Με ένα τηλεοπτικό σποτ που θα ζήλευε και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης διαφημίζει την Ελλάδα όχι για τις παροχές της προς τους τουρίστες και την ελληνική φιλοξενία, αλλά για το πόσο υπέροχα μπορεί να περάσει ένας πρόσφυγας ή μετανάστης εδώ, στη χώρα μας.
Το βίντεο όμως αυτό μετά τον σάλο που προκλήθηκε κατέβηκε από το επίσημο κανάλι του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης. Το σποτ παρουσίαζε τις συνθήκες φιλοξενίας στην Ελλάδα σαν να είναι ένας παράδεισος και εκεί βέβαια αρχίζει το κακό για τη χώρα μας.
Όταν ένας διεθνής οργανισμός παραπληροφορεί τους πρόσφυγες και τους μετανάστες με ένα βίντεο υπερπαραγωγή, τότε φυσικό είναι η Ελλάδα καθημερινά να βουλιάζει ολοένα και περισσότερο από τους μετανάστες.
Με πανοραμικές λήψεις από drone, με συνεντεύξεις και κινηματογραφικά πλάνα, ένα ξενοδοχείο με πισίνα δίπλα στην καταγάλανη ελληνική θάλασσα και πρόσφυγες να απολαμβάνουν τον περίπατό τους στην ακροθαλασσιά, παρουσιάζεται μία ειδυλλιακή εικόνα διαβίωσης για τους πρόσφυγες.
Πρόκειται για μια παρουσίαση του προγράμματος «Φιλοξενία» του ΔΟΜ, που αφορά τη στέγαση των μεταναστών και των προσφύγων που μεταφέρονται από τα νησιά του βορείου Αιγαίου στο πλαίσιο αποσυμφόρησής τους στην ενδοχώρα.
Αυτό το βίντεο, που δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση στην πραγματικότητα, αλλά απεικονίζει την εξαίρεση της εξαίρεσης, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα, αφού η Ελλάδα δεν φαίνεται σαν ένας τουριστικός προορισμός, αλλά ένας προορισμός προσφύγων και μεταναστών.
Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει ενδεχομένως αξιοπρεπέστατες συνθήκες διαβίωσης σε καταλύματα ακόμα και με πισίνα, αλλά αφορά λίγο περισσότερους από 6.000 πρόσφυγες, την ώρα που μόνο στη Μόρια ο αριθμός έχει ξεπεράσει τις 15.000. Μάλιστα, στην κάμερα του βίντεο μιλούν δύο οικογένειες.
Η μία εξ αυτών είναι από την Ερυθραία και ζουν σε ξενοδοχείο στην Αθήνα, όπου δηλώνουν συγκλονισμένοι από όλες τις ανέσεις, καθώς ζουν σε ένα ξενοδοχείο υψηλής ποιότητας και με ιατρικές υπηρεσίες, παροχές που ακόμη και σήμερα είναι άγνωστες για κάποιους Έλληνες.