Η θρυλική «κυρία» ξανά στους αιθέρες

Το ίδρυμα «Ικαρος» και μια ομάδα μηχανικών ανέλαβαν να... ανοίξουν πάλι τα φτερά της Dakota 49-2622 «Ποσειδώνας»

Must Read

Μέρα εορτασμού της Πολεμικής μας Αεροπορίας χθες, 8 Νοεμβρίου, και πώς θα μπορούσε να τιμηθεί καλύτερα από το να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε να ενταχθεί ξανά στην ΠΑ η θρυλική Dakota 49-2622 «Ποσειδώνας», που τόσα χρόνια φιλοξενούνταν σε υπόστεγο στις εγκαταστάσεις του στρατιωτικού αεροδρομίου Μίκρας;

Μετά την ανακατασκευή του ιστορικού μαχητικού Spitfire MJ75 και του αεροσκάφους Harvard, το ίδρυμα «Ικαρος», μια ομάδα μηχανικών που ειδικεύεται στα ιστορικά αεροσκάφη και στον συγκεκριμένο τύπο, ανέλαβε νέο καθήκον: το Dakota 49-2622 να πετάξει ξανά στους ελληνικούς αιθέρες!

Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του «Ικάρου», Δημήτριος Κόλιας, «και στην περίπτωση της Dakota 49-2622 “Ποσειδώνας” είναι άριστη για άλλη μια φορά η συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία της χώρας μας, που οδηγεί τις κινήσεις μας, και έτσι καταφέραμε και έχουμε την έναρξη της τρίτης μας προσπάθειας για να βρεθεί ξανά στους ουρανούς ένα, διαφορετικό αυτή τη φορά, ιστορικό αεροσκάφος-θρύλος που υπηρέτησε τα ελληνικά φτερά. Εδώ και μήνες έγινε μια ευρεία κινητοποίηση και είμαστε έτοιμοι».

Σύμφωνα με τον κ. Κόλλια, ο «Ικαρος» θα φροντίσει ώστε η Dakota 49-2622 να μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις ειδικού εργοστασίου ιστορικών αεροσκαφών στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως είχε συμβεί και με το Spitfire MJ755 που συμμετέχει πλέον στις στρατιωτικές παρελάσεις, αλλά και με το Harvard, για το οποίο η προσπάθεια ανακατασκευής βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

«Για την Dakota 49-2622 “Ποσειδώνας” το ίδρυμα “Ικαρος” έχει προγραμματίσει την παρουσία στην Ελλάδα μέσα στους πρώτους μήνες του 2024 μιας πολυπληθούς ομάδας ειδικών τεχνικών. Το προσωπικό αυτό με όλα τα απαραίτητα ανταλλακτικά, υλικά και εργαλεία συντήρησης θα εργαστεί με την πλήρη κάλυψη του ιδρύματος για περίπου έναν μήνα. Μικρά τμήματα του συστήματος διεύθυνσης του αεροσκάφους, που εκτιμάται πως θα πρέπει να ανακατασκευαστούν από ειδικευμένο προσωπικό, θα σταλούν άμεσα στο Ηνωμένο Βασίλειο ώστε να μη χαθεί καθόλου χρόνος και να αφιχθούν πάλι πίσω στη Θεσσαλονίκη, όταν η ομάδα θα ολοκληρώνει τις αναγκαίες εργασίες στη Μίκρα της Θεσσαλονίκης. Εκεί, και με τη συνεργασία Ελλήνων ειδικών, η 49-2622 “Ποσειδώνας” θα ετοιμαστεί για να μεταφερθεί με ασφάλεια στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Heritage Hangar, ώστε να ολοκληρωθεί η αποκατάστασή της και να επιστρέψει πάλι πίσω στην Ελλάδα και την Πολεμική Αεροπορία. Είμαστε πραγματικά περιχαρείς που οι Ελληνες θα δουν στη συνέχεια και αυτό, το τρίτο ιστορικό αεροσκάφος, το θρυλικό μεταγωγικό που συμμετείχε στον πόλεμο της Κορέας, να πετάει για όλους!», εξηγεί ο κ. Κόλλιας, ενώ τονίζει ότι η συγκεκριμένη Dakota βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι τα Spitfire και Harvard προτού ανακατασκευαστούν.

Ωστόσο, τι θα συμβεί μετά την ανακατασκευή της συγκεκριμένης Dakota; Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του «Ικάρου», το θρυλικό αεροσκάφος «θα βρει τη θέση του ως αρχηγός σχηματισμού σε πτήσεις που ονομάζονται “Πτήσεις Κληρονομιάς” και θα τιμά την ελληνική ΠΑ». Προσθέτει δε ότι με το συγκεκριμένο μεταγωγικό αεροσκάφος «η σημαία της Ελλάδας και η αξιοσύνη της Πολεμικής μας Αεροπορίας και των στελεχών της θα μεταφερθούν έτσι σε όλο τον κόσμο, με την ελληνική σημαία να κυματίζει υπερήφανα μέσα από την αεροπορική ιστορία της χώρας μας και όλους να τη βλέπουν!».

Η ιστορία της Douglas C-47 Skytrain Dakota 49-2622

Το 1934, η εταιρία Douglas ξεκίνησε να παράγει το αεροσκάφος DC-2, αρχικά επιβατικό, το οποίο γρήγορα έγινε ξακουστό και ανάρπαστο από αρκετές αεροπορικές εταιρίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Γρήγορα, το DC-2, γίνεται D-3, με την προσθήκη περισσότερων θέσεων. Ωστόσο, το 1939 ξεσπά ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, με τις ΗΠΑ να παρατηρούν την αύξηση της στρατιωτικής ισχύος του Αξονα.

Αφορμή για τη μετατροπή της Dakota από επιβατικό σε στρατιωτικό αεροσκάφος υπήρξε η ιαπωνική επίθεση στο Περλ Χάρμπορ το 1941. Τότε, η Douglas Aircraft Company ξεκίνησε να παράγει τη στρατιωτική πλέον έκδοση του DC-3, το Douglas C-47 Skytrain.
Με τους ισχυρούς κινητήρες Pratt & Whitney R-1830 των 1.200 ίππων, ενισχυμένο δάπεδο, πιο ισχυρά σκέλη προσγείωσης, μεγαλύτερη πόρτα εμπορευμάτων, απάλειψη των καθισμάτων, αλλαγές στην ουρά ώστε να μπορεί να τραβάει ανεμόπτερα, όπως και αλλαγές στα χειριστήρια, το αεροσκάφος αυτό κατάφερε να μεταφέρει και να παραδώσει από αέρος στρατιώτες στα μεγάλα πεδία μάχης του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, καθιστώντας την Dakota, ένα αεροσκάφος-σύμβολο και σημείο αναφοράς για αρκετές πολεμικές αεροπορίες κατά τη μεταπολεμική περίοδο, μεταξύ των οποίων και η ελληνική.

Η περίπτωση της ιστορικής Douglas C-47 Skytrain Dakota 49-2622 της ΠΑ είναι ιδιαίτερη. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ένα από τα 8 που πέταξαν από τον Νοέμβριο του 1950, όταν η Ελλάδα πήρε μέρος στον Πόλεμο της Κορέας, στο πλαίσιο αποστολής των Ηνωμένων Εθνών με το ειδικό 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών.

Μάλιστα, ο «Ποσειδώνας» άντεξε ύστερα από μεγάλη περιπέτεια στην Κορέα. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο έπαθε μεγάλη ζημιά, καθώς έπεσε στην πονηρή «παγίδα» της λασπωμένης ζούγκλας, στην οποία είχε καταλήξει ύστερα από αναγκαστική προσγείωση. Τότε, Ελληνες τεχνικοί το μετέφεραν μέχρι τις Φιλιππίνες, ώστε να επισκευαστεί από τις ΗΠΑ. Εκεί, έπειτα από μεγάλες προσπάθειες, ο «Ποσειδώνας» κατάφερε να «ξαναγεννηθεί» και στη συνέχεια να προσφέρει για αρκετά χρόνια τις υπηρεσίες του στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This