Σε τροχιά (μερικής ή πλήρους) ψηφιοποίησης οι 9 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις!

Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις έχουν πάνω από το 50% του δυναμικού τους να εργάζεται από απόσταση

Must Read

Με την πανδημία της Covid-19 να λειτουργεί ως «επιταχυντής» για την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο, οι εγχώριες εταιρείες, σχεδόν στο σύνολο τους (ποσοστό 93,8%), απαντούν ότι η κρίση του νέου κορωνοϊού επιτάχυνε τις διαδικασίες του ψηφιακού μετασχηματισμού της λειτουργίας τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι ελληνικές εταιρείες, επίσης σχεδόν στο σύνολο τους (90,2%), δηλώνουν ότι είτε έχουν ήδη ανταποκριθεί, είτε σκοπεύουν να ενεργοποιήσουν άμεσα έναν «οδικό χάρτη ψηφιακού μετασχηματισμού». Μάλιστα, απασχολούν σε σχετικά projects ένα μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού τους: πάνω από το 74% συμμετέχει full time ή αφιερώνει σημαντικό κομμάτι του χρόνου του.

Όπως διαπιστώνει το ετήσιο report του Found.ation και του EIT Digital –απ’ όπου προέρχονται τα στοιχεία– για μια ακόμη χρονιά, η εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού σε hard και soft skills αναδεικνύεται ως η πιο αποτελεσματική πρακτική για την εφαρμογή οπουδήποτε σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού. 

Σύμφωνα με το sepe.gr, ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που εντοπίζει το «Digital Transformation in Greece 2020-2021 report», είναι ότι, ενώ πριν από την πανδημία 7 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις είχαν μόλις το 25% του εργατικού τους δυναμικού σε remote work, μετά από την έξαρση της Covid-19, 6 στις 10 επιχειρήσεις έχουν πάνω από το 50% του δυναμικού τους να εργάζεται από απόσταση.

Τηλεργασία και συλλογή δεδομένων

Η εργασία από απόσταση ήρθε για να μείνει και αυτό πιστεύει και το 81,7% των ερωτηθέντων. Ωστόσο, η εικόνα είναι λίγο διαφορετική όταν αναφερόμαστε στην ετοιμότητα των επιχειρήσεων, καθώς μόλις 14,8% των εταιρειών απάντησε ότι ήταν σε θέση να προχωρήσει σε αυτήν την αλλαγή άμεσα. Ποσοστό 48,4% απάντησε πως ήταν «αρκετά έτοιμοι» να το κάνουν.

Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης αφορά το πάντα «ευαίσθητο» και «κρίσιμο» κομμάτι της εργασίας με δεδομένα: το 56,1% των ελληνικών επιχειρήσεων ανέφερε ότι δεν συλλέγονται ή συλλέγονται μόνο μερικώς δεδομένα. Στο μεταξύ, από αυτούς που το κάνουν συστηματικά, το 61% χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να κατανοήσει καλύτερα τον πελάτη.

Όπως δείχνει το εν λόγω report, το 57,3% σημείωσε ότι δεν κάνει χρήση συμπεριφορικών δεδομένων ή μεθοδολογιών ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού για να βελτιώσει τις παροχές στους χρήστες του. Επίσης, το 48,8% απάντησε ότι δεν χρησιμοποιεί καμία διαδικασία διαχείρισης ιδεών, ώστε να εκμεταλλευτεί τη δημιουργικότητα του εργατικού δυναμικού της.

«Φέτος μάθαμε ότι ο μετασχηματισμός δεν είναι όσο αδύνατος, παρακινδυνευμένος ή δύσκολος φανταζόμασταν. Πρέπει να κάνουμε πράξη τα όσα μάθαμε, να καταλάβουμε ότι η τεχνολογία είναι το μέσο για να προχωρήσουμε μπροστά και να νικήσουμε την αβεβαιότητα. Είναι απαραίτητος ο χρηστοκεντρικός σχεδιασμός και η ανάλυση συμπεριφορικών δεδομένων, αλλά και η αναδόμηση των οργανισμών», αναφέρεται στον πρόλογο που υπογράφει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This