Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2021

Νέο φιάσκο: Στο πρώτο δίωρο κατέρρευσε το σύστημα τηλεκπαίδευσης – Τι λέει το Υπουργείο Παιδείας

Μετά τις μάσκες, η τηλεκπαίδευση. Αναμενόμενο.

Μαθητές που δεν μπορούν να συνδεθούν στο σύστημα για την τηλεκπαίδευση, επανειλημμένες αστοχίες για πολλούς που κατάφεραν να συνδεθούν (τους «πέταγε έξω»), προβλήματα στον ήχο και την εικόνα, είναι μόνο μερικά, αλλά σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί τις πρώτες ώρες της εφαρμογής του συστήματος εμπνεύσεως της Νίκης Κεραμέως. Τι απαντά η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Θυμίζουμε ότι από σήμερα είναι υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση λόγω κορωνοϊού (σ.σ. θα μπαίνουν μάλιστα και απουσίες σύμφωνα με τους… φωστήρες του Υπουργείου),  για τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας. Η έναρξη των μαθημάτων έχει οριστεί στις 8:00 για τα λύκεια και στις 8:30 για τα γυμνάσια και κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 40 λεπτά.  Έτσι, το πρόγραμμα των λυκείων θα ολοκληρώνεται στις 13:40 και των γυμνασίων στις 14:10.

Γονείς και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα καταγγέλλουν ότι υπάρχει πρόβλημα στην παρακολούθηση των μαθημάτων, ενώ κατά τις πληροφορίες του alfavita.gr συνεχή είναι τα προβλήματα και το σύστημα είτε έχει «κρασάρει» εντελώς είτε εμφανίζει προβλήματα σε δεκάδες περιοχές, όπως: Ίλιον, Βόρεια Αττική (Δροσιά, Άγιος Στέφανος) Λυκόβρυση, Παγκράτι, Νέα Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Άλιμος, Περιστέρι, Καισαριανή, Βύρωνας, Υμηττός, Καρέας, Αργολίδα, Σέρρες, Ρέθυμνο, Πάτρα, Γρεβενά και άλλες πολλές, πάρα πολλές…

Ενδεικτικό είναι ένα απελπισμένο μήνυμα που έλαβε το alfavita από εκπαιδευτικό: «Καλημέρα και καλή εβδομάδα Τελείωσε το webex. Δεν μπορεί να λειτουργήσει. Δεν μπορούμε να μπούμε. Έγιναν δύο πρώτες ώρες και τώρα τίποτα».

Η προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο αντιμετωπίζει ένα τέτοιο ζήτημα είναι απίστευτη. Εκτός του ότι έκλεισαν Γυμνάσια-Λύκεια χωρίς επαρκείς και πειστικές εξηγήσεις, έκαναν την τηλεκπαίδευση υποχρεωτική, την ώρα που υπάρχουν σοβαρά και πρακτικά προβλήματα στην εφαρμογή της, αφού ούτε οι υποδομές υπάρχουν για ταυτόχρονη υπερφόρτωση (μην ξεχνάμε ότι εκτός της τηλεκπαίδευσης, υπάρχει και η τηλεργασία, αλλά και όλες οι καθημερινές λειτουργίες των υπηρεσιών και των επιχειρήσεων, συν τα όσα σημαίνει για τη χρήση του διαδικτύου το κλείσιμο όλων των καταστημάτων και ο περιορισμός των μετακινήσεων), αλλά ούτε και η διαθεσιμότητα στο δίκτυο, όπως αποδεικνύεται εκ του πρακτέου.

Και μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές δεν έχουν μόνο το σχολείο. Έχουν και φροντιστήριο, έχουν και ξένες γλώσσες, όλα μέσω τηλεκπαίδευσης. Κι όλα αυτά, την ώρα που το υπουργείο Παιδείας αποφεύγει να δώσει απαντήσεις και φυσικά λύσεις, σε απλά καθημερινά ερωτήματα:

Τι πρόβλεψη είχε κάνει για τα σπίτια μαθητών που δεν έχουν (οικονομική) δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο;

Τι γίνεται με τις οικογένειες που έχουν 2-3 παιδιά για τηλεκπαίδευση, γονείς σε τηλεργασία και έναν υπολογιστή;

Τι γίνεται με τις οικογένειες που δεν έχουν καν υπολογιστή;

Τι λένε στο Υπουργείο, τι θα γίνει με τις απουσίες

Σε ζήτημα της πλατφόρμας Webex απέδωσε τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης για τα γυμνάσια και λύκεια της χώρας, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Κάνοντας λόγο για κεντρικό πρόβλημα από την εταιρεία από την οποία υπάρχουν διαβεβαιώσεις να γίνει ό, τι είναι δυνατό για την επίλυση του προβλήματος, η κ. Ζαχαράκη μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, διευκρίνισε ότι όλες οι πλατφόρμες του υπουργείου, συμπεριλαμβανομένου και του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, λειτουργούν κανονικά, ενώ για σήμερα δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες των μαθητών που δεν κατάφεραν να συνδεθούν.

Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένου και του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, λειτουργούν κανονικά, η παραπάνω κατάσταση οφείλεται στον τεράστιο αριθμό των χρηστών (σ.σ. δεν το περίμεναν δηλαδή κλείνοντας Γυμνάσια και Λύκεια;):

«Οι αριθμοί είναι ασύλληπτοι. Μιλάμε για 600.000 μαθητές σε όλη τη χώρα. Είναι τεράστια επιτυχία του υπουργείου η εφαρμογή του συστήματος ωστόσο ακόμη, δεν είμαστε Εσθονία. Δεν μπορεί από τη μία ημέρα στην άλλη το σύστημα να λειτουργήσει άψογα. Χρειάζεται να επιδείξουμε υπομονή. Είναι μόλις η πρώτη ημέρα εφαρμογής του. Είναι σίγουρο ότι τις επόμενες ημέρες η κατάσταση θα εξομαλυνθεί», είπε η Αναστασία Γκίκα μιλώντας στο CNN Greece.

Για αν οι απουσίες μπουν κανονικά στους μαθητές που προσπάθησαν, αλλά δεν κατάφεραν να συνδεθούν στην πλατφόρμα, η κα Γκίκα διευκρινίζει πως είναι ακόμη πολύ νωρίς για μια τέτοια συζήτηση: «Οι απουσίες καταχωρίζονται κανονικά αλλά στο τέλος Ιανουαρίου ο σύλλογος των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου αποφασίζει συνολικά γι’ αυτές. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να μας απασχολεί κάτι τέτοιο. Η βασική μέριμνά μας αυτή τη στιγμή είναι να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα».

Αντίδραση από την αντιπολίτευση

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος επεσήμανε για το φιάσκο: «Η σοβαρή προεργασία του επιτελικού κράτους και της επιμελούς κυρίας Κεραμέως μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας ήδη αποδίδει καρπούς. Πρώτη ημέρα τηλεκπαίδευσης και τα πάντα έχουν καταρρεύσει. Μετά το “σκόιλ ελικίκου” ζούμε άλλον έναν ψηφιακό θρίαμβο της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη. Είναι πλέον φανερό ότι και στο ζήτημα των σχολείων, Κεραμέως – Μητσοτάκης για 8 μήνες πέταγαν χαρταετό».

Η Ελληνική Λύση από την πλευρά της ανέφερε: «Το περιβόητο επιτελικό κράτος με τα πολυδιαφημισμένα στελέχη προερχόμενα από το ΠΑΣΟΚ στάθηκε κατώτερο των περιστάσεων για ακόμα μια φορά. Η κατάρρευση του συστήματος τηλεκπαίδευσης είναι ανεπίτρεπτη, ειδικά μετά την εμπειρία του Απριλίου. Ασχέτως από τις ευθύνες που θα αποδοθούν, η κυβέρνηση φέρει ακέραια την ευθύνη για τις επιλογές της».

Η Χαρά Κεφαλίδου, υπεύθυνη ΚΤΕ Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, δήλωσε για την κατάρρευση Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου:

«Πρώτη ημέρα λειτουργίας του Webex και το σύστημα κατέρρευσε μέσα στις δυο πρώτες ώρες λειτουργίας του. Οι κατά καιρούς διαβεβαιώσεις ετοιμότητας ‘πήγαν περίπατο’ από την πρώτη στιγμή! Πού είναι η αξιοπιστία που παρείχε η σύμβαση με την εταιρεία CISCO; Πού είναι η ίδια η σύμβαση που ουδέποτε ήρθε στη  Βουλή  αν και  είχε ζητηθεί από όλα τα κόμματα. Από τον περασμένο Μάρτιο το Υπουργείο όφειλε να γνωρίζει τις δυνατότητες και τις αντοχές του συστήματος. Όφειλε να έχει αξιοποιήσει υπάρχουσες μελέτες  στα συρτάρια των αρμόδιων για την αναβάθμιση των υποδομών των σχολικών μονάδων. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που κατέρρευσε σήμερα είναι η τρανταχτή απόδειξη της πλήρους ανετοιμότητας της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει  τα φλέγοντα ζητήματα στην εκπαίδευση. Η εξ αποστάσεως από εδώ και πέρα θα αποτελέσει την κύρια μορφή εκπαίδευσης. Πρέπει όλοι, και κυρίως η Κυβέρνηση, να σταθούμε στο ύψος των δύσκολων περιστάσεων που επιβάλλει η πανδημία. Επιτέλους αναζητείται σοβαρότητα από σοβαροφάνεια έχουμε πλεόνασμα»!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ