Σε ιδιαίτερα σκληρή ρητορική προχώρησε το Ιράν, με τον υπουργό Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί να καταγγέλλει τις κινήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών ως ευθεία πρόκληση και παραβίαση της εκεχειρίας.
Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας χαρακτήρισε τον αποκλεισμό των ιρανικών λιμανιών από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ως «πράξη πολέμου», τονίζοντας ότι μια τέτοια ενέργεια συνιστά σαφή παραβίαση των συμφωνηθέντων.
Blockading Iranian ports is an act of war and thus a violation of the ceasefire.
Striking a commercial vessel and taking its crew hostage is an even greater violation.Iran knows how to neutralize restrictions, how to defend its interests, and how to resist bullying.
— Seyed Abbas Araghchi (@araghchi) April 21, 2026
Παράλληλα, ο Αραγτσί κατήγγειλε και περιστατικό ρεσάλτου από αμερικανικές δυνάμεις σε ιρανικό εμπορικό πλοίο, ανεβάζοντας περαιτέρω την ένταση μεταξύ των δύο πλευρών.
«Το Ιράν γνωρίζει πώς να εξουδετερώνει τους περιορισμούς, πώς να υπερασπίζεται τα συμφέροντά του και πώς να αντιστέκεται στα νταηλίκια», ανέφερε χαρακτηριστικά, στέλνοντας σαφές μήνυμα ότι η Τεχεράνη δεν πρόκειται να μείνει αδρανής απέναντι στις εξελίξεις.
Η νέα αυτή κλιμάκωση έρχεται σε μια ήδη εύθραυστη περίοδο για τις σχέσεις ΗΠΑ–Ιράν, με την εκεχειρία να δοκιμάζεται και τη διεθνή κοινότητα να παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, καθώς ο κίνδυνος περαιτέρω έντασης στην περιοχή παραμένει ορατός.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Ιράν: «Φταίνε ΗΠΑ και Ισραήλ για την ένταση στο Ορμούζ» – Σκληρή γραμμή Αραγτσί
- ΗΠΑ: Αεροπλανοφόρα «οπλίζονται» με λέιζερ – Νέο σύστημα κατά ιρανικών drones







