Δεξαμενόπλοια με 5 εκατ. βαρέλια ρωσικού πετρελαίου δεν κατάφεραν να φτάσουν στην Ινδία

Μυστήριο...

Must Read

Έξι τάνκερ που μετέφεραν σχεδόν 5 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού πετρελαίου (βαθμού Sokol) δεν κατάφεραν να φτάσουν στους προορισμούς τους στην Ινδία, με κάποια εξ αυτών να πλέουν μακριά από την ακτή για εβδομάδες, χωρίς να αναφέρουν λόγο, μετέδωσε το Bloomberg.

Οι πρόσφατες κυρώσεις των ΗΠΑ που στοχεύουν όσους παραβιάζουν το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, μπορεί να είναι εν μέρει ο λόγος, εικάζει το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις στο πλοίο NS Century, που ανήκει στη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot, στις 16 Νοεμβρίου για παραβίαση του ανώτατου ορίου τιμής.

Δύο ημέρες αργότερα, το πλοίο σταμάτησε νότια της Σρι Λάνκα ενώ μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο στο ινδικό λιμάνι Vadinar, έγραψε το Bloomberg.

Την περασμένη εβδομάδα, το NS Century φέρεται να «συναντήθηκε» αργότερα με δύο άλλα δεξαμενόπλοια που ανήκουν στη Sovcomflot  και που επίσης μετέφεραν πετρέλαιο στο Vadinar.

Δύο ακόμη δεξαμενόπλοια που κατευθύνονταν προς ένα άλλο λιμάνι της Ινδίας, το Paradip, σταμάτησαν επίσης ξαφνικά πριν φτάσουν στους προορισμούς τους και ένα άλλο πλοίο ενδέχεται να ενταχθεί σύντομα σε αυτά, σύμφωνα με το Bloomberg.

Πέντε από τα καταγεγραμμένα πλοία ανήκουν στη Sovcomflot (σ.σ. σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος της εταιρείας, οι οικονομικές επιδόσεις της το 2023 θα είναι ρεκόρ. Για τους 9 μήνες του 2023, τα έσοδα και τα κέρδη της εταιρείας έχουν ήδη υπερβεί τους ίδιους δείκτες για 12 μήνες του 2022).

Τόσο οι ΗΠΑ όσο και η ΕΕ άρχισαν να επιτείνουν τις κυρώσεις για να επιβάλουν το ανώτατο όριο τιμών στο ρωσικό θαλάσσιο αργό. Το μέτρο επιβλήθηκε πέρυσι για να περιορίσει τα έσοδα της Μόσχας από το πετρέλαιο, χωρίς να αποσταθεροποιήσει τις παγκόσμιες αγορές.

Αν και η Ρωσία κατάφερε να αποφύγει σε μεγάλο βαθμό το ανώτατο όριο τους τελευταίους μήνες, χρησιμοποιώντας έναν στόλο ανασφάλιστων δεξαμενόπλοιων «φαντάσματα» (σ.σ. ο λεγόμενος σκιώδης στόλος με πλούσια ελληνική «συμμετοχή»), τα ρωσικά κέρδη πετρελαίου και φυσικού αερίου μειώθηκαν κατά 41% το 2023 εν μέσω αυστηρότερων κυρώσεων.

Με τη Δύση να «απογαλακτίζεται» από το ρωσικό πετρέλαιο, η Μόσχα στράφηκε σε νέες αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία, προσφέροντας εκπτωτικές τιμές.

Η Ινδία είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός πελάτης για τη Ρωσία, καθώς αγοράζει περισσότερο από το 60% του θαλάσσιου πετρελαίου της, καθιστώντας την τον δεύτερο αγοραστή ρωσικού θαλάσσιου αργού μετά την Κίνα.

*φωτογραφία αρχείου

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This