Η Βάσω Λασκαράκη είναι από τις πιο όμορφες και γλυκές γυναίκες της μικρής οθόνης. Η ταλαντούχα ηθοποιός ρίσκαρε φέτος και μετά τη σαρωτική κωμωδία «Το σόι σου» τόλμησε να πρωταγωνιστήσει στη συναρπαστική σειρά του Alpha «Ερωτας μετά», σε έναν άκρως δραματικό ρόλο και σε ένα πολύ δυνατό ερωτικό θρίλερ.
Η ερμηνεία της, συγκλονιστική. Η ίδια μιλά στο «Enjoy» και στην Μαρία Ανδρέου μετά το τέλος μιας πολύ κρίσιμης σκηνής για τον έρωτα που δεν μπορεί να εξηγηθεί, τον έρωτα που δίνει χαρά και ζωή, τον έρωτα που καταστρέφει. Η συζήτησή μας δεν μένει στον έρωτα και στην ελληνική μυθοπλασία, που φέτος φορά κορόνα και βασιλεύει στην εγχώρια μικρή οθόνη. Η ηθοποιός χαίρεται γι’ αυτό, όμως από την άλλη δεν παραβλέπει ότι στην τηλεόραση έχουν υψηλή τηλεθέαση και τα ριάλιτι, τα οποία το μόνο που επιζητούν από τους παίκτες είναι να τους αποδείξουν πόσο φιλόδοξοι είναι και μέχρι πού μπορούν να φτάσουν.
Βάσω, παίζεις σε μια σειρά που κόβει την ανάσα, ένα πολύ δυνατό ερωτικό θρίλερ με πολλά flashback, που θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν παραγωγή του Netflix ή να στηρίζεται σε κάποιο επιτυχημένο αστυνομικό σκανδιναβικό μυθιστόρημα.
Μέσα στην ίδια εβδομάδα είδαμε στο σίριαλ «Έρωτας μετά» την οικογένεια της ηρωίδας που υποδύεσαι, της Άννας, να την κηδεύει, καθώς πιστεύουν όλα τα μέλη της ότι πρέπει να ήταν αυτή τελικά η σκοτωμένη κοπέλα που έψαχναν εδώ και καιρό… Βέβαια η Άννα ζει κλειδωμένη κάπου από τον απαγωγέα της… Πόσο δύναμη θέλει να γυρίσεις αυτές τις σκηνές;
Σε όλη αυτήν την παράνομη ερωτική ιστορία που συνάπτει η Άννα με τον Κωνσταντίνο (Αντώνης Καρυστινός), ο μεγάλος πόλεμος δεν είναι σε σχέση με τον άνδρα της και τι θα κάνει με εκείνον… Το πάθος της αδυνατεί να το ελέγξει και έχει πάψει πια να θέλει να το εξηγήσει. Έχει παραδοθεί σε αυτό, αν και μέσα της βαθιά αγαπά τον άνδρα της, τον Χρήστο (Μάριος Αθανασίου), ως άνθρωπο.
Το μεγάλο αγκάθι είναι τα παιδιά της. Σκεφτείτε ότι αυτά τα παιδιά πείστηκαν ότι η μάνα τους δεν ζει, βρέθηκε ένα αποσαθρωμένο πτώμα, τους είπαν ότι αυτό θα είναι της Άννας και πήγαν στην κηδεία της. Όταν γύριζα τις σκηνές που με έχουν κλείσει στο υπόγειο οι απαγωγείς μου, είχα ανατριχιάσει ολόκληρη. Σκεφτόμουν όχι την αγωνία μιας γυναίκας που είναι εγκλωβισμένη σε ένα άγνωστο μέρος, που της φέρονται βάναυσα, αλλά την αγωνία μιας μάνας, την απόγνωσή της καθώς γνωρίζει ότι τα παιδιά της πονούν για εκείνη, από την εξαφάνισή της, την απουσία της.
Το μεγάλο δράμα της Άννας είναι τα παιδιά της. Με αυτές τις σκηνές της απαγωγής, σε ένα σκοτεινό μέρος, ένιωσα τον τρόμο, τον εγκλωβισμό, τον φόβο του ανθρώπου που λέει «θα ζω αύριο ή θα με σκοτώσουν;» Θα έλεγα ότι αισθάνθηκα τεράστια ψυχολογική πίεση και ειδικά από τότε που έγινα μητέρα όλα τα τοποθετώ αλλιώς πλέον στο μυαλό μου και έχω γίνει πιο ευαίσθητη. Έχω άλλες κεραίες. Όταν γίνεσαι γονιός, σκέφτεσαι πρώτα τα παιδιά σου, μετά τον εαυτό σου. Πονάς περισσότερο όταν τα παιδιά σου ξέρεις ότι δεν είναι καλά και γι’ αυτό ευθύνεσαι εσύ.
Πώς μια γυναίκα με τον χαρακτήρα της Άννας, που φαίνεται ότι αγαπά τον άνδρα της, την οικογένειά τους, απατά τον σύζυγό της και μάλιστα με τον άνδρα της φίλης της; Δεν νιώθει τύψεις, ενοχές; Είναι μια διπλή προδοσία, προς τον σύζυγο και προς τη φίλη της, την Ηλέκτρα (Έμιλυ Κολιανδρή); Δεν τίθεται θέμα ηθικής;
Πραγματικά δεν ξέρω αν υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι. Δεν ξέρω αν υπάρχουν άγγελοι και δαίμονες. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουν κακές και καλές πλευρές. Η Άννα θεωρώ ότι, αν είχε κάνει στη ζωή της από νωρίς αυτά που ήθελε, όπως να δούλευε ως δασκάλα χορού, δεν θα είχε καταπιεσμένα συναισθήματα.
Κάτι δεν λειτουργούσε καλά στον γάμο της, παρότι ο άνδρας της τής τα παρείχε όλα. Η Άννα δεν δημιουργούσε. Ξέχασε τον εαυτό της και αφιερώθηκε στην ανατροφή των παιδιών, τη φροντίδα του σπιτιού, ενώ λάτρευε τον χορό, εκφραζόταν μέσα από αυτόν και ήθελε να μεταδώσει τις γνώσεις της. Δεν ξέρω πώς δεν αντιστάθηκε στην έλξη της για τον Κωνσταντίνο. Είναι τόσο καταιγιστικές οι εξελίξεις που φαίνεται ότι αυτό το πάθος την πήρε και τη σήκωσε σαν ανεμοστρόβιλος…
Πώς μπορεί να συνεχίζει τη φιλία της με την Ηλέκτρα, όταν βλέπει ερωτικά τον άνδρα της;
Το έχω σκεφτεί και εγώ αυτό, γιατί η Ηλέκτρα την έχει βοηθήσει πάρα πολύ ως φίλη, για να βρει τον εαυτό της, να δουλέψει ξανά, ενώ έχει προτείνει στον Κωνσταντίνο να τους βοηθήσουν οικονομικά, δίνοντας δουλειές στον άνδρα της Άννας. Θα έλεγα ότι η μοίρα έπαιξε στην Άννα ένα περίεργο παιχνίδι.
Γίνεται μια μεγάλη συναισθηματική σύγκρουση μέσα της, έχει ενοχές, θεωρεί ότι όλο το φταίξιμο είναι δικό της. Για εκείνη δεν έχει καμία ίντριγκα να κλέψει τον άνδρα της φίλης της, δεν είναι ζηλιάρα, ανταγωνιστική, μάλιστα για αυτήν η απιστία είναι καταδικαστέα και δη με πρόσωπα από τον στενό φιλικό κύκλο. Την Άννα τη δοκιμάζει πολύ γερά η ζωή και γι’ αυτό λένε ότι ο έρωτας είναι τυφλός, κεραυνοβόλος και επικίνδυνος, σαν αρρώστια.
Δικαιολογείς την ηρωίδα σου;
Βλέπω και εγώ σταδιακά ότι η Άννα δεν ήταν μια κακή σύζυγος ή μάνα. Έχει φτιάξει μια πολύ όμορφη οικογένεια και αγαπά τον άνδρα της. Θεωρώ γενεσιουργό αιτία αυτής της απιστίας τον εγκλωβισμό της. Η Άννα έχει αφεθεί σε δύο ρόλους, της μητέρας και της συζύγου. Έχει βάλει στην άκρη τον εαυτό της.
Αυτή η σχέση με τον Κωνσταντίνο τη ζωντανεύει ξανά. Βέβαια δεν μπορώ να φανταστώ πώς έφτιαξαν με τον Κωνσταντίνο μια παράνομη φωλιά, πώς ζουν μια διπλή ζωή και πώς δεν αποφασίζουν να χωρίσουν. Αυτό θα ήταν έντιμο. Πιστεύω ότι η Άννα κάνει τον αγώνα της να αντισταθεί στον Κωνσταντίνο, αλλά με το που την αγγίζει τα ξεχνά όλα.
Άρα για όλα φταίει ο έρωτας;
Ο έρωτας, κακά τα ψέματα, είναι η κινητήριος δύναμη της ζωής. Μπαίνει στη ζωή καθενός, την αλλάζει και την ανατρέπει. Άλλοτε σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, άλλοτε χειρότερο. Άλλοτε είναι αρρωστημένος και καταστροφικός, ένα μαρτύριο, και άλλοτε φωτεινός, χαρούμενος, δημιουργικός. Ο έρωτας που τα διαλύει όλα, που τα καταστρέφει, που δεν σε κάνει ευτυχισμένο μού βγάζει και πολύ εγωισμό… Και εδώ ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο προς συζήτηση. Ο εγωισμός είναι ο χειρότερος εχθρός του εαυτού μας.
Οι απαγωγείς της Άννας φαίνεται ότι είναι από το στενό επαγγελματικό περιβάλλον του Κωνσταντίνου. Το ζευγάρι παρακολουθείται και εκβιάζεται για τα λεφτά και για τα ηνία μιας επιχείρησης. Ακόμη και η ειδησεογραφία μάς έχει δείξει ότι πολύ συχνά πίσω από μια απαγωγή κρύβονται γνωστά άτομα. Άβυσσος η ψυχή των ανθρώπων;
Δεν θα έλεγα άβυσσος. Θα έλεγα άπληστη. Από τη φύση του ο άνθρωπος είναι άπληστος. Από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα έχετε δει κάποια πρόοδο; Ο άνθρωπος τα θέλει όλα. Και πλούτο και δόξα και φήμη και εξουσία και όλο και περισσότερο χρήμα. Έχουν σταματήσει οι πόλεμοι, οι αδικίες και οι τεράστιες ταξικές διαφορές σ’ αυτήν τη γη; Αλλά πείτε μου και σήμερα ποιες είναι οι αξίες του δυτικού κόσμου, της καταναλωτικής κοινωνίας, των πολυεθνικών, των τραπεζών και της παγκοσμιοποίησης; Θα σας πω εγώ τη δουλειά σας;
Τι ακούμε στα δελτία ειδήσεων; Και να πάω και λίγο πιο παρακάτω τη συζήτησή μας; Τι προγράμματα παρακολουθούν τα παιδιά μας στην τηλεόραση; Τι πρότυπα προωθούνται από ένα μέσο με τεράστια δύναμη; Μήπως «γίνε εύκολα διάσημος και πλούσιος με οποιοδήποτε κόστος»;
Η ελληνική μυθοπλασία μέσα από το «Κόκκινο ποτάμι» στο Open, από τις «Άγριες Μέλισσες» στον ΑΝΤ1 και από τη δική σας παραγωγή είναι στα καλύτερά της. Ο κόσμος ψηφίζει σειρές δαγκωτό. Δεν σας δικαιώνει αυτή η επιλογή;
Χαίρομαι πάρα πολύ που όλες αυτές οι σειρές στις οποίες αναφερθήκατε πάνε περίφημα και τις έχει αγκαλιάσει το κοινό, γιατί είναι σημαντικό να γελάει και να συγκινείται ο Έλληνας στη γλώσσα του. Πέρα από αυτή την παράμετρο που δίνει μια οπτική άλλη, πιο ποιοτική, υπάρχει και η πραγματικότητα. Ο κλάδος μας όλον αυτόν τον καιρό της οικονομικής κρίσης δεινοπάθησε.
Φτάσαμε στο 2019 για να έχουμε δουλειά στην τηλεόραση και να πληρωνόμαστε στην ώρα μας σεναριογράφοι, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, συνεργεία, τεχνικοί, φωτογράφοι, ενδυματολόγοι, μακιγιέζ, σκηνογράφοι. Μιλάμε για μια τεράστια αγορά που ήταν στην ανεργία. Τρέμω να μην έρθει ξανά αυτή η περίοδος που υπήρχε μόνο μια ελληνική σειρά στην ελληνική τηλεόραση. Βέβαια επειδή βλέπουν οι Έλληνες τηλεθεατές φέτος περισσότερο μυθοπλασία δεν σημαίνει ότι μπορούμε να προσπεράσουμε το γεγονός ότι υπάρχει και μεγάλη μερίδα τηλεθεατών που δίνουν υψηλή τηλεθέαση σε ριάλιτι τύπου «Greece’s next top model».
Ποια είναι η γνώμη σου γι’ αυτό το ριάλιτι μόδας, στο οποίο τα μοντέλα γίνονται κασκαντέρ και καλούνται να περάσουν απίστευτες δοκιμασίες σαν να είναι στα ΟΥΚ;
Πραγματικά αυτά τα θεωρώ βλακείες και πολύ επικίνδυνα πράγματα. Επειδή μεγαλώνω μια κόρη, απορώ με τα προγράμματα που δείχνει η τηλεόραση και πιστεύω ότι ο γονιός θα πρέπει να είναι δίπλα και να εξηγεί. Τι πρότυπα δίνουν; Κάνε τα πάντα, κρεμάσου από πολυκατοικίες για να γίνεις διάσημη; Αυτό δεν είναι σόου για μοντέλα. Αυτό είναι σόου για την τηλεθέαση! Τελεία και παύλα. Είμαι πολύ αρνητική σε όλα αυτά.
Κάθισα και το είδα το «Greece’s next top model» και ένιωσα ότι η φιλοσοφία πίσω από όλο αυτό είναι δείξε μας πόσο φιλόδοξη είσαι, τι μπορείς να δώσεις για να γίνεις γνωστή, μέχρι πού μπορείς να φτάσεις για να είσαι αναγνωρίσιμη. Βέβαια το να είσαι αναγνωρίσιμη δεν σημαίνει ότι θα είσαι και αξιόλογη ή θα έχεις αποκτήσει και τον σεβασμό των άλλων. Αυτή την παράμετρο ξεχνούν να την τονίσουν. Διάβασα ότι επιστρέφει και ο «Μεγάλος Αδερφός» στην τηλεόραση. Τώρα αυτό το πισωγύρισμα πρέπει να μας ικανοποιεί; Η κλειδαρότρυπα;
Αφού περάσαμε από μια σκληρή κρίση, από δέκα πολύ βάρβαρα χρόνια Μνημονίων, γιατί δεν βάλαμε μυαλό;
Πιστεύω ότι δεν μας αρέσει η αλήθεια ως λαός. Αρεσκόμαστε στα παραμύθια. Η αλήθεια είναι σκληρή. Είναι δυνατόν μετά όσα έγιναν στην Ελλάδα, αυτήν την οικονομική καταστροφή, αν δεν δουλέψουμε πολύ, αν δεν ματώσουμε, αν δεν ξεκινήσουμε να χτίζουμε και πάλι από το μηδέν, να έχουμε ανάπτυξη; Αν κάποιος πολιτικός μάς τάξει και πάλι μια ψευδαίσθηση, μια εύκολη ζωή με πολλά αγαθά, είμαστε ικανοί να τον ψηφίσουμε… Δεν μας αρέσει ο κόπος, μάθαμε στα εύκολα .
Πιστεύεις ότι έχουμε τη δυνατότητα να βγούμε από την κρίση, να δούμε φως στο τούνελ σε αυτήν την ωραία -κατά τα άλλα- χώρα;
Αν ζοριστούμε, ναι. Ύστερα από τέτοιο σοκ, από τέτοια καταστροφή, έκλεισαν επιχειρήσεις, βούλιαξαν οι άνθρωποι στα χρέη, επιβλήθηκε αυστηρή λιτότητα από τους θεσμούς, δεν μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα από τη μια μέρα στην άλλη. Στην τηλεόραση, σας το είπα και παραπάνω, ζούσαμε έξι χρόνια στο σκοτάδι.
Δεν άνοιξε στο πλατό κανένα φως. Μέσα μου νιώθω ακόμη αυτόν τον φόβο, την αγωνία, την ανασφάλεια των συγκεκριμένων ετών με τα ελάχιστα σίριαλ, από τα οποία μπορούσες και να μην πληρωθείς αλλά και να κοπούν ξαφνικά λόγω οικονομικών προβλημάτων των σταθμών. Λοιπόν, η αγορά δεν μπορεί να συνέλθει έτσι γρήγορα. Όποια εξουσία, όποιο πολιτικό κόμμα πει το αντίθετο, είναι μεγάλο ψέμα. Για να ξαναβρούμε τους ρυθμούς μας σε προσωπικό, ομαδικό και κοινωνικό επίπεδο χρειάζεται μεγάλος αγώνας και όρεξη για δουλειά.
Εργάζεσαι αρκετές ώρες. Πώς τα βολεύεις με την ανατροφή της κόρης σου;
Μεγάλο θέμα. Η κόρη μου ξέρει ότι η μητέρα της πρέπει να δουλέψει και καταλαβαίνει. Ζορίζομαι όμως… Σε όλο αυτόν τον αγώνα έχω δίπλα τη μητέρα μου και ξέρω ότι η μικρή με τη γιαγιά της θα έχει την καλύτερη φροντίδα μέσα στην ημέρα που εγώ λείπω. Ωστόσο δεν υπάρχει νύχτα που να μην την πάω εγώ για ύπνο, να μη διαβάσουμε μαζί τα βιβλία της, τα παραμύθια της. Αυτό δεν το διαπραγματεύομαι. Εκεί θα μου πει όλες τις ιστορίες της για τους φανταστικούς της φίλους ή τις φανταστικές της περιπέτειες… Είναι τόσο γλυκιά.
έσα στην ημέρα θα τηλεφωνηθούμε με βιντεοκλήσεις, θα τη χαλαρώσω, θα μου φύγει και μένα το άγχος. Το Σαββατοκύριακο όμως δεν μας το κλέβει κανείς. Κλειστά τα τηλέφωνα και πάνω από όλα η κόρη μου και η οικογένειά μου, οι δικοί μου άνθρωποι, αυτοί που αγαπώ. Μας αρέσει σ’ όλους και πάμε εκδρομές στη φύση. Τρελαινόμαστε για μικρές αποδράσεις και ταξίδια. Είναι η καλύτερή μας και μετά τα συζητάμε όλη την εβδομάδα.
Νιώθω ότι είσαι πολύ ευτυχισμένη με τον σύζυγό σου Λευτέρη Σουλτάτο. Σου μαγειρεύει;
Παντρεύτηκες έναν από τους καλύτερους σεφ στην Ελλάδα…
Νιώθω πολύ τυχερή που η ζωή έφερε δίπλα μου έναν τόσο καλό άνθρωπο που με κάνει χαρούμενη, που εξελίχθηκε με έναν πολύ όμορφο τρόπο η σχέση μας και κατέληξε σε έναν γάμο που τον θέλαμε πολύ και οι δύο. Ο Λευτέρης με έχει κάνει και έχω βρει τις ισορροπίες μου. Εργάζεται και αυτός πολλές ώρες, δημιουργεί, αλλά και μας φροντίζει ακόμη και στο θέμα του φαγητού (γέλια). Είμαι πολύ ευτυχισμένη. Ευλογημένη, θα έλεγα. Είναι μια καινούργια ζωή. Έχουμε πολλή αγάπη μεταξύ μας, με κάνει πιο ωραίο άνθρωπο, πιο ολοκληρωμένο και δυνατό. Και είναι και ένας κούκλος, να τα λέμε και αυτά. Αλλά και εγώ καλή είμαι (γέλια)…