6-8-2020

Γκρίνια των εμπόρων περί… εκπτώσεων και άλλων δαιμονίων 

Κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων και καθιέρωση εκπτώσεων δύο μήνες τον χρόνο ζητούν από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων οι έμποροι. Όπως είπε χθες ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας, παρουσιάζοντας την έρευνα για την κίνηση της εορταστικής περιόδου, διαχρονικό αίτημα της ΕΣΕΕ είναι οι εκπτώσεις να πραγματοποιούνται τον Φεβρουάριο και τον Αύγουστο, δηλαδή στο «τέλος εποχής», και αυτήν ακριβώς την πρόταση έχει καταθέσει ο εμπορικός κόσμος στον εν εξελίξει διάλογο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Σύμφωνα με τον κ. Καρανίκα, μόνο έτσι θα επανακτήσει την αξιοπιστία του ο θεσμός, ο οποίος τείνει να ευτελιστεί από τη μακρά διάρκεια, που σήμερα ισχύει. Πέραν από τους εμπόρους, αυτό θα έχει θετικές συνέπειες και στους καταναλωτές, οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι οι εκπτώσεις που θα πραγματοποιούνται θα είναι πραγματικές.

Δείτε επίσης: «Έφυγε» από τη ζωή ο ιδρυτής της αλυσίδας καταστημάτων παιχνιδιών, Γεώργιος Μουστάκας

Στον διάλογο με την κυβέρνηση, η ΕΣΕΕ θέτει και το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών, ζητώντας, ωστόσο, ένα σταθερό νομικό πλαίσιο, προκειμένου να διασφαλιστούν τόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και οι καταναλωτές.

Σε ό,τι αφορά τον τζίρο της αγοράς κατά τη διάρκεια των γιορτών, η έρευνα της ΕΣΕΕ δείχνει ότι κινήθηκε οριακά καλύτερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η οριακή βελτίωση οφείλεται αποκλειστικά στα σούπερ μάρκετ, όπου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 1,5%, την ίδια στιγμή που για μία στις δύο επιχειρήσεις ο τζίρος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα (κάτι που είχε συμβεί και πέρυσι). Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ενισχύεται στο 21%, για τις μεγαλύτερες σε όρους τζίρου επιχειρήσεις. Σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε βόρεια Ελλάδα και Αττική, ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε κεντρική Ελλάδα και στα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη. Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση και κυρίως το άλλο λιανικό (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια, καλλυντικά, άνθη-φυτά κ.ά.), ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε σχετικά τις μικρότερες απώλειες. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο, ενώ μόλις το 16% επέλεξε να διευρύνει το ωράριο των μισθωτών τους. Το εύρημα αυτό επαναλαμβάνεται με συνέπεια σε όλες τις σχετικές έρευνες, με διογκούμενη μάλιστα τάση.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιάννης Χ. Κουριαννίδης
Γιάννης Χ. Κουριαννίδης
Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς
Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς

ΔΗΜΟΦΙΛΗ