«Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη σύσκεψη που είχε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Από τον Νίκο Ελευθερόγλου
Και θα προσυπογράφαμε την τοποθέτησή του και με τα δυο μας χέρια, όπως και την απόφασή του να μειώσει στο μισό τον ΦΠΑ στα κράνη, αν και πιστεύουμε ότι η πραγματικά ορθή κίνηση θα ήταν να τον πάει στο χαμηλότερο συντελεστή.
Δεν γνωρίζουμε εάν ο πρωθυπουργός έχει ποτέ κινηθεί στην Αθήνα με μηχανή. Θα του προτείναμε να το αποτολμούσε μια φορά. Εκεί θα διαπίστωνε ότι αντί να είναι απόλυτος για τη χρήση κράνους, θα έπρεπε να είναι απόλυτος με όλους αυτούς που έχουν μετατρέψει τους δρόμους της πόλης σε παγίδες θανάτου. Δημάρχους, κατασκευαστές, υπαλλήλους που παραλαμβάνουν έργα, εταιρείες που περνούν άλλες οπτικές ίνες, άλλες αγωγούς φυσικού αερίου κλπ
Λακούβες, τρύπες, σαμαράκια, διαφορετικά επίπεδα ασφάλτου, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατρέψουν μια μηχανή, είναι μερικά από τα όσα θα διαπίστωνε με μια απλή βόλτα. Αν επιβίωνε από αυτήν θα διαπίστωνε ότι η μέση του θα είχε γίνει σπαράλια, από τους τριγμούς σε αυτούς τους δρόμους. Και δεν μιλάμε για σοκάκια, αλλά για κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας.
Για αυτό θα του προτείναμε να το πάρει λίγο αλλιώς.
Αντί να δίνει εντολή, να κυνηγάνε όσους δεν φορούν κράνος, να βάλει ένα συνεργείο να καταγράψει σε τι κατάσταση είναι οι δρόμοι της πρωτεύουσας και των γύρω δήμων.
Και στη συνέχεια να αρχίσει τις μηνύσεις σε όλες τις εταιρείες που ανοίγουν τρύπες για τα έργα και στη συνέχεια τις…μπαλώνουν μετατρέποντάς τες σε παγίδες θανάτου για τους δικυκλιστές.
Οι περισσότεροι θάνατοι, αλλά και σοβαρές αναπηρίες οφείλονται σε αυτούς τους δρόμους του θανάτου, στους δρόμους που δεν έχουν φωτισμό, στους δρόμους που δεν έχουν βαμμένες ούτε τις γραμμές που χωρίζουν τις λωρίδες. Οι περισσότεροι θάνατοι οφείλονται σε πασαλάκια και σε πινακίδες που σκοτώνουν.
Συμφωνούμε απόλυτα με την άποψη του κ. Μητσοτάκη για τα κράνη. Ναι, σώζουν ζωές.
Αλλά περισσότερες ζωές σώζουν οι ασφαλής δρόμοι.
ΥΓ. θα προτιμούσαμε την πολύ σωστή του απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στα κράνη, να την έκανε όχι στον άψυχο και αποστειρωμένο χώρο του Υπουργείου, αλλά είτε με δικυκλιστές είτε καλύτερα με συγγενείς ανθρώπων που έχουν χάσει δικούς τους ανθρώπους, επειδή δεν φορούσαν κράνος. Το μήνυμα σίγουρα θα ήταν ισχυρότερο…