Δεν είναι υποχρεωμένα τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop) να παρέχουν τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας στους καταναλωτές, πριν από τη σύναψη σύμβασης, αποφάσισε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το σκεπτικό του δικαστηρίου αναφέρει πως, ο έμπορος ή μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (π.χ. η Amazon), μπορεί να παρέχει άλλα μέσα επικοινωνίας, όπως ηλεκτρονικές φόρμες ή συστήματα ηλεκτρονικής συνομιλίας, εφόσον δίνεται η δυνατότητα άμεσης και αποτελεσματικής επικοινωνίας
Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύει το lawspot.gr, η οδηγία 2011/83/ΕΕ για τα δικαιώματα των καταναλωτών δεν απαγορεύει στον έμπορο να παρέχει άλλα μέσα επικοινωνίας (όπως ηλεκτρονικές φόρμες επικοινωνίας ή συστήματα ηλεκτρονικής συνομιλίας ή τηλεφωνικής επανάκλησης), εφόσον τα μέσα αυτά δίνουν δυνατότητα άμεσης και αποτελεσματικής επικοινωνίας του καταναλωτή με τον έμπορο.
Βασική προϋπόθεση, βέβαια, είναι ότι οι πληροφορίες σχετικά με τα μέσα επικοινωνίας θα πρέπει να καθίστανται προσβάσιμες στον καταναλωτή με ευκρινή και κατανοητό τρόπο.
Ιστορικό της υπόθεσης
Η εταιρία Amazon EU προτείνει προς πώληση αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου διάφορα προϊόντα, μεταξύ άλλων, στη Γερμανία μέσω του ιστοτόπου www.amazon.de.
Η ομοσπονδία ενώσεων καταναλωτών στη Γερμανία, άσκησε αγωγή κατά της εταιρίας αυτής, ενώπιον των γερμανικών δικαστηρίων, και ζήτησε να διαπιστωθεί ότι η Amazon δεν συμμορφωνόταν με τη νόμιμη υποχρέωσή της να παρέχει στους καταναλωτές αποτελεσματικά μέσα επικοινωνίας με την ίδια, κατά το μέτρο που δεν τους ενημέρωνε με ευκρινή και κατανοητό τρόπο για τους αριθμούς τηλεφώνου και τηλεομοιοτυπίας της.
Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της απηύθυνε ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο δικαίωσε τελικά την εταιρία.
Πηγή: dikastiko.gr