Οι μισοί «δικτυωμένοι» Έλληνες πλέον προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους online

Ένας στους δύο Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου προτιμά, πλέον, κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, με την υγειονομική κρίση της COVID-19 να παγιώνει τη στροφή στις online αγορές.    

Ειδικότερα, η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικότερα έχει υπερ-διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι: από το 21% των χρηστών Διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019, σε 50% τον Αύγουστο 2020. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι σταθερό από τον Μάιο.

Η καταγραφή αυτή δείχνει ότι οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω Διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση μετά την άρση του, δεν επαληθεύονται. Αντίθετα, καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο 50% του πληθυσμού.

Όσον αφορά την αγορά τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα άνοδο, φτάνοντας στο 38%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά από την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων. Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ και άλλα μέσα, καταγράφεται επίσης μία παγίωση του σχετικού κοινού, με ενίσχυση του ρόλου που παίζουν, πλέον, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολλαπλών καταστημάτων.

Οι τρεις εναλλακτικές -ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων- χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού έναντι 29% τον Μάιο, με τους κατεξοχήν αγοραστές από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ να αντιστοιχούν στο 5%, με αύξηση 500% σε σχέση με το 2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρά τη μείωση σε σχέση με τον Μάιο, η τηλεφωνική παραγγελία μειώνεται στο 9% σε σχέση με το 13% τον Μάιο, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει παρουσία της χρήσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλαπλών καταστημάτων με ποσοστό 13%. Την παραπάνω εικόνα περιγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 750 ατόμων στα τέλη Αυγούστου και είχε ως αντικείμενο τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων μετά από την εμφάνιση του CODID-19 στην Ελλάδα.

Άνεση και ευκολία

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η επιλογή των καταναλωτών για αγορές μέσω Διαδικτύου δεν έχει τόσο πολύ να κάνει πλέον με την αποφυγή της επίσκεψης στο κατάστημα, αλλά με την άνεση και την ευκολία που παρέχει το online κανάλι.

Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμάει να αγοράσει εξ αποστάσεως προϊόντα σουπερμάρκετ, έχει μειωθεί από 14% τον Απρίλιο, σε 7% τον Αύγουστο, ενώ το ποσοστό που φοβάται να επισκεφθεί το κατάστημα έχει μειωθεί από 22% σε 7%.

Όσον αφορά τις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής από το κατάστημα και της παράδοσης κατ’ οίκον, με μεγάλη διαφορά οι καταναλωτές προτιμούν τη δεύτερη με ποσοστό 57% έναντι 17% της πρώτης, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο. Η παράδοση κατ’ οίκον θεωρείται πιο εύκολη από το 62%, πιο εξυπηρετική από το 53%, πιο ασφαλής για την υγεία από το 49% και συνολικά καλύτερη από το 46%. Αντίθετα, η υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα θεωρείται πιο γρήγορη από το 45% και πιο οικονομική από το 38%.

Αν και μόνο μία μειοψηφία προτιμά την παραλαβή από το κατάστημα, το ποσοστό του 17% μαζί με το 26% που προτιμάει και τις δύο -σύνολο 43%- είναι επαρκές για να προβληματίσει τις επιχειρήσεις του κλάδου, σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Νατσιός κατά Μητσοτάκη: «Είναι ανεπίτρεπτο να μην ξεχωρίζει την έννοια του κράτους από το έθνος»

Με μια ανάρτηση-καταπέλτη κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Δημήτρης Νατσιός εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον Πρωθυπουργό με αφορμή μια αναφορά που...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Άδωνις Γεωργιάδης μετάνιωσε πικρά την ανάρτηση με την Ελληνίδα στη Νορβηγία 

Ο Άδωνις Γεωργιάδης επιμένει στο να κάνει πολιτική με άτοπες συγκρίσεις αλλά δεν του βγαίνει σε καλό. Ο υπουργός υγείας...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μητσοτάκης: Ο καφές με βουλευτές της ΝΔ στο εντευκτήριο

«Εμείς δεν έχουμε μυστικά»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το δημοψήφισμα ήταν δική μου απόφαση» ξεκαθαρίζει ο Τσίπρας

Άκρως ενδιαφέροντα είναι όσα αναφέρει για το δημοψήφισμα ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του «Ιθάκη». Εκεί και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας κατά Μητσοτάκη με αφορμή το βιβλίο του: «Επιλέγει την συγκάλυψη της αλήθειας»

Αιχμηρός προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη ήταν ο Αλέξης Τσίπρας λίγες ώρες αφότου ο πρωθυπουργός μίλησε για το βιβλίο «Ιθάκη» στο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε την παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά;

Πρώτο θέμα στην πολιτική επικαιρότητα είναι η παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά μέσω συνέντευξής στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1. Η σφοδρή επίθεση...
ΕΛΛΑΔΑ

Η κατάθεση Μαρτίκα στην ΕΛΑΣ για το κύκλωμα των απατεώνων με τον μεγαλοεπιχειρηματία

Η καταγγελία του Σπύρου Μαρτίκα στην ΕΛΑΣ ήταν αυτή που ξετύλιξε το κουβάρι της αποκάλυψης για το κύκλωμα των απατεώνων...
ΕΛΛΑΔΑ

Βορίζια: Στο στόχαστρο των Αρχών και δεύτερο άτομο για την κατασκευή της βόμβας

Ο κύκλος των ερευνών στα Βορίζια, τόσο για τους πυροβολισμούς που κόστισαν τη ζωή σε δύο ανθρώπους όσο για την...
ΕΛΛΑΔΑ

Πολυτεχνείο: «Αστακός» από χιλιάδες αστυνομικούς για την επέτειο

Σε τελικό στάδιο ο σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ για το Πολυτεχνείο. Τα μέτρα ασφαλείας για την επέτειο θα είναι δρακόντεια με...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης