Απεργία στις 17 Απριλίου: Ποιοι συμμετέχουν, ποια ΜΜΜ τραβούν χειρόφρενο

Πλήρης οδηγός για την πανελλαδική απεργία από τη ΓΣΕΕ

Must Read

Μετ΄ εμποδίων αναμένεται να διεξαχθεί η κυκλοφορία την ερχόμενη Τετάρτη (17/4), λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), με αιτήματα την αντιμετώπιση της ακρίβειας, την αύξηση των χαμηλών μισθών και την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων.




Ποια ΜΜΜ συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία

Ειδικότερα, το Μετρό, ο Ηλεκτρικός και ο Σιδηρόδρομος θα τραβήξουν «χειρόφρενο» για 24 ώρες, καθώς οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στην απεργία της ΓΣΕΕ.

Για την ώρα, δεν έχουν γίνει ανακοινώσεις για τα λεωφορεία, με το τοπίο να αναμένεται να ξεκαθαρίσει από βδομάδα.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς ζητά άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή εργασία, επαναφορά των ελεύθερων διαπραγματεύσεων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αυξήσεις στους μισθούς για την αντιμετώπιση της κρίσης και του κόστους ζωής, επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα, αναβάθμιση του τροχαίου υλικού, πλήρη αποκατάσταση των υποδομών – εγκαταστάσεων που επλήγησαν από τις θεομηνίες (π.χ. Εργοστάσιο Βόλου) και καλύτερες συνθήκες εργασίας παντού.

«Καλούμε τα Σωματεία – Μέλη μας και τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο να δώσουν δυναμικό παρόν στη συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος (Αθήνα), αλλά και στις συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιήσουν τα, κατά τόπους, Εργατικά Κέντρα της χώρας, αγωνιζόμενοι ενάντια στην ακρίβεια που μαστίζει όλα τα νοικοκυριά, ενάντια στην κρίση που ταλανίζει όλη την ελληνική κοινωνία», αναφέρει η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της».

Χωρίς πλοία την Τετάρτη 17/4 λόγω της απεργίας

Στην απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ συμμετέχει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη διασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επισημαίνει ότι τα επιδόματα ανεργίας για τους ναυτεργάτες είναι πενιχρά σε αντίθεση με τα αντίστοιχα επιδόματα της ξηράς και οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας είναι πράγματι απαγορευτικές.

Η ΠΝΟ τονίζει ότι η κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση. Επίσης, ζητεί αυξημένες οργανικές συνθέσεις για την ασφάλεια των θαλασσίων συγκοινωνιών.

Μία ημέρα νωρίτερα η απεργία στα ΜΜΕ

Με κοινή απόφαση της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΕΤΗΠΤΑ προκηρύχθηκε απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών και διοικητικών σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου και site, από τις 5 το πρωί της 16 ης Απριλίου 2024 έως τις 5 το πρωί της 17ης Απριλίου 2024, συμμετέχοντας με όλους τους εργαζόμενους της χώρας στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία που έχει κηρύξει η ΓΣΕΕ.

Οι Ομοσπονδίες διαπιστώνουν για πολλοστή φορά, την άρνηση εκ μέρους των εργοδοτών να προχωρήσουν σε κατάρτιση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, η οποία έχει οδηγήσει τους εργαζόμενους να αμείβονται με πενιχρές αποδοχές, που δεν επαρκούν να καλύψουν τις στοιχειώδεις οικογενειακές και προσωπικές τους ανάγκες, την αυξανόμενη ακρίβεια, η οποία εξαφανίζει τα εισοδήματα των οικογενειών.

Τα αιτήματα:

ΣΣΕ σε όλα τα ΜΜΕ τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι δημοσιογράφοι και οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ πρέπει να πάψουν επιτέλους να είναι όμηροι άναρχων εργασιακών συνθηκών και πολύ χαμηλών αμοιβών. Επισημαίνεται ότι στην πρόσφατη οδηγία της ΕΕ για «επαρκείς κατώτατους μισθούς», καλούνται τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ώστε να καλύπτονται από αυτές το 80% των εργαζομένων. Η ενημέρωση είναι αγαθό και δημοκρατική εγγύηση και οι υπηρέτες της διεκδικούν την επαγγελματική και εργασιακή τους αξιοπρέπεια.
Μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που εξανεμίζει τους μισθούς και οδηγεί τους εργαζόμενους στην εξαθλίωση.
Ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα αντιμετώπισης της ανεργίας.
Εθνικά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης για την προστασία των εισοδημάτων και των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Ενημέρωση με αξιοπιστία και πλουραλισμό.
Ασφάλεια στις μετακινήσεις των πολιτών και στους εργασιακούς χώρους.
Η υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και η επαναφορά του συλλογικού εργασιακού δικαίου είναι υπεράσπιση των αρχών της Δημοκρατίας, της Ισότητας, της Δικαιοσύνης, με απώτερο σκοπό την Ελευθεροτυπία, την αξιόπιστη κι ελεύθερη Ενημέρωση, με κανόνες δεοντολογίας, αξιοπιστίας και πλουραλισμού.

*Φωτό από αρχείο

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This