Συνεχίζουν να… σπάνε τα ταμεία τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ, ακόμη και μετά τη λήξη της καραντίνας!
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της εταιρίας IRI, την εβδομάδα 11-17 Μαΐου οι οργανωμένες αλυσίδες του λιανεμπορίου τροφίμων πραγματοποίησαν πωλήσεις της τάξης των 123.360.000 ευρώ, αυξημένες κατά 10,1% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Οι πωλήσεις τροφίμων ενισχύθηκαν κατά 7,4%, κατά 15% οι πωλήσεις προϊόντων οικιακής χρήσης, μόλις κατά 1,9% οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 44,7% οι πωλήσεις όλων των άλλων κατηγοριών.
Το εξεταζόμενο διάστημα, είδη αθλητικού εξοπλισμού που διατίθενται μέσω σούπερ μάρκετ παρουσίασαν αύξηση κατά 160,1%! Η κατηγορία ηλεκτρικών ειδών και μικροσυσκευών την εβδομάδα 11-17 Μαΐου παρουσίασαν αύξηση κατά 112,6%, των προϊόντων κήπου κατά 80,8%, των προϊόντων αυτοκινήτου κατά 64,4% και των ειδών ένδυσης κατά 48,9%.
Τζίρος 1,683 δισ. ευρώ
Από την αρχή της πανδημίας και των πρώτων επιβεβαιωμένων κρουσμάτων (24 Φεβρουαρίου), έως και τις 17 Μαΐου, σε διάστημα 12 εβδομάδων, οι πωλήσεις 340 κατηγοριών σταθερού κωδικού των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκαν στο 1,683 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ, όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,1%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 320,1%, τα υγρά μαντιλάκια με αύξηση 269,6% και το οινόπνευμα με αύξηση 232,4%.