Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis μόνη, -τελικά- ενδιαφερόμενη για την Εγνατία Οδό!

Δύο άλλες κοινοπραξίες κατέθεσαν στο ΣτΕ αίτημα για να δοθεί μία ακόμη παράταση

Must Read

Μία δεσμευτική οικονομική προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects κατατέθηκε την Παρασκευή στο διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Αν και είχαν προκριθεί επτά όμιλοι στο τελικό στάδιο, τελικά στις πέντε το απόγευμα, που εξέπνευσε η προθεσμία, εμφανίστηκε μόνο η συγκεκριμένη κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται πως οι επτά όμιλοι είχαν επιλεγεί πριν από 2,5 χρόνια και από τότε είχαν δοθεί επτά παρατάσεις για την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Δείτε επίσης: Φουντώνουν οι πιέσεις για παράταση στον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Οι κοινοπραξίες Roadis – ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Vinci – Mytilineos είχαν καταθέσει την Τετάρτη στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αίτημα για την έκδοση προσωρινής διαταγής, ώστε να δοθεί νέα παράταση στο διαγωνισμό. Το ΣτΕ δεν αποδέχθηκε το αίτημα για την προσωρινή διαταγή, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να περιμένει τώρα την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στο ανώτατο δικαστήριο, προκειμένου να προχωρήσει τη διαδικασία.

Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, «δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της ανωτέρω Δεσμευτικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές “ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.” και “VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε”.

Το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως στον προτιμητέο επενδυτή θα ανατεθεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας. Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών. Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών.

Ο επενδυτής θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ μια αρχική προσφορά (Αμοιβή Παραχώρησης) καθώς και μία Ετήσια Αμοιβή. Αυτά τα δύο στοιχεία κρίνουν ποιος όμιλος θα επικρατήσει, με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς να ανεβάζουν το συνολικό ύψος της επένδυσης κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ (αμοιβή παραχώρησης συν το κόστος πρόσθετων εργασιών). Εκτός από την είσπραξη των διοδίων, ο ανάδοχος θα έχει έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) «των παρόδιων αυτού εκτάσεων από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This