Στο (κοντινό) μέλλον θα παρακαλάμε να έχει… υγρασία, για να φορτίζουμε τα κινητά μας! (video)

Επανάσταση στα «έξυπνα» κινητά και στα smartwatches -σε πρώτη φάση- εκτιμάται ότι θα φέρει πρωτότυπη συσκευή, η οποία φιλοδοξεί να καταργήσει τις μπαταρίες, καθώς μπορεί να παράγει ηλεκτρικό ρεύμα από τον… αέρα που αναπνέουμε!

Ερευνητές του αμερικανικού πανεπιστημίου University of Massachusetts Amherst, με επικεφαλής τον Jun Yao, αποκάλυψαν τον μηχανισμό λειτουργίας της συσκευής «Air Gen», στην έρευνά τους, την οποία δημοσίευσαν στο επιστημονικό περιοδικό «Nature».

Η συσκευή χρησιμοποιεί την υγρασία της ατμόσφαιρας για να παράγει ηλεκτρικό ρεύμα, με τη βοήθεια ενός μικροσκοπικού και πολύπλοκου δικτύου από «καλώδια», που είναι χιλιάδες φορές πιο λεπτά από το πάχος μιας τρίχας! Πρόκειται, ουσιαστικά, για νανο-καλώδια, βασικό υλικό των οποίων είναι μια πρωτεΐνη που παράγεται από τα «γεωβακτήρια» (geobacter), τα οποία ανακάλυψε πριν από 30 χρόνια ο μικροβιολόγος Derek Lovley.

ερευνητικη ομαδα πανεπιστημιο μασαχουσετης
η ερευνητική ομάδα του University of Massachusetts Amherst (δεύτερος από αριστερά ο Jun Yao)

«Κυριολεκτικά παράγουμε ενέργεια από τον αέρα», δήλωσε ο Yao, προσθέτοντας ότι «η Air Gen παράγει καθαρή ενέργεια 24 ώρες το 24ωρο, εφτά ημέρες την εβδομάδα». Εξήγησε, επιπλέον, ότι η συσκευή δεν μολύνει την ατμόσφαιρα και ότι μπορεί να λειτουργήσει σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη. Μάλιστα, όσο το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής μεγαλώνει, τόσο πιο αποδοτική θα είναι η «Air Gen», καθώς η αύξηση της θερμοκρασίας αυξάνει την ποσότητα της υγρασίας στον ατμοσφαιρικό αέρα.

Διαβάστε επίσης: Στα γιατροσόφια και τα αρχαία… ματζούνια εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι Κινέζοι για τον κορωνοϊό

Απώτερος στόχος των ερευνητών είναι η μικροσυσκευή να αντικαταστήσει τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες σε smartphones, smartwatches, tablets και φορητές, «έξυπνες» συσκευές, επιτρέποντάς τους να λειτουργούν χωρίς την ανάγκη να λάβουν κάποια στιγμή ρεύμα από το ηλεκτρικό δίκτυο.

• Παρακολουθήστε σχετικό βίντεο: