Το πρωτόγνωρο φαινόμενο της κρίσης της CΟVID-19 θα μπορούσε ίσως να συγκριθεί μόνο με τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του στον τουρισμό, κατά τον καθηγητή τουριστικού μάρκετινγκ, Ευάγγελο Χρήστου, κοσμήτορα της σχολής οικονομίας και διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, που ξεκίνησε ήδη έρευνα για την αποτύπωση και αξιολόγηση της εικόνας της Ελλάδας, διεθνώς, την τρέχουσα περίοδο.
«Ο τουρισμός επηρεάζεται –θετικά ή αρνητικά– από εξωγενείς παράγοντες, τους οποίους συχνά αδυνατούμε να προβλέψουμε.
Στο παρελθόν διάφοροι παράγοντες, όπως οι διεθνείς οικονομικές κρίσεις, θεομηνίες όπως η έκρηξη ηφαιστείου στην Ισλανδία, το 2010, που καθήλωσε χιλιάδες αεροπλάνα σε πολλές χώρες για σημαντικό χρονικό διάστημα, επιδημίες και πανδημίες όπως ο ιός SARS το 2003 και ο ιός Η1Ν1 το 2009, τρομοκρατικές ενέργειες ή πολεμικές συγκρούσεις και κοινωνικές αναταραχές, επηρέασαν αρνητικά τη διεθνή τουριστική βιομηχανία», εξηγεί ο ίδιος και επισημαίνει ότι σε αρκετές περιπτώσεις, ανάλογες κρίσεις ανέκοψαν σε σημαντικό βαθμό τη δυναμική της τουριστικής ανάπτυξης και επέδρασαν αρνητικά στον τουριστικό κλάδο και της Ελλάδας.
Στο πλαίσιο αυτό, το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος ξεκίνησε ήδη μία πρώτη διεθνή έρευνα μέσω εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης, με στόχο την αποτύπωση της εικόνας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού στην εποχή της πανδημίας της COVID-19 και τη μελέτη της μάρκας/brand «Ελλάδα».
«Tα ευρήματά αυτής της έρευνας μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμα για την ανάπτυξη τουριστικής στρατηγικής για την χώρα μας μετά τη λήξη της πανδημίας», σημειώνει ο κ. Χρήστου.