Η Ελλάδα έμαθε την… Black Friday και θα ξοδέψει 300.000.000€ – Τι επιλέγουν οι καταναλωτές;

Τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ψηφιακές συσκευές είναι πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών

Must Read

Λόγω της πανδημίας όλο και περισσότερος κόσμος καταφεύγει να κάνει αγορές μέσω internet. Η Black Friday έχει φτάσει και οι αγορές μέσω eshop έχουν πάρει «φωτιά».

Τι βρίσκεται όμως στο επίκεντρο της ζήτησης των καταναλωτών, αυτή την περίοδο όπου έχουν αρχίσει να βιώνουν μία νέα πραγματικότητα;

Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ερευνά της η Gfk (Ινστιτούτο ερευνών αγοράς), με τίτλο «What’s hot this Black Friday», τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ψηφιακές συσκευές είναι πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών,

«Το πώς, το γιατί και το τι θα ψωνίσουν οι καταναλωτές αυτήν την Black Friday, τη Cyber Monday και τα Χριστούγεννα θα είναι διαφορετικά φέτος. Ο COVID-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση στον ψηφιακό τρόπο ζωής. Η πανδημία αναγκάζει ακόμη και εκείνους, που συνήθως θα είχαν επισκεφτεί ένα φυσικό κατάστημα για τις αγορές τους, να ψωνίσουν διαδικτυακά. Για μεγαλύτερες γενιές, που δεν είχαν συναλλαγές στο Διαδίκτυο στο παρελθόν, αυτό ήταν ένα ζωτικό σημείο καμπής, που ωθεί τους καταναλωτές να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες», τονίζει χαρακτηριστικά η GfK.

Σύμφωνα με το GfK Consumer Pulse Report η μεγαλύτερη τάση αγορών παγκοσμίως είναι τα προϊόντα πληροφορικής και γραφείου τα οποία σχετίζονται με την εξ αποστάσεως εργασία και μάθηση.

Επίσης έχει αυξηθεί και η πώληση των έξυπνων ρολογιών τα οποία σχετίζονται με την άθληση και την ευεξία.

Παράλληλα, καθώς ο κόσμος περνάει περισσότερο χρόνο πλέον στο σπίτι του, παρατηρείται η αύξησης της ζήτησης για προϊόντα που σχετίζονται με το φαγητό.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Ωστόσο στην Ελλάδα παρατηρείται φέτος ότι τα δύο τρίτα των καταναλωτών (73%) δεν σκοπεύουν να κάνουν αγορές την περίοδο της Black Friday.

Ωστόσο, από το υπόλοιπο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, το 18% θα έκανε τις αγορές του διαδικτυακά ούτως ή άλλως ακόμη και αν τα φυσικά καταστήματα ήταν ακόμη ανοιχτά.

Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί περίπου στους 2,3 εκατ. Έλληνες οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ το 27% των καταναλωτών σκοπεύει να διαθέσει από 50 μέχρι 100 ευρώ για τις αγορές του. Ένα ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι €50, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το 9% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πάνω από 500 ευρώ για τις αγορές τους. Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού έχει αναβάλει σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχει καλύτερες προσφορές. Ο εκτιμώμενος τζίρος – πωλήσεις για τις επιχειρήσεις, με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία, ανέρχεται σε 300.000.000 ευρώ!

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρατηρήθηκε πως η φετινή αγορά της Black Friday αφορούσε ένα συγκεκριμένο κοινό, με την πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω Διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, η ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε μία έρευνα ανάμεσα σε 850 άτομα την περίοδο 2 με 3 Νοεμβρίου, πριν δηλαδή ορισθεί η απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου δίνοντας έμφαση στην αγορά της Black Friday, προκειμένου να καταγραφούν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών την περίοδο της πανδημίας.

Μέσω της έρευνας παρατηρήθηκε ότι λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας ολοένα και θα αυξάνεται το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

Σε άλλη έρευνα η οποία βασίστηκε στην πλατφόρμας του Skroutz και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων, συγκρίνοντας τις περιόδους 26/10-05/12/2020 και 06-22/11/2020, σημειώνεται αύξηση της επισκεψιμότητας κατά 32% και υπολογίζεται στα 1,7 εκατ. επισκέψεις/ημέρα σε σχέση με πέρυσι όπου ο μέσος όρος της αντίστοιχης περιόδου (δηλαδή πριν την εβδομάδα της Black Friday) ήταν 1,1 εκατ. επισκέψεις/ημέρα.

Επίσης εκθετική αύξηση παρατηρήθηκε και στις πωλήσεις μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας αφού το ποσοστό έφτασε στο 63%.

Συγκεκριμένα σημαντική αύξηση, σημειώθηκε σε:

  • χριστουγεννιάτικα είδη (1.585%),
  • είδη ζωγραφικής (317%),
  • είδη «Φτιάξτο Μόνος Σου» (DIY) 248%,
  • tablets & αξεσουάρ Η/Υ (227%),
  • παιχνίδια (189%),
  • είδη γραφείου (177%),
  • περιφερειακά Η/Υ (160%),
  • ελεύθερος χρόνος (150%),
  • δικτυακά είδη για Η/Υ (149%),
  • εκτυπωτές & αξεσουάρ (144%),
  • συσκευές θέρμανσης (139%), καλώδια (137%),
  • ηλεκτρολογικά & αυτοματισμοί (127%),
  • Gaming (127%),
  • βαφές μαλλιών (120%),
  • διάφορα μικρά όργανα γυμναστικής (119%),
  • νύχια, βερνίκια & εργαλεία (116%),
  • βιβλία (107%),
  • ηλεκτρονικοί υπολογιστές (105%),
  • τηλεοράσεις και αξεσουάρ (104%)

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Διαβάζονται τώρα

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μητέρα για δεύτερη φορά η Ισμήνη Νταφοπούλου-Το φύλο του μωρού

Η πρώην Σταρ Ελλάς, Ισμήνη Νταφοπούλου έγινε μητέρα για δεύτερη φορά και το ανακοίνωσε η ίδια μέσα από τον...

More Articles Like This