Ακόμα μια αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα, που είδε τρία βασικά της αεροδρόμια να φιγουράρουν στο τοπ 10 της κατάταξης εκείνων με τις περισσότερες καθυστερήσεις σε πτήσεις!
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία AirHelp (που έχει ως κύριο αντικείμενο τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών) φέρνουν το αεροδρόμιο της Μυκόνου στην πρώτη θέση μεταξύ 20 ευρωπαϊκών αεροδρομίων για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, το οποίο σημαίνει ότι μία στις δύο πτήσεις που αναχωρεί από εκεί καθυστερεί, προκαλώντας ταλαιπωρία στους ταξιδιώτες.
Σαντορίνη και Αθήνα ακολουθούν στην 4η και 7η θέση της συνολικής κατάταξης πανευρωπαϊκά, ενώ αρνητική παρουσία –παρόμοια με τη δική μας- έχει και η Πορτογαλία με τρία αεροδρόμια.
Τα 20 Ευρωπαϊκά αεροδρόμια με τις περισσότερες καθυστερήσεις (από την AirHelp)
Η παρακάτω σειρά αναφέρεται σε χώρα, αεροδρόμιο και το ποσοστό καθυστέρησης:
- Ελλάδα Μύκονος (JMK) 52,9%
- Πορτογαλία Πόντα Ντελγάδα (PDL) 47,6%
- Πορτογαλία Λάχες (TER) 45,6%
- Ελλάδα Σαντορίνη(JTR) 43,9%
- Ιταλία Μαλπένσα (MXP) 41,4%
- Ηνωμένο Βασίλειο Λονδίνο Γκάτγουικ (LGW) 40,8%
- Ελλάδα Αθήνα (ATH) 39,7%
- Ιταλία Βενετία (VCE) 38,9%
- Σλοβενία Λουμπλιάνα (LJU) 38,5%
- Πορτογαλία Λισαβόνα (LIS) 37,9%
- Γερμανία Φρανκφούρτη (FRA) 36,7%
- Κροατία Σπλιτ (SPU) 36,6%
- Κροατία Ζάγκρεμπ (ZAG) 36,4%
- Κροατία Πούλα (PUY) 35,0%
- Κροατία Ντουμπρόβνικ (DBV) 34,4%
- Ελβετία Γενεύη (GVA) 33,9%
- Αυστρία Βιέννη (VIE) 33,2%
- Ηνωμένο Βασίλειο Μπρίστολ (BRS) 32,8%
- Γερμανία Βερολίνο Τέγκελ (TXL) 32,7%
- Γερμανία Κολωνία – Βόννη (CGN) 32,3%
Τα δικαιώματα των επιβατών
Καθυστέρηση, ακύρωση και άρνηση επιβίβασης σημαίνει για τους επιβάτες αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ το άτομο.
Αυτό ισχύει για πτήσεις που αναχωρούν από αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για πτήσεις που προσγειώνονται σε αεροδρόμιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αερομεταφορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να λάβουν αποζημίωση, εάν φτάσουν στον προορισμό τους με τρεις ώρες καθυστέρηση από την ώρα της προγραμματισμένης άφιξης, υπό την προϋπόθεση ότι η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται για την καθυστέρηση.
Το ποσό της αποζημίωσης εξαρτάται από την απόσταση του ταξιδιού. Οι επιβάτες που αντιμετώπισαν κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να διεκδικήσουν την αποζημίωση μέχρι και τρία χρόνια μετά την πτήση.