Ο στόλος συμφερόντων Β. Μαρινάκη έχει ενσωματωθεί από τον περασμένο Μάρτιο στον στόλο της Diamond.
Οπως αναφέρει το ethnos.gr., παρ’ ότι η συγχώνευση προβλήθηκε τότε ως σημαντικό βήμα για την εξέλιξη αμφοτέρων των εταιρειών, η ζημιογόνος θέση της Diamond κατέστησε εξαρχής επιφυλακτικό οποιονδήποτε αναγνώστη των ανακοινώσεων της.
Γεγονός είναι ότι η συγχώνευση των δύο στόλων -της Diamond (στην οποία ενέχονται αμερικανικά και κινεζικά συμφέροντα) και της CPLP (Μαρινάκης)- δεν απέτρεψε το ζημιογόνο αποτέλεσμα, και μάλιστα σε μια περίοδο στην οποία δεν εκδηλώθηκαν ουσιώδεις διακυμάνσεις τιμών.
Η μετοχή της Diamond, μετά τη συγχώνευση των στόλων των εταιρειών και την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE), είχε διαμορφωθεί στα 11 δολάρια. Έκτοτε παρουσίασε έντονες και δυσερμήνευτες διακυμάνσεις (3 Απριλίου: 9,72 δολάρια, 3 Μαΐου: 14,21 δολάρια, 12 Ιουνίου: 10,89 δολάρια), για να ανέβει την 1η Ιουλίου στα 13,41 δολάρια και πάλι να «γλιστρήσει» στα 10,48 δολάρια (κλείσιμο 9 Αυγούστου), μετά την ανακοίνωση των ζημιογόνων αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου.
Δυσαναλογία εσόδων και εξόδων
Στο β’ εξάμηνο τα έσοδα ανήλθαν σε 83,4 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 94%) και οι δαπάνες σε 92,3 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση μόνον 46%). Η δυσαναλογία στην αύξηση των δύο μεγεθών είναι εντυπωσιακή και αξίζει μια σύντομη εξέταση.
Η Diamond διακρίνει τον στόλο της σε δύο τμήματα: (α) 16 πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο (crude fleet), (β) 52 πλοία που μεταφέρουν καθαρό πετρέλαιο (product fleet). Για κάθε έναν δίδει στοιχεία εσόδων, όχι όμως και στοιχεία κόστους, γεγονός που δυσκολεύει τον έλεγχο και τον περιορίζει στον στόλο του αργού πετρελαίου, και ειδικά στον τρόπο με τον οποίον επιχειρείται να αιτιολογηθεί η αύξηση των εσόδων.
Ο στόλος του αργού πετρελαίου παρουσίασε αύξηση εσόδων 10,8 εκατομμύρια, δηλαδή από 13,6 εκατομμύρια το δεύτερο τρίμηνο του 2018 τα έσοδα ανήλθαν σε 24,4 εκατομμύρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Είναι ενδιαφέρον ότι, ενώ ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε μόνον κατά 33% (από 12 σε 16), τα έσοδα παρουσιάζονται αυξημένα κατά 79%.
Η εταιρεία αιτιολογεί τη δυσανάλογη προς τον αριθμό των πλοίων διόγκωση των εσόδων με την αύξηση των ημερών μίσθωσης των πλοίων κατά 380. Αν δεν λάβουμε υπόψη τυχόν αυξομείωση των ναύλων, αυτό σημαίνει ότι οι 380 πρόσθετες μέρες μίσθωσης έφεραν στην εταιρεία πρόσθετα έσοδα 10,8 εκατομμύρια, ποσόν που αντιστοιχεί περίπου σε 28.000 δολάρια ημερησίως. Με την ίδια τιμή, οι περυσινές μέρες μίσθωσης (πάντοτε κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους) πρέπει να ήταν περίπου 478.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr