Σε λειτουργία τέθηκε από σήμερα το πρωί η τηλεφωνική γραμμή 1142 προς ενημέρωση και υποστήριξη των πολιτών στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου.
Η γραμμή θα έχει επί της ουσίας τρεις χρήσεις:
α) ενημέρωσης για το τι προβλέπει η νομοθεσία σχετικά με την απαγόρευση του καπνίσματος
β) αρωγής για τη διακοπή του καπνίσματος
γ) καταγγελίας/αναφοράς παραβάσεων της σχετικής νομοθεσίας.
Στη δεύτερη περίπτωση, ζητώντας, δηλαδή, βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, τα στοιχεία του καθενός, αρχικά, καταγράφονται. Εν συνεχεία, εντός 48 ωρών Επαγγελματίας Υγείας αναλαμβάνει να ενημερώσει τον αιτούντα και να τον καθοδηγήσει σε κάποιο Ιατρείο διακοπής καπνίσματος, όπου ειδικοί θα αναλάβουν την υποστήριξη της προσπάθειας του.
Διαβάστε ακόμη: «Παφ» και 100ευρω: Δείτε αναλυτικά ΟΛΑ τα πρόστιμα που προβλέπει ο αντικαπνιστικός νόμος
Στην τρίτη περίπτωση, καλώντας στο 1142, μπορεί κάθε πολίτης, δίνοντας το ονοματεπώνυμό του, το τηλέφωνό του και, εφόσον διαθέτει, το email του, να αναφέρει παραβάσεις που ο ίδιος διαπιστώνει και αφορούν την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.
Οι επώνυμες αναφορές θα ομαδοποιούνται και θα προωθούνται απευθείας στις αρμόδιες Αρχές Ελέγχου ανά κατηγορία (Ελληνική Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, Υγειονομικές Διευθύνσεις Περιφερειών ή Λιμενικό Σώμα). Έπειτα θα διενεργούνται έκτακτοι ή τακτικοί στοχευμένοι έλεγχοι, με βάση τις καταγγελίες που έχουν καταγραφεί στο σύστημα. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η γραμμή 1142 απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, καπνιστές ή μη, και στοχεύει στην καλύτερη επικοινωνία του κράτους με τον πολίτη.