Ριζικές αλλαγές στη ναυτιλία με στόχο την επιστροφή της ελληνικής σημαίας στα πλοία ελληνικών συμφερόντων

Must Read

Προσπάθεια για την ανακοπή της διαρροής των πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο (κάτι που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δεκαετίες) αποτελούν τα μέτρα που εξήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Με τα μέτρα η ελληνική σημαία γίνεται πιο «συμφέρουσα» και πιο ανταγωνιστική (αρκεί να βοηθήσει και ο εφοπλισμός) και ανοίγει ο δρόμος για περισσότερες θέσεις εργασίας στα πλοία, σε μια εποχή που η ανεργία μαστίζει τη χώρα. Με τις νέες διατάξεις παρέχεται δυνατότητα για ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία με βάση τις διεθνείς ισχύουσες ΣΣΕ (τη σύμβαση της ITF, του διεθνούς συνδικαλιστικού οργάνου των ναυτικών).

Η ρύθμιση αφορά μόνο τα αμιγώς ελληνικά εμπορικά πλοία άνω των 3.000 ΚΟΧ -στην ακτοπλοΐα τα πράγματα μένουν ως έχουν- και μόνο ειδικότητες του κατώτερου πληρώματος, καθώς και τις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού.

Σημειώνεται ότι από τα 4.900 ελληνικών συμφερόντων πλοία μόλις τα 599 φέρουν την ελληνική σημαία (ποσοστό 12%), ενώ το 1995 σε σύνολο 2.939 ελληνόκτητων πλοίων τα 1.019 ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο (ποσοστό 42%). Η διαρροή, δηλαδή, ήταν -και παραμένει- θηριώδης.

Δεν υπάρχουν μισθοί γαλέρας

Όπως τόνισε στη Βουλή ο Γ. Πλακιωτάκης, «δεν υπάρχουν μισθοί γαλέρας στη διεθνή ναυτιλία. Βάσει της διεθνούς ΣΣΕ ο μισθός του ναύτη μαζί με τα επιλέξιμα επιδόματα φτάνει τα 2.200 δολάρια ΗΠΑ. Απευθύνομαι στην ελληνική κοινωνία και στον Έλληνα άνεργο συμπολίτη μας και τον ρωτώ. Τα 2.200 δολάρια είναι μισθός γαλέρας; Ό,τι ισχύει στα υπό ξένη σημαία πλοία θα ισχύει και για τα υπό ελληνική σημαία».

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, με τα προτεινόμενα (με τροπολογία στη Βουλή) μέτρα προβλέπεται: αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να ανακοπεί η πτωτική του πορεία, περισσότεροι Έλληνες σε υπό ελληνική σημαία πλοία, τόνωση της ελκυστικότητας του ναυτικού επαγγέλματος.

Με τις ρυθμίσεις αλλάζουν επίσης τα πράγματα στον ναυτικό συνδικαλισμό.
Κανείς δεν θα μπορεί να θέτει υποψηφιότητα στα σωματεία αν έχει ολοκληρώσει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών.

Κάθε υποψήφιος θα πρέπει να αποδεικνύει ότι ασκεί το ναυτικό επάγγελμα βάσει του αριθμού του ναυτικού του φυλλαδίου και όχι δι’ αντιπροσώπου ή με επιστολική ψήφο.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This