Στον Νότιο Ωκεανό οι επιστήμονες «βρήκαν» τον καθαρότερο αέρα του πλανήτη!

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι έχουν εντοπίσει τον καθαρότερο αέρα στον κόσμο, απαλλαγμένο από σωματίδια που προκαλούνται από ανθρώπινη δραστηριότητα, πάνω από τον Νότιο Ωκεανό, που περιβάλλει την Ανταρκτική.

Σε μια πρώτη μελέτη της σύνθεσης βιοαεροζόλης του Νότιου Ωκεανού, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο εντόπισαν μια ατμοσφαιρική περιοχή που παραμένει αμετάβλητη από την ανθρώπινη δραστηριότητα.

Ο καιρός και το κλίμα συνδέονται στενά, συνδέοντας κάθε μέρος του κόσμου με άλλες περιοχές. Καθώς το κλίμα αλλάζει γρήγορα λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας, οι επιστήμονες και οι ερευνητές αγωνίζονται να βρουν μια γωνία της Γης που δεν επηρεάζεται από τους ανθρώπους.

Ωστόσο, η καθηγήτρια Sonia Kreidenweis (φωτό) και η ομάδα της υποψιάστηκαν ότι ο αέρας πάνω από τον Νότιο Ωκεανό θα επηρεαζόταν λιγότερο από ανθρώπους και σκόνη από τις ηπείρους του κόσμου.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο αέρας οριακού στρώματος, ο οποίος τροφοδοτεί τα κάτω σύννεφα πάνω από τον Νότιο Ωκεανό, ήταν απαλλαγμένος από σωματίδια αερολύματος που παράγονται από ανθρώπινη δραστηριότητα – συμπεριλαμβανομένης της καύσης ορυκτών καυσίμων, της φύτευσης ορισμένων καλλιεργειών, της παραγωγής λιπασμάτων και της απόρριψης λυμάτων.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλείται από αερολύματα, τα οποία είναι στερεά και υγρά σωματίδια και αέρια που αιωρούνται στον αέρα.

Οι ερευνητές αποφάσισαν να μελετήσουν τι ήταν στον αέρα και από πού προήλθε, χρησιμοποιώντας βακτήρια στον αέρα ως διαγνωστικό εργαλείο για να συμπεράνουν τις ιδιότητες της χαμηλότερης ατμόσφαιρας.

Επιστήμονας της έρευνας και συν-συγγραφέας της μελέτης, ο Thomas Hill, εξήγησε σε δήλωσή του ότι «τα αερολύματα που ελέγχουν τις ιδιότητες των σύννεφων του ΝΩ (Νότιος Ωκεανός) συνδέονται στενά με τις βιολογικές διεργασίες των ωκεανών και ότι η Ανταρκτική φαίνεται να είναι απομονωμένη από τη νότια διασπορά μικροοργανισμών και απόθεσης θρεπτικών συστατικών από νότιες ηπείρους ».

Συνολικά, υποδηλώνει ότι ο ΝΩ είναι ένα από τα λιγοστά μέρη στη Γη που έχει επηρεαστεί ελάχιστα από ανθρωπογενείς δραστηριότητες», πρόσθεσε.

Από τη βακτηριακή σύνθεση των μικροβίων, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα αερολύματα από μακρινές μάζες της γης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η ρύπανση ή οι εδαφικές εκπομπές που προκαλούνται από την αλλαγή της χρήσης της γης, δεν ταξίδευαν νότια και στον αέρα.

Οι επιστήμονες λένε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν μια έντονη διαφορά σε όλες τις άλλες μελέτες από τους ωκεανούς, τόσο στο βόρειο ημισφαίριο, όσο και στους υποτροπικούς, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι τα περισσότερα μικρόβια προέρχονταν από ανοδικές ηπείρους.

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών», οι επιστήμονες περιέγραψαν την περιοχή ως «πραγματικά παρθένα».