Σε πλήρη απόρριψη της συμφωνίας-πλαισίου μεταξύ του Ισραήλ και του Λιβάνου, η οποία υπεγράφη στην Ουάσιγκτον, προχώρησε ο ηγέτης της Χεζμπολάχ, Ναΐμ Κάσεμ, πυροδοτώντας νέο κύκλο πολιτικής έντασης στην περιοχή. Σε δηλώσεις του, ο επικεφαλής της οργάνωσης χαρακτήρισε το κείμενο της συμφωνίας απολύτως «άκυρο», κάνοντας λόγο για μια πράξη «ταπείνωσης» και ξεκάθαρη παράδοση της εθνικής κυριαρχίας του Λιβάνου. Στο πλαίσιο αυτό, ο Κάσεμ αντιπρότεινε την αντικατάσταση της εν λόγω συμφωνίας από το μνημόνιο που έχει συναφθεί ανάμεσα στο Ιράν και τις Ηνωμένες Πολιτείες, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους των διπλωματικών ισορροπιών.
Οι «κόκκινες γραμμές» για τα όπλα της οργάνωσης
Παράλληλα, ο ηγέτης της Χεζμπολάχ έστειλε ένα αυστηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση αναφορικά με το στρατιωτικό σκέλος και το μέλλον της οργάνωσης στον νότιο Λίβανο. Ο Κάσεμ ξεκαθάρισε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια ή μεθόδευση συνδέει την αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τα λιβανέζικα εδάφη με τον αφοπλισμό της Χεζμπολάχ συνιστά ευθεία παραβίαση των «κόκκινων γραμμών» που έχει θέσει η οργάνωση, αποκλείοντας κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Δείτε επίσης:
- Λίβανος: Η Χεζμπολάχ αντιδρά στη συμφωνία με το Ισραήλ και απειλεί με «εμφύλιο πόλεμο»
- Ισραήλ και Λίβανος υπέγραψαν τη συμφωνία-πλαίσιο – Ξεκινά η σταδιακή αποχώρηση ισραηλινών δυνάμεων






