5-7-2020

Στην… πρίζα η αγορά αυτοκινήτου – Επιδοτήσεις ως 8.000 ευρώ για ηλεκτροκίνηση

Γενναίες επιδοτήσεις έως και 8.000 για την προώθηση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ετοιμάζουν τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Μεταφορών και Οικονομικών. Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν ότι στα κίνητρα θα περιλαμβάνεται επιδότηση 5.000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. και 5.000 έως 8.000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού ταξί με παράλληλη απόσυρση του παλιού για σκραπ.

Τις βασικές πτυχές του νομοσχεδίου, που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για «πράσινες» μετακινήσεις και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις, παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο της Πέμπτης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.

Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται: α) οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού Ι.Χ., δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν, που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρίες και ταξί, β) φορολογικά κίνητρα σε εταιρίες για απόκτηση/χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, γ) δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, δ) χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους δήμους και ε) μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον δημόσιο τομέα.

«Θα υπάρξουν κίνητρα με ένα ειδικό πρόγραμμα που στόχο θα έχουν να βοηθήσουμε όλους όσοι θέλουν να πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να πάρουν με μία έκπτωση σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Η έκπτωση αυτή θα είναι σταθερή. Είτε πάρεις ένα ακριβό αυτοκίνητο είτε ένα φθηνό, την ίδια έκπτωση θα πάρεις, διότι δεν θέλουμε να βοηθάμε τους πλουσιότερους» υπογράμμισε πριν από λίγες ημέρες ο Κωστής Χατζηδάκης, δίνοντας το στίγμα του νομοσχεδίου.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε ακόμη πως για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα. Επομένως δεν μιλάμε για απόσυρση των αυτοκινήτων, όπως ορισμένοι κατά καιρούς είχαν πει, μιλάμε για έναν νέο τρόπο μετακινήσεων».

Ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαίωσε πως θα προχωρήσει αμέσως η εγκατάσταση φορτιστών, τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Δεν μπορεί να τελεσφορήσει το μέτρο αυτό αν δεν έχεις φορτιστές. Εχουμε αντίστοιχες συνεννοήσεις με τον ΔΕΔΔΗΕ, με τους δήμους κ.λπ. Το άλλο που επίσης σκεφτόμαστε είναι η υιοθέτηση ενός πακέτου κινήτρων έτσι ώστε εδώ στην Ελλάδα να παράγονται φορτιστές και μπαταρίες για τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας.

Διότι δεν μας νοιάζει απλά και μόνο να περάσουμε σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, μας ενδιαφέρει να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Στόχος είναι να υπάρχει και προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας σε αυτή την πολιτική, όχι μόνο στο περιβαλλοντικό, αλλά και στο αναπτυξιακό επίπεδο».

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής υπογράμμισε κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου ότι σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα διαμορφωθούν δράσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η αντικατάσταση των ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ειδικά για τα ταξί μπορεί να δοθεί επιδότηση, προκειμένου να παρασχεθούν κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση από την κυκλοφορία του παλαιού.

Παράλληλα, γίνεται προετοιμασία για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει την κατάρτιση και τήρηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, ώστε να υπάρχει συνεχής χαρτογράφηση των δυνατοτήτων και των εμπλεκομένων στα θέματα ηλεκτροκίνησης, αλλά και η δυνατότητα παροχής στοιχείων στα συναρμόδια υπουργεία για την εποπτεία και τον έλεγχο της αγοράς.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον οποίο θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μεγάλο μέρος των οχημάτων προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Μάλιστα, έχει προγραμματιστεί να τεθούν σε δοκιμαστική κυκλοφορία δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στο κέντρο της Αθήνας.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί την προσεχή Παρασκευή 5 Ιουνίου από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελένη Παπαδοπούλου
Ελένη Παπαδοπούλου
Σάββας Καλεντερίδης
Σάββας Καλεντερίδης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ