«Φουρτούνες» στην Ερυθρά Θάλασσα: Το παγκόσμιο εμπόριο συρρικνώνεται – Η Κίνα ανατρέπει την τάση!

Προειδοποιήσεις ότι η κρίση αυτή θα μπορούσε να αναζωπυρώσει τον πληθωρισμό

Must Read

Ένα κύμα επιθέσεων σε πλοία που μεταφέρουν φορτία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας – μιας από τις πιο χρησιμοποιούμενες εμπορικές οδούς στον κόσμο – έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει το παγκόσμιο εμπόριο.

Οι θαλάσσιοι μεταφορείς μετακινούν αυτήν τη στιγμή περίπου 200.000 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, από περίπου 500.000 τον Νοέμβριο, σύμφωνα με το γερμανικό οικονομικό κέντρο IfW Kiel.

Αυτό έχει σημάνει μείωση του παγκόσμιου εμπορίου κατά 1,3% από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2023.

Ο όγκος είναι αυτή τη στιγμή 66% κάτω από τα αναμενόμενα επίπεδα λόγω της παράκαμψης που χρειάζεται επτά έως 20 ημέρες περισσότερες για να ολοκληρωθεί, από την παραδοσιακή διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας.

Οι μαχητές Χούθι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν, ενίσχυσαν τις επιθέσεις σε πλοία τον περασμένο μήνα για να δείξουν την υποστήριξή τους στους Παλαιστίνιους στον πόλεμο της Γάζας.

Οι Χούθι είπαν ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ ή με προορισμό τα ισραηλινά λιμάνια, αλλά πολλά από τα πλοία που έχουν δεχθεί επίθεση δεν είχαν καμία σχέση με το Ισραήλ.

Οι επιθέσεις αυτές έχουν επηρεάσει μια οδό ζωτικής σημασίας για το εμπόριο Ανατολής-Δύσης, ιδίως πετρελαίου, καθώς τα πλοία έχουν πρόσβαση στη Διώρυγα του Σουέζ μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

Οι εκτροπές ως απάντηση στις επιθέσεις, οδήγησαν σε ταξίδια μεταξύ ασιατικών κέντρων παραγωγής και Ευρωπαίων καταναλωτών, που διαρκούν έως και 20 ημέρες περισσότερο, δήλωσε ο Julian Hinz, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου εμπορικής πολιτικής του IfW Kiel.

«Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα μειούμενα εμπορικά στοιχεία για τη Γερμανία και την ΕΕ, καθώς τα μεταφερόμενα αγαθά βρίσκονται τώρα στη θάλασσα και δεν έχουν ήδη εκφορτωθεί στα λιμάνια όπως είχε προγραμματιστεί», δήλωσε ο Hinz.

Η Κίνα αντιστέκεται

Ανά περιοχή, ο δείκτης εμπορίου του IfW Kiel για τον Δεκέμβριο έδειξε ότι οι εξαγωγές από και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 2% και 3,1%, αντίστοιχα.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες σημείωσαν πτώση 1,5% στις εξαγωγές και πτώση 1% στις εισαγωγές, παρόλο που ο εμπορικός δρόμος της Ερυθράς Θάλασσας είναι λιγότερο κρίσιμος για τη χώρα.

Εν τω μεταξύ, το εμπόριο της Κίνας αντιστάθηκε στην τάση, με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 1,3% και τις εισαγωγές της να αυξάνονται κατά 3,1%. Το IfW Kiel είπε ότι αυτό ήταν πιθανό λόγω του επερχόμενου κινεζικού νέου έτους.

Ένας άλλος παράγοντας που πιθανόν να παίζει ρόλο, είναι οι στενοί δεσμοί μεταξύ της κυβέρνησης Σι Τζινπίνγκ και της Τεχεράνης, η οποία βρίσκεται υπό καθεστώς κυρώσεων από τις ΗΠΑ.

Η Κίνα πιστώνεται επί του παρόντος το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν, με όγκους να αγγίζουν τα υψηλά ρεκόρ τους τελευταίους μήνες. Αυτό σημαίνει ότι οι Κινέζοι φορτωτές αντιμετωπίζουν τον χαμηλότερο κίνδυνο επιθέσεων των Χούθι.

Από την άλλη πλευρά, γίγαντες της ναυτιλίας, όπως η Maersk και η Hapag-Lloyd, στέλνουν τα πλοία τους σε μεγαλύτερα και ακριβότερα ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής.

Η Maersk έχει εκτρέψει όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα δρομολόγια της Ερυθράς Θάλασσας για το άμεσο μέλλον, προειδοποιώντας τους πελάτες να προετοιμαστούν για σημαντική αναστάτωση.

Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της δανέζικης Maersk, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν «νικητές» στη σύγκρουση και προειδοποίησε ότι η διαταραχή στη ναυτιλία μπορεί να διαρκέσει για μήνες εκτός, εάν επιλυθεί.

Η Νότια Κορέα υπόσχεται βοήθεια στους εξαγωγείς

Η Νότια Κορέα, εν τω μεταξύ, έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει τον ζωτικής σημασίας εξαγωγικό της τομέα εξασφαλίζοντας επιπλέον χώρο μεταφοράς εμπορευμάτων σε πλοία και χώρους αποθήκευσης.

«Με την εξάπλωση των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τις πιθανότητες παρόμοιων αναταραχών σε άλλες περιοχές της Μέσης Ανατολής», δήλωσε ο υφυπουργός Ωκεανών Song Myeong-dal χθες Τετάρτη.

Είπε ότι σκόπευε να εξασφαλίσει προληπτικά τον χώρο εμπορευμάτων στις ναυτιλιακές εταιρείες για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα στις εξαγωγές και τις εισαγωγές της Νότιας Κορέας.

Θα παρείχε εναλλακτικά πλοία για εξαγωγές αυτοκινήτων και πρόσθετα ναυπηγεία αποθήκευσης, καθώς ο τομέας των αυτοκινήτων αναμένεται να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη διαταραχή, είπε ο Song.

Η Νότια Κορέα είχε ως στόχο να εξασφαλίσει τη χρήση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο, κατά την περίοδο από τα μέσα Ιανουαρίου έως τις αρχές Φεβρουαρίου, ανέφερε το υπουργείο του.

Tesco: Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να αναζωπυρώσει τον πληθωρισμό

Η διακοπή της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να οδηγήσει σε πληθωρισμό ορισμένων καταναλωτικών αγαθών και να αφήσει άδεια τα ράφια των σούπερ μάρκετ, δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της Tesco Plc.

«Αν πρέπει να κάνουν όλο το γύρο της Αφρικής για να φτάσουν στην Ευρώπη, αυτό επεκτείνει τους χρόνους αποστολής, περιορίζει τον χώρο αποστολής και αυξάνει τα έξοδα αποστολής», είπε ο CEO Ken Murphy.

Και πρόσθεσε: «Έτσι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πληθωρισμό σε ορισμένα είδη, αλλά απλώς δεν το γνωρίζουμε».

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της M&S είπε ότι οι καθυστερήσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αφίξεις νέων μετοχών.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This