Νέο έγγραφο, που αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «δημοκρατία», επιτείνει τα ερωτήματα για τη στάση της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού στην υπόθεση της διαφημιστικής εκστρατείας της Coca-Cola. Με ημερομηνία 1 Οκτωβρίου 2019, το έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς ζητεί από το υπουργείο την άμεση διακοπή της καμπάνιας και την παραπομπή της υπόθεσης για την κατά νόμο εξέταση από τα αρμόδια όργανα.
Ειδικότερα, την προηγούμενη Τρίτη, η προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείου Πολιτισμού έστειλε έγγραφο στο γραφείο της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη και του γενικού γραμματέα Πολιτισμού. Στο έγγραφο, με τίτλο «Σχετικά με την απεικόνιση μνημείων του ΥΠΠΟΑ σε διαφημιστική εκστρατεία της εταιρείας Coca-Cola Hellas A.E.», επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης που περιήλθαν σε γνώση της διεύθυνσης, ανακαλείται παλαιότερο έγγραφο, καθώς «για τη χρήση απεικονίσεων και άλλων σχετικών μέσων προβολής ικανού αριθμού προστατευόμενων μνημείων του ΥΠΠΟΑ ανά την επικράτεια, οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν αντίστοιχο αίτημα αδειοδότησης μόνο στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και όχι στο σύνολο των εμπλεκόμενων κατά τόπους Εφορειών Αρχαιοτήτων, ως όφειλαν».
Στο έγγραφο τονίζεται επίσης ότι, βάσει των αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διαφημιστική εκστρατεία της πολυεθνικής εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη, η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς προτείνει την άμεση διακοπή της και την παραπομπή της υπόθεσης για την κατά νόμο εξέταση από τα αρμόδια όργανα του υπουργείου Πολιτισμού.
Την ίδια στιγμή, από ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» σε κεντρικά σημεία της Αθήνας προκύπτει πως η εταιρία έχει προχωρήσει σε απόσυρση των επίμαχων προϊόντων. Μιλώντας με ιδιοκτήτες περιπτέρων και ψιλικών σε σημεία της πόλης που προσελκύουν μεγάλο αριθμό τουριστών (Ακρόπολη, Πλάκα, Σύνταγμα κ.λπ.), μας είπαν ότι υπάρχουν άνθρωποι που αναζητούν ακόμα τα συλλεκτικά μπουκάλια, όμως η εταιρία τα απέσυρε, αντικαθιστώντας τα με τα κλασικά μπουκάλια Coca-Cola.
Υπενθυμίζεται πως, βάσει της απόφασης της δευτεροβάθμιας επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, που εκδόθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου, η Coca-Cola Hellas καλείται να βάλει τέλος στη διαφημιστική εκστρατεία με τον Παρθενώνα και τα υπόλοιπα μνημεία εντός 30 ημερών. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρία θα πρέπει μέχρι τις 16 Οκτωβρίου να έχει αποσύρει οτιδήποτε παραπέμπει στη συγκεκριμένη καμπάνια. Στην επιτροπή είχαν προσφύγει οι εταιρίες Λουξ, Εψα και Βίκος, οι οποίες πριν από λίγες ημέρες κατέθεσαν εξώδικη διαμαρτυρία στο υπουργείο Πολιτισμού αναφορικά με την Coca-Cola και την επικοινωνιακή στρατηγική της σχετικά με τη χρήση εθνικών συμβόλων στις συσκευασίες της.
Ανέφεραν ότι, παρά το γεγονός ότι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τόσο σε πρώτο όσο και σε δεύτερο βαθμό τις τρεις εταιρίες, δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca-Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της, το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.