγικής. Γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από τη Σχολή Μωραΐτη. Ολοκλήρωσε τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών του στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνέχισε για μεταπτυχιακά στο Πανεπιστήμιο του Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας.

Συγχωρέστε με που δεν συμμερίζομαι τον παιδιάστικο (ή μήπως υποκριτικό;) ενθουσιασμό ορισμένων με την ηλεκτροκίνηση, αλλά λόγω επαγγέλματος έχω πάντα την τάση να μην αρκούμαι στην πρώτη εικόνα και να ψάχνω λίγο πίσω από την κορνίζα.

  • Από τον Γιώργο Χαρβαλιά

Η ηλεκτροκίνηση, λοιπόν, πιθανότατα είναι η εικόνα των οδικών μετακινήσεων του μέλλοντος, όμως ακόμη βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, κυρίως γιατί δεν έχει ανακαλυφθεί τρόπος εξασφάλισης μεγάλης αυτονομίας στα αντίστοιχα οχήματα.

Υπάρχουν επίσης και επιφυλάξεις, δευτερεύουσας ίσως σημασίας, σχετικά με κινδύνους που μπορεί να ανακύπτουν για τους πεζούς με αυτά τα «εντελώς αθόρυβα» αυτοκίνητα, καθώς και σοβαρές επιστημονικές ενστάσεις για το πραγματικό περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους, κυρίως λόγω των φορτιστών υψηλής ισχύος που διαθέτουν.

Γενικώς πρόκειται για μία τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί ευρέως στην καθημερινότητα του πολίτη. Βρίσκεται σε ένα πολλά υποσχόμενο μεν, αλλά πιλοτικό κατ’ ουσίαν στάδιο. Ας υποθέσουμε, όμως, ότι ο πρωθυπουργός μας έχει μεγάλο χάρισμα διορατικότητας και βλέπει το μέλλον πιο καθαρά από εμάς. Ο τρόπος, φοβούμαι, που εξήγγειλε το όλο εγχείρημα είναι εντελώς αντιπαραγωγικός για τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας. Αν πίστευε πραγματικά στην ηλεκτρική ενέργεια ως βέλτιστη λύση για τις οδικές μετακινήσεις θα είχε φροντίσει να δημιουργήσει τις υποδομές για την εγχώρια παραγωγή αντίστοιχων προϊόντων στην πατρίδα μας. Και δεν θα προέτρεπε με οικονομικά κίνητρα και άλλου είδους «πλύση εγκεφάλου» τους πολίτες να αγοράσουν εισαγόμενα είδη, προκαλώντας πρόσθετη ανισορροπία στο προβληματικό εμπορικό ισοζύγιο της χώρας.

Τα χρήματα που υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης με τη μορφή «επιδοτήσεων» θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν διατεθεί για τη δημιουργία επί ελληνικού εδάφους μιας πρότυπης βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών τροχοφόρων μικρότερης ισχύος. Και επιπλέον, αν ενδιαφερόταν για τους εγχώριους κατασκευαστές ο πρωθυπουργός, θα μπορούσε να έχει συνδέσει τις επιδοτούμενες αγορές εισαγόμενων ειδών με υποχρεωτική χρήση ελληνικών εξαρτημάτων (π.χ., μπαταρίες), όπου υπάρχει αντίστοιχη γραμμή παραγωγής.

Υπήρχαν πολλοί τρόποι για να χωρέσει και η ελληνική βιομηχανία στα… ηλεκτροκίνητα όνειρα του Κυριάκου, αλλά δεν προτιμήθηκαν. Φοβούμαι, λοιπόν, ότι το όλο εγχείρημα παραπέμπει απλώς στην ενθάρρυνση αγοράς συγκεκριμένων εισαγόμενων προϊόντων, επιτείνοντας την αιμορραγία προς καταναλωτικές δαπάνες που καταλήγουν σε ξένες τσέπες, χωρίς κανένα προστιθέμενο όφελος για την εγχώρια οικονομία.

Πρόκειται, δυστυχώς, για εξυπηρέτηση αλλότριων αναγκών και δεν χρειάζεται να θυμίσουμε ποια χώρα στην Ευρώπη παράγει τα περισσότερα από αυτά τα ηλεκτροκίνητα «τροχοφόρα»…

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ξεκίνησε η επιχείρηση «δενδροφύτευση» στη Θεσσαλονίκη

500 νέα δέντρα «πρασινίζουν» την πόλη

More Articles Like This