Γιατί η Νielsen δίνει τηλεθέαση στην ΕΡΤ2, στα μικρά κανάλια και στις νέες τηλεοπτικές συνδρομητικές πλατφόρμες; Γιατί προωθεί συγκεκριμένα κανάλια και προγράμματα; Τι συμβαίνει; Ισχυροί άνθρωποι των media θεωρούν πλέον ότι η εταιρία Nielsen, ως μονοπώλιο, παίζει ένα περίεργο παιχνίδι με τα κανάλια και διανέμει την τηλεθέαση όχι με βάση πραγματικά δεδομένα, αλλά κατά το δοκούν.
Παράγοντες της τηλεοπτικής αγοράς δεν μπορούν πλέον να εξηγήσουν πώς ενώ έχουν ρίξει εκατομμύρια ευρώ στη μυθοπλασία και στη βραδινή τους ζώνη, επενδύοντας σε υπερπαραγωγές ευρωπαϊκών προδιαγραφών, δεν μεταφράζεται αυτή η επένδυση σε υψηλά ποσοστά τηλεθέασης και διαφήμισης.
Διάσημοι ηθοποιοί, που έχουν ως βαρόμετρο την επαφή τους με τον κόσμο στο θέατρο αλλά και στον δρόμο, λόγω αναγνωρισιμότητας, αναρωτιούνται δημόσια στις εκπομπές που τους καλούν πώς οι τηλεθεατές τούς λένε λεπτομέρειες για τον ρόλο τους, ακόμη και όταν τους δουν στο σούπερ μάρκετ, και τα σίριαλ στα οποία πρωταγωνιστούν κάνουν χαμηλές πτήσεις τηλεθέασης. Η συζήτηση για την αξιοπιστία των μετρήσεων της Nielsen γίνεται πλέον σε ανώτατο επίπεδο και στις διοικήσεις των καναλιών. Η αμφισβήτηση των ποσοστών της εταιρίας που ελέγχει μονοπωλιακά το τηλεοπτικό πεδίο είναι καθημερινή, καθώς τα στοιχεία που εκδίδει κάθε μέρα η εταιρία προκαλούν πληθώρα αποριών.
Η Nielsen έως και σήμερα δεν έχει προχωρήσει σε δημόσια τοποθέτηση για το πρόβλημα που υπήρξε στη μέτρηση το τριήμερο 9-11 Οκτωβρίου, όπου εξαφανίστηκε ένα μεγάλο τμήμα του δείγματος. Η Επιτροπή Ερευνας Ελέγχου Τηλεθέασης (ΕΕΕΤ) ωστόσο δεν έχει ενημερώσει για το αν θα προβεί σε έλεγχο. Αλλά το θέμα είναι μείζον. Γιατί με βάση τα στοιχεία τηλεθέασης που εκδίδει καθημερινά η Nielsen γίνεται η διανομή της διαφήμισης και πρέπει όλοι να γνωρίζουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αξιόπιστα ή όχι.
Παράλληλα είναι απορίας άξιον πώς ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, ο οποίος συμμετέχει στην ΕΕΕΤ, δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια μέχρι τώρα. Τα τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία τηλεθέασης, πάντως, είναι εντυπωσιακά. Τον Οκτώβριο και τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου η μέση θέαση, της κατηγορίας των μικρών καναλιών δηλαδή, έφτασε το 30,5%, σε ορισμένες περιοχές ακόμη και το 40%.
Οι τηλεοπτικές πλατφόρμες φαίνεται να συγκεντρώνουν καθημερινά ποσοστό που προσεγγίζει το 10%. Μάλιστα, υπάρχουν κάποιες ημέρες που η ΕΡΤ2 προβάλλοντας ελληνική ταινία εμφανιζόταν στο 7% τηλεθέαση… «Μήπως η πρόθεση της ΕΡΤ να βγάλει την ΕΡΤ2 από τις τηλεμετρήσεις και να αφήσει μόνο την ΕΡΤ1 στον ανταγωνισμό έχει κάνει τη Nielsen να δίνει νούμερα στην ΕΡΤ2 για να την κρατήσει ζωντανή στην τηλεοπτική αρένα, για να πέφτει και το ανάλογο χρήμα στη Nielsen;» μας επισημαίνει με νόημα υψηλό στέλεχος καναλιού και μας βάζει σε εύλογες σκέψεις…