Νέοι (ελαστικότεροι) κανόνες διαχείρισης αποβλήτων πλοίων στα λιμάνια

Αναδημοσίευση άρθρου από το ethnos.gr

Must Read

Σε νέους πιο επιεικείς κανόνες διαχείρισης των αποβλήτων στα λιμάνια προχωράει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που αφορούν στην κατάργηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 8111.1/41/2009, της Απόφασης – ασπίδα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Η απόφαση αυτή, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την κατοχύρωση της προστασίας του περιβάλλοντος, δεδομένου ότι λειτούργησε καθοριστικά για το πλαίσιο υπό το οποίο λειτουργούν οι περιβαλλοντικές υπηρεσίες στα λιμάνια και καθορίζονται οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις των πλοίων.

Άλλωστε, είναι γωστό στους κατοίκους γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, ότι πρόσωπα με επιχειρηματική δράση στα λιμάνια, έχοντας στην «υπηρεσία» τους στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, σχεδιάζουν να αντικαταστήσουν την υπερδεκαετή αυτή αποτελεσματική Υπουργική Απόφαση με καινούργια που να λειτουργεί προς όφελός τους!

Μάλιστα, η νέα αυτή απόφαση έρχετα σε αντίθεση με τον δρόμο που έχει χαράξει η παγκόσμια περιβαλλοντική νομοθεσία, η οποία τείνει να γίνεται ολοένα και αυστηρότερη, καθώς είναι επιεικέστερη και ελαστικότερη από την προηγούμενη!

Σύμφωνα με το «Εθνος» το προσχέδιο αυτό Υπουργικής Απόφασης έχει κοπεί και ραφτεί στα μέτρα των πλοιοκτητών. Μάλιστα, κοινοποιήθηκε στις διοικήσεις των λιμανιών (1η βδομάδα του lockdown!) σε χρόνο «πονηρό» για να το σχολιάσουν, ενώ συγχρόνως διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο σε μια προσπάθεια εγκλωβισμού των αρμόδιων Υπουργών προς μια κατεύθυνση που εξυπηρετεί ξεκάθαρα τα συμφέροντα πλοιοκτητών και όσων τους εξυπηρετούν εντός της διοικητικής κρατικής πυραμίδας. Ολο αυτό, οδηγεί στην παγκόσμια πρωτοτυπία η περιβαλλοντική νομοθεσία να γίνεται ελαστικότερη αντί για αυστηρότερη. Οδηγεί στην παγκόσμια πρωτοτυπία, η περιβαλλοντική νομοθεσία να επιβάλει λιγότερες υποχρεώσεις στους παραγωγούς αποβλήτων (πλοία) αντί για περισσότερες και ο ελεγχόμενος να γίνεται ανεξέλεγκτος!

Αποδυναμώνοντάς το πλαίσιο των περιβαλλοντικών υποχρεώσεων των πλοίων και των λιμανιών, χαμηλώνοντας το επίπεδο με ελλιπείς κανόνες και ασάφειες, με δυσβάσταχτα κόστη για τα μικρά ελληνικά πλοία που κάνουν πιο συχνές κινήσεις στα λιμάνια και θα επιβαρυνθούν περισσότερο προς όφελος των μεγάλων παικτών, οδηγούν στην επιβάρυνση των λιμανιών μας έτι περαιτέρω και την εξυπηρέτηση λίγων μεγάλων «παικτών». Εκτός αν αυτός είναι ο στόχος…

Και τίθεται το εξής ερώτημα: Γνωρίζουν άραγε τα παραπάνω οι αρμόδιοι Υπουργοί;

 

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This