Ελλιπής και με πολλά… ψιλά γράμματα η ενημέρωση που παρέχουν τα e-shops στους καταναλωτές

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή θα ενημερώσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να διορθώσουν τις ιστοσελίδες τους

Οι Έλληνες καταναλωτές, σε ποσοστό που φτάνει το 72%, θεωρούν πως η ενημέρωση που τους παρέχουν τα διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα σχετικά με τα δικαιώματά τους, είναι εξαιρετικά ελλιπής. 

Ειδικότερα, σχεδόν οι μισές ιστοσελίδες (43%) δεν ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με το πώς μπορούν να υπαναχωρήσουν από μια σύμβαση, ειδικά δε στην περίπτωση που έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να διαπιστωθεί η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία τους.

Επιπλέον, το 75% των ιστοσελίδων δεν παρέχει σαφή πληροφόρηση των καταναλωτών, γενικότερα όσον αφορά στο δικαίωμα υπαναχώρησης. Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να ανοίξει τη συσκευασία για να αποκτήσει πρόσβαση στα αγαθά, εφόσον συνήθως στα καταστήματα εμφανίζονται παρόμοια αγαθά ασυσκεύαστα. Ως εκ τούτου, η ζημία που προκαλείται στη συσκευασία απλώς για να ανοιχθεί, δεν αποτελεί αιτία αποζημίωσης. Ωστόσο, οποιεσδήποτε προστατευτικές ταινίες που έχουν τοποθετηθεί στο προϊόν θα πρέπει να αφαιρούνται, μόνο όταν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για τη δοκιμή του.

Επίσης, το 72% των ιστοσελίδων δεν παρέχει καμία πληροφόρηση για τα δικαιώματα, όσον αφορά στην παράδοση αγαθών σε περίπτωση καθυστέρησης από τον προμηθευτή. O προμηθευτής πρέπει να ενημερώνει τον καταναλωτή για «την προθεσμία εντός της οποίας αναλαμβάνει την υποχρέωση να παραδώσει τα αγαθά».

Επίσης, το 28% των ιστοσελίδων παρέχει ελλιπή πληροφόρηση στον καταναλωτή για την περίπτωση μη παράδοσης προϊόντος εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας. «Εάν ο προμηθευτής δεν παραδώσει εντός της προθεσμίας αυτής ή εντός της προθεσμίας που έχει δηλωθεί στον καταναλωτή, ο καταναλωτής πρέπει να συμφωνήσει με τον έμπορο για την παράταση της προθεσμίας παράδοσης. Εάν ο προμηθευτής εξακολουθεί να μην έχει παραδώσει πριν από τη λήξη της παράτασης, ο καταναλωτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση», αναφέρει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, σχολιάζοντας τα ευρήματα δειγματοληπτικού ελέγχου, που πραγματοποιήθηκε υπό το συντονισμό της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όπως αναφέρει σε μελέτη της η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, θα ενημερώσει για τα ανωτέρω πορίσματα ελέγχου τους συνδέσμους ηλεκτρονικών καταστημάτων, προκειμένου να απευθύνουν συστάσεις στα μέλη τους και στη συνέχεια, οι προμηθευτές θα κληθούν να διορθώσουν τις ιστοσελίδες τους.

Σαφείς, ορθές και κατανοητές πληροφορίες

Επισημαίνεται ότι ο Νόμος 2251/1994 για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών διασφαλίζει, μεταξύ άλλων, ότι κάθε καταναλωτής, όταν πραγματοποιεί αγορές στο Διαδίκτυο, έχει το δικαίωμα να λαμβάνει σαφείς, ορθές και κατανοητές πληροφορίες σχετικά με τους όρους παράδοσης και το δικαίωμα υπαναχώρησης.

Ακόμη και σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο απ’ αυτόν που είναι αναγκαίος για να διαπιστωθεί η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. «Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών», διευκρινίζει η Γενική Γραμματεία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Διστακτική η Αθήνα με τα σκάνδαλα Ζελένσκι

Ελάχιστα πράγματα αναμένεται να κάνει σήμερα ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι στην Αθήνα, κατά τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Γιατί τώρα ο Τασούλας;

«Αμαρτία επαναλαμβανόμενη ουκ έστι αμαρτία», λέει ο θυμόσοφος λαός, υπονοώντας ότι η αμαρτία παύει να θεωρείται τέτοια όταν γίνεται συνήθεια....
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Άρχισε να τυλίγεις το εξώδικο, «Υπουργάρα»…

Κάποιοι «νεόκοποι» εξουσιαστές έχουν μπερδέψει την εξουσία με το προσωπικό τους συμφέρον. Όταν λοιπόν βλέπουν την πέτρα κάτω από την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιγράφει τα επιτεύγματα της κυβέρνησης

Στο εβδομαδιαίο του μήνυμα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να ξεκινήσει με το… φθινοπωρινό καλοκαίρι. Το υψηλό θερμόμετρο παρουσιάστηκε ως...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζελένσκι: Προαναγγέλλει συμφωνία με την Ελλάδα για προμήθεια φυσικού αερίου στην Ουκρανία

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι θα προσγειωθεί το μεσημέρι της Κυριακής 16 Νοεμβρίου, στην Αθήνα για μια σειρά κρίσιμων...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε την παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά;

Πρώτο θέμα στην πολιτική επικαιρότητα είναι η παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά μέσω συνέντευξής στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1. Η σφοδρή επίθεση...
ΕΛΛΑΔΑ

Αυτές τις 4 Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα μέχρι τα Χριστούγεννα

Ετοιμάζεστε για τις χριστουγεννιάτικες αγορές; Σημειώστε στο ημερολόγιό σας τις τέσσερις Κυριακές που θα παραμείνουν ανοιχτά τα καταστήματα έως το...
ΕΛΛΑΔΑ

Θύμα των απατεώνων και η Βρισηίδα Ανδριώτου – Πώς «έφαγαν» 40.000€ από τη γνωστή influencer

Θύματα της εγκληματικής οργάνωσης που παρουσίαζε ψεύτικες επενδυτικές ευκαιρίες σε οικονομικά εύρωστους πολίτες έπεσαν ο φαρμακοποιός Σπύρος Μαρτίκας αλλά και...
ΕΛΛΑΔΑ

Ρόδος: Ψαράς έσωσε λουόμενο από βέβαιο πνιγμό

Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής στην παραλία του «Έλλη» στη Ρόδο, όταν πολίτης κινδύνευσε να πνιγεί ενώ κολυμπούσε....

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αχάριστοι Τούρκοι

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης