Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής «γονατίζει» τα ΑΕΙ

Υπάρχουν τμήματα που έχουν μηδενικούς υποψηφίους και άλλα με εισακτέους που δεν ξεπερνούν τους τέσσερις.

Must Read

Δεν έχει προηγούμενο αυτό που συνέβη στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς χιλιάδες υποψήφιοι έμειναν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ αρκετές Ανώτατες Σχολές ουσιαστικά δεν πρόκειται καν να λειτουργήσουν αφού οι εισακτέοι είναι μετρημένοι στα δάκτυλα!

Τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων ανήλθε σε 103.468.

Στα ΑΕΙ, τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος εισήχθησαν 63.239 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Δηλαδή έμειναν εκτός σχολών 40.229.

Σε σχέση με το 2020, εισήχθησαν σε ΑΕΙ 13.780 λιγότεροι υποψήφιοι (35.148 – 21.368)!

Επί πλέον ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τις Πανελλαδικές είναι 77.415. Συνεπώς μένουν κενές 14.176 θέσεις!

Το υπουργείο αποδίδει αυτή την ομολογουμένως δυσάρεστη εικόνα για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας τόσο στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) την οποία ορίζουν τα ίδια τα πανεπιστήμια, όσο και στην μη επιλογή σχολών – κυρίως της επαρχίας- από τους υποψηφίους.

Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας με τις οποίες ήλθε σε επαφή η «Εστία» θα υπάρξει αναδιάταξη του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας ώστε να περιοριστεί η τραγική εικόνα των άδειων εδράνων. Οι ίδιες πηγές σχολίασαν ότι σε κάθε χωριό υπάρχει και ένα τμήμα ΑΕΙ που δεν είναι εφικτό να λειτουργήσει, ενώ για την «σφαγή» των 40.000 υποψηφίων είπαν ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι 65% και στην Ελλάδα ήταν 80%.

Εκφράζεται η ανησυχία ότι τα χιλιάδες κενά θα επιφέρουν οικονομικό μαρασμό στις κοινωνίες που φιλοξενούν τα πανεπιστημιακά τμήματα, τα οποία ιδρύθηκαν από τον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Γαβρόγλου.

Πολλοί είναι εκείνοι που διαμαρτύρονταν από την αρχή της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, λέγοντας ότι δεν πρέπει να εφαρμοσθεί ο νέος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ εν μέσω κλειστών σχολείων λόγω της πανδημίας. Υπάρχουν τμήματα που έχουν μηδενικούς υποψηφίους και άλλα με εισακτέος που δεν ξεπερνούν τους τέσσερις.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι:

  • στο Τμήμα Φυσικής Καβάλας έχουμε 11 επιτυχόντες σε 201 θέσεις,
  • στο Μαθηματικό Σάμου πέντε επιτυχόντες και 305 θέσεις,
  • στο Τμήμα Επιστήμης Διατροφής Λήμνου πέτυχαν έξι επί συνόλω 106 θέσεων,
  • στο Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Κοζάνης τρεις επιτυχόντες σε 185 θέσεις,
  • στο Μαθηματικών Καστοριάς έξι σε 144 θέσεις,
  • Περιβάλλοντος Λάρισας έξι επιτυχόντες σε 113 θέσεις,
  • στο Μαθηματικών Ηρακλείου πέτυχαν 31 μαθητές σε 168 θέσεις,
  • στο Αρχιτεκτόνων Πατρών 37 επιτυχόντες σε 96 θέσεις,
  • στο Τμήμα Περιβάλλοντος Μυτιλήνης έχουμε πέντε επιτυχόντες σε 101 θέσεις,
  • στην Γεωπονία Καλαμάτας 30 στους 152 και
  • στην Λογιστική Κοζάνης 30 στις 301 προσφερόμενες θέσεις!

Συνολικά 16 τμήματα δεν έχουν εισακτέους μετά την ανακοίνωση των βάσεων. Μεταξύ αυτών η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ξάνθης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, η οποία δεν έχει κανέναν εισακτέο αφήνοντας κενές τις 108 θέσεις.

Αξίζει να τονισθεί ότι το προηγούμενο έτος εισήχθη σε ΑΕΙ υποψήφιος από ημερήσιο ΓΕΛ με μέσο όρο 0,625/20 και από ημερήσιο ΕΠΑΛ με 2,7/20. Φέτος η χαμηλότερη βάση εισαγωγής ΓΕΛ είναι 7,141/20 και στα ημερήσια ΕΠΑΛ 5,685/20.

Ικανοποιημένη η Κεραμέως

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εμφανίσθηκε ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.

Υπεστήριξε ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής, την ελάχιστη βάση εισαγωγής ΕΒΕ και την τράπεζα θεμάτων «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια. Είχαμε φέτος και μεγάλες αλλαγές θεσμικές, όπως οι βάσεις εισαγωγής και όπως το παράλληλο σύστημα εισαγωγής. Η μεταρρύθμιση αυτή προσφέρει οφέλη και βγαίνουν όλοι κερδισμένοι. Βγαίνουν κερδισμένα τα ίδια τα παιδιά και οι γονείς τους. Γιατί δεν εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια και οι σπουδές τους έχουν αντίκρισμα. Δεν έχουμε πλέον τα φαινόμενα να εισάγεται κανείς με 1,2,3. Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Και θα τους δώσουν αυτά που θέλουν σε γνώσεις και θα τα βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Αναγνωρίζεται πλέον το κύρος των σπουδών για τα Πανεπιστήμια. Οι φοιτητές πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις και για πρώτη φορά απέκτησαν λόγο στο πώς θα εισάγονται οι φοιτητές. Τα Πανεπιστήμια είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής» δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας.

Αντιδράσεις

Σκληρή επίθεση εξαπέλυσε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και επετέθη στον Πρωθυπουργό επειδή «δεν έχει περάσει έξω από ελληνικό πανεπιστήμιο». Σημείωσε ότι η Κυβέρνηση δημιουργεί πανεπιστήμια για λίγους, ενώ στάθηκε και στο γεγονός ότι αποφάσισε να «κόψει τα φτερά» χιλιάδων μαθητών που επέλεξαν να σπουδάσουν στην πατρίδα τους.

Όπως τόνισε είναι μια κατάφωρη αδικία που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά των πανεπιστημίων. «Πιστοποιείται ο κυβερνητικός εμπαιγμός χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους: 40.000 νέοι και νέες μένουν εκτός Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι μισοί περίπου από αυτούς εξαιτίας του νέου συστήματος εισαγωγής με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που αποφάσισε να θεσπίσει φέτος, εν μέσω πανδημίας, ο κ. Μητσοτάκης» ανέφερε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσαν το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25 κατηγορώντας την Κυβέρνηση για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας λόγω του αποκλεισμού χιλιάδων υποψηφίων. Για κατάργηση της ΕΒΕ και της τραπέζης θεμάτων, που στερούν από πολλούς υποψήφιους την πρόσβαση στα ελληνικά πανεπιστήμια, έκανε λόγο ο ΓΓ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Αιχμηρή ήταν και η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ, το οποίο κάνει λόγο για αδιέξοδο και επικρίνει την κυβερνητική προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας έναντι της ιδιωτικής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Αδιέξοδο του συστήματος πρόσβασης στα πανεπιστήμια από την πρώτη του εφαρμογή!

Τα τελικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων κατέδειξαν το αδιέξοδο του συστήματος πρόσβασης από την πρώτη του εφαρμογή. Πολλοί υποψήφιοι, που έγραψαν καλά ή σχετικά καλά, βρίσκονται εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα παραμένουν πολλές κενές θέσεις.

Σε μια δυσχερή για την κοινωνία περίοδο της πανδημίας, η κυβέρνηση της Ν.Δ. νομοθέτησε ένα σύστημα πρόσβασης, το οποίο οδηγεί σε βίαιη αύξηση του αριθμού των υποψηφίων, που αποκλείονται από την προοπτική του πανεπιστημίου.

Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σε μια τόσο δύσκολη χρονιά δυσχέρανε πολύ τους υποψηφίους, που βίωσαν την εμπειρία της προετοιμασίας αλλά και της εξέτασης σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Η προχειρότητα της ρύθμισης αποτυπώνεται στο γεγονός ότι πανεπιστημιακά τμήματα μένουν χωρίς πρωτοετείς φοιτητές.

Η πολιτική της κυβέρνησης αποτυπώνει την ταξική της θεώρηση, την στρατηγική ενός κοινωνικού μετασχηματισμού με την συνειδητή επιλογή της για υποχώρηση της κατάκτησης της δημοκρατικοποίησης της γνώσης, που αποτέλεσε εμβληματικό σημείο αναφοράς των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ.

Την ίδια στιγμή τα Κολέγια μπορούν να δέχονται κάθε υποψήφιο, χωρίς Ε.Β.Ε., χωρίς επιστημονική εποπτεία από την πολιτεία, με μόνο “προσόν” τα υψηλά δίδακτρα και με επιβράβευση την επαγγελματική ισοτιμία των διπλωμάτων τους με τα πανεπιστημιακά πτυχία. Το ελάχιστο που οφείλει να κάνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη φετινή χρονιά είναι να άρει τις αδικίες που έχουν προκληθεί στους υποψήφιους.

Ο εξορθολογισμός του Πανεπιστημιακού Χάρτη πρέπει να προτεραιοποιηθεί ως βασική δημόσια πολιτική. Η πολιτεία μέσα ενός οργανωμένου σχεδίου – με επιστημονική επάρκεια και κοινωνική συνεννόηση – να εκπονήσει μια στρατηγική τόσο για τον τρόπο εισαγωγής όσο κυρίως για το πώς θα συνδέσουμε τα Πανεπιστήμια μας με τις ανάγκες του αύριο ώστε η έρευνα, η καινοτομία αλλά και ο πολιτισμός να αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για το μέλλον.

Για το Κίνημα Αλλαγής μια προοδευτική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση πρέπει να συνδεθεί με την εφαρμογή του “Εθνικού Απολυτηρίου” στο Λύκειο με την ολοκλήρωση ενός κύκλου ουσιαστικής εκπαίδευσης, για την οριστική λύση του προβλήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Παράλληλα, προτείνεται: α) η προτεραιότητα για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως κύρια επαγγελματική διαδρομή και η δημιουργία σοβαρών δομών της στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, β) η ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και γ) η επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This