Σάββατο 19/6/2021

Η καθιέρωση της απλήρωτης εργασίας

Πολλές δικαιολογημένες διαμαρτυρίες για την επαπειλούμενη επιβολή του εργασιακού 10ώρου, αλλά για το απλήρωτο 24ωρο ουδείς ομιλεί

  • Από τον Παναγιώτη Λιάκο

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι ο πιο γάτος μεγαλοεκδότης στον κόσμο. Δεν αγοράζει ούτε γραμμάριο χάρτου, δεν πληρώνει συντάκτες και δισεκατομμύρια κορόιδα σκίζονται να εργαστούν απλήρωτοι γι’ αυτόν και τους ομοίους του, έχοντας τις αυταπάτες ότι κάνουν φιγούρα, ότι διαφημίζονται μέσω του facebook, ότι τους εξυπηρετεί η «πλατφόρμα» του, βελτιώνεται η ζωή τους όταν ικανοποιούν τον εθισμό τους για likes, ποσταρίσματα φωτογραφιών και άλλες μπουρδίτσες.

Μάλιστα, ο εθισμός εκατοντάδων εκατομμυρίων σε αυτό το μαραφέτι είναι τόσο μεγάλος, ώστε έχουν την αίσθηση ότι είναι κάτι σαν «καταδίκη σε ανυπαρξία» το μπλοκάρισμα του λογαριασμού τους αν εκφράσουν άποψη που δεν αρέσει στους ιδιοκτήτες της πλατφόρμας.
Πιθανολογείται ότι αν όλα τούτα τα εκατοντάδες εκατομμύρια μάθουν ότι το facebook και οι λοιπές ιντερνετικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι χαμένος χρόνος και όχι κέρδος μπορεί να λιποθυμήσουν από την έκπληξη.

Η δαπάνη τόσων πολύτιμων ωρών, ημερών, εβδομάδων, ετών ολόκληρων μπροστά από μια οθόνη παρακολουθώντας τις ζωές των άλλων και προσποιούμενοι ότι είμαστε ευτυχισμένοι και προχώ, και μάγκες, και άνετοι είναι μια πρώτης τάξεως απόδειξη ευήθειας. Ενα κλάσμα του χρόνου που δαπανούμε στις ιντερνετικές μπίζνες των άλλων αν το αφιερώναμε στην προσωπική μας βελτίωση θα γινόμασταν μέτοχοι στην εταιρία του facebook και όχι εθελοντές αγγαρειομάχοι. Τα παραπάνω γράφτηκαν με αφορμή την είδηση που ανάρτησε το newsbreak.gr και η οποία ανέφερε τα εξής: «Με το AFP (Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων) ως ανεξάρτητο ελεγκτή για την Ελλάδα και την Κύπρο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί το facebook, προκειμένου, όπως αναφέρθηκε σε διαδικτυακή παρουσίαση, να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στο facebook και το Instagram στην ελληνική γλώσσα. […]

Το facebook ανακοίνωσε επίσης το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίον συνεργάζεται με τους ελεγκτές γεγονότων (fact checkers) και πώς να εντοπίζονται ψευδείς πληροφορίες στον χώρο του διαδικτύου».

Ας τσεκάρουν ό,τι θέλουν, όπως θέλουν. Ποσώς μας ενδιαφέρει. Κάνα μισθό σε όσους τροφοδοτούν την πλατφόρμα τους με περιεχόμενο να δώσουν.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ