Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2021

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis μόνη, -τελικά- ενδιαφερόμενη για την Εγνατία Οδό!

Δύο άλλες κοινοπραξίες κατέθεσαν στο ΣτΕ αίτημα για να δοθεί μία ακόμη παράταση

Μία δεσμευτική οικονομική προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects κατατέθηκε την Παρασκευή στο διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Αν και είχαν προκριθεί επτά όμιλοι στο τελικό στάδιο, τελικά στις πέντε το απόγευμα, που εξέπνευσε η προθεσμία, εμφανίστηκε μόνο η συγκεκριμένη κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται πως οι επτά όμιλοι είχαν επιλεγεί πριν από 2,5 χρόνια και από τότε είχαν δοθεί επτά παρατάσεις για την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Δείτε επίσης: Φουντώνουν οι πιέσεις για παράταση στον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Οι κοινοπραξίες Roadis – ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Vinci – Mytilineos είχαν καταθέσει την Τετάρτη στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αίτημα για την έκδοση προσωρινής διαταγής, ώστε να δοθεί νέα παράταση στο διαγωνισμό. Το ΣτΕ δεν αποδέχθηκε το αίτημα για την προσωρινή διαταγή, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να περιμένει τώρα την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στο ανώτατο δικαστήριο, προκειμένου να προχωρήσει τη διαδικασία.

Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, «δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της ανωτέρω Δεσμευτικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές “ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.” και “VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε”.

Το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως στον προτιμητέο επενδυτή θα ανατεθεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας. Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών. Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών.

Ο επενδυτής θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ μια αρχική προσφορά (Αμοιβή Παραχώρησης) καθώς και μία Ετήσια Αμοιβή. Αυτά τα δύο στοιχεία κρίνουν ποιος όμιλος θα επικρατήσει, με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς να ανεβάζουν το συνολικό ύψος της επένδυσης κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ (αμοιβή παραχώρησης συν το κόστος πρόσθετων εργασιών). Εκτός από την είσπραξη των διοδίων, ο ανάδοχος θα έχει έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) «των παρόδιων αυτού εκτάσεων από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ