Σε ψηφιακό αποκλεισμό εξακολουθεί να βρίσκεται ακόμη και σήμερα το 40% του πληθυσμού, εξαιτίας κόστους κι έτσι αποκλείονται από βασικές υπηρεσίες, που θα μπορούσαν να είναι ωφέλιμες για την ίδια τη ζωή τους, αλλά και την καθημερινότητά τους, ειδικά την περίοδο της πανδημίας.
Επιπλέον, πέρα από το κόστος, η πολυπλοκότητα της χρήσης του Διαδικτύου (36%) και η «έλλειψη ενδιαφέροντος» που απορρέει από το φόβο (38%), αναφέρθηκαν, επίσης, ως κύριες αιτίες μη χρήσης του Internet από ορισμένα τμήματα του πληθυσμού, που βρίσκεται offline.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Capgemini Research Institute, η πρόσβαση στο Διαδίκτυο συνδέεται στενά με το εισόδημα, αφού από τους πολίτες που βρίσκονται offline το 69% ζει σε συνθήκες φτώχειας. Στο μεταξύ, σχεδόν ένας στους δύο πολίτες (48%), που βρίσκεται εκτός σύνδεσης, δηλώνει ότι θα ήθελε να έχει πρόσβαση στο Internet.
Η έρευνα του Capgemini Research Institute (The Great Digital Divide: Why bringing the digitally excluded online should be a global priority) σημειώνει ότι η ευθύνη για την αντιμετώπιση του ψηφιακού χάσματος βαραίνει, από κοινού, δημόσιους οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις, που πρέπει να συνεργαστούν για να διασφαλίσουν ότι η πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες Διαδικτύου είναι εφικτή για όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως