Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2022

Κλειστή παρά τα υψηλά κέρδη η Διώρυγα Κορίνθου

Τεράστια απώλεια εσόδων για τη «χρυσή» επιχείρηση, που έφτασε σε σημείο να δανείζεται 2.500.000 ευρώ για τη μισθοδοσία του προσωπικού και ενώ στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται σύντομα η επαναλειτουργία της

Συντάκτης: Newsroom

Δημοσίευση:

Ανυπολόγιστες οικονομικές συνέπειες και δυσφήμηση για τη χώρα μας προκαλεί το γεγονός ότι η Διώρυγα της Κορίνθου παραμένει κλειστή επί οκτώ μήνες, από τον Ιανουάριο του 2021. Το μέλλον δεν προδιαγράφεται ευοίωνο, καθώς αποτελεί κυβερνητική απόφαση η οποία επισφραγίστηκε από την παρουσία του πρωθυπουργού, τον Απρίλιο, να παραμείνει κλειστή τουλάχιστον έως τον Ιούνιο του 2022, εφόσον βέβαια τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν από τους υπευθύνους. Ηδη, η μέχρι πρότινος κερδοφόρα εταιρία υποχρεώθηκε σε υπέρογκο δανεισμό για να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της, ενώ και η τοπική κοινωνία έχει αρχίσει να χάνει την υπομονή της.

Καταπτώσεις

Στις 15 Ιανουαρίου και τις 2 Φεβρουαρίου 2021 σημειώθηκαν δύο περιστατικά καταπτώσεων στη Διώρυγα, κάτω από τη γέφυρα του βιολογικού καθαρισμού, με αποτέλεσμα να απαγορευθεί η διέλευση όλων των σκαφών. Τα συμβάντα αυτά δεν ήταν τα πρώτα, αλλά ήρθαν να προστεθούν σε μια σειρά κατολισθήσεων στο ίδιο σημείο.

Οπως εξηγούν στην «κυριακάτικη δημοκρατία» στελέχη με μεγάλη εμπειρία, η αιτία πίσω από τα περιστατικά είναι οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού σε κοντινή απόσταση από τη Διώρυγα, πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίστηκε στη συνέχεια από τον Δήμο Λουτρακίου.

Ο αρχικός σχεδιασμός της διοίκησης του φορέα που διαχειρίζεται τη Διώρυγα (Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγος Κορίνθου – ΑΕΔΙΚ) προέβλεπε τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί και στο παρελθόν: το κλείσιμο της διώρυγας μέχρι να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των ζημιών με ίδια μέσα. Κάτι ανάλογο είχε γίνει, ενδεικτικά, και το 2018, και μάλιστα με σχετικά μικρό κόστος, περίπου 80.000 ευρώ, με αποτέλεσμα ύστερα από διάστημα περίπου 20 ημερών η διώρυγα να επαναλειτουργήσει.

Ενώ, όμως, ήταν ειλημμένη η απόφαση τον Απρίλιο του 2021 να επαναληφθεί αυτή η διαδικασία, την οποία γνώριζαν τόσο οι εργαζόμενοι όσο και τοπικοί φορείς, η διοίκηση της Διώρυγας ενημερώθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου για την αλλαγή πλάνων την ημέρα επίσκεψης του πρωθυπουργού στον Ισθμό!

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Τζίφος και η νέα συνάντηση Σταϊκούρα με τους τραπεζίτες

Για το ευρύ κοινό, η παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη θα μείνει στην Ιστορία για (άλλη μία) την γκάφα της ερώτησής του σχετικά με το πότε θα κλείσει η Διώρυγα ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης, η οποία όμως ήταν ήδη κλειστή για διάστημα τριών μηνών. Το γνώριζαν οι περισσότεροι Ελληνες, καθώς ρεπορτάζ είχαν δημοσιευθεί στο σύνολο του Τύπου, αλλά όχι ο πρωθυπουργός της χώρας.

Σαρωτικές αλλαγές

Ωστόσο, ο σχεδιασμός άλλαξε, και εκείνη τη μέρα ανακοινώθηκαν αφενός μια φαραωνική παρέμβαση ύψους 9.000.000 ευρώ, αφετέρου ότι η Διώρυγα θα παραμείνει επ’ αόριστον κλειστή, καθώς είναι προφανές ότι η δέσμευση για ολοκλήρωση των εργασιών τον Ιούνιο του 2022 είναι πολύ πιθανό να μην τηρηθεί.

Στην υπόθεση ενεπλάκησαν τόσο το λεγόμενο Υπερταμείο, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΥΠ Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη, όσο και δύο υπουργοί που εκλέγονται στον νομό Κορινθίας: ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς.

Απώλεια εσόδων

Η Διώρυγα αποτελεί σημαντικό διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών, καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, και αντίστροφα.

Ενδεικτικά, η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πειραιά μέσω της Διώρυγας είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ με τη Διώρυγα κλειστή ένα σκάφος είναι υποχρεωμένο να κάνει τον περίπλου της Πελοποννήσου και να διανύσει 295 ναυτικά μίλια.

Πριν από την πανδημία, το 2019, οι διελεύσεις πλοίων ανήλθαν σε 11.419, σημειώνοντας αύξηση 7,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ το 55% εξ αυτών σχετίζεται με την τουριστική δραστηριότητα, η οποία υπέστη άλλο ένα σοβαρό πλήγμα φέτος το καλοκαίρι.

Ταυτόχρονα, όμως, και μόλις σε διάστημα οκτώ μηνών κατά το οποίο ο Ισθμός είναι κλειστός, υφίσταται πλέον πρόβλημα βιωσιμότητας της επιχείρησης, η οποία ήταν πάντοτε κερδοφόρα. Μη έχοντας έσοδα από τις διελεύσεις, τους πρώτους μήνες του 2021 χρησιμοποιήθηκε μέχρι… δεκάρας το αποθεματικό της επιχείρησης, ύψους περίπου 2.500.000 ευρώ, για τη μισθοδοσία των εργαζομένων, με συνέπεια να καταφύγει σε τραπεζικό δανεισμό 3.500.000 εκατομμυρίων ευρώ.

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Εθνική Τράπεζα: Χαμηλότοκα επιχειρηματικά δάνεια με εγγύηση EGF μέχρι τέλος του 2022

Τριγμοί και εντός Ν.Δ.

Το γεγονός ότι η Διώρυγα παραμένει επί οκτώ μήνες κλειστή έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στους εργαζομένους, στους κατοίκους, αλλά και στους επαγγελματίες οι οποίοι εξαρτώνται έμμεσα από τη Διώρυγα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, εκτός από την ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή το καλοκαίρι ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Ψυχογιός, σειρά είχε ο τρίτος βουλευτής που εκλέγει η Ν.Δ. στον νομό, Κωνσταντίνος Κόλλιας, μόλις την περασμένη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, στην ερώτηση που απευθύνει προς τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή αμφισβητεί ευθέως το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης, προβλέπει ότι οι εργασίες δεν θα έχουν ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2022 και ζητά να ανοίξει, έστω προσωρινά, η Διώρυγα τους θερινούς μήνες!

Εχουν σκοπό να την (ξανα)πουλήσουν;

Δεν είναι λίγοι αυτοί που διαβλέπουν πίσω από τους κυβερνητικούς χειρισμούς άλλη μια προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Διώρυγας. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, υπό την υπουργία του… τσάρου της οικονομίας Γιάννου Παπαντωνίου, είχε προχωρήσει στην πώληση της ΑΕΔΙΚ στη βρετανική πολυεθνική Sea Containers, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις. Ακόμη και οι βουλευτές της Ν.Δ. τότε Αναστάσιος Παπαληγούρας, Σταύρος Δήμας και Ελσα Παπαδημητρίου έκαναν λόγο για λανθασμένες επιλογές της κυβέρνησης και χαρακτήριζαν τη σύμβαση «μνημείο αυθαιρεσίας».

Το 2010, η μητρική εταιρία χρεοκόπησε και η ΑΕΔΙΚ επανήλθε στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και του υπουργείου Οικονομικών. Η -κατά πολλούς, αχρείαστη- απαξίωση της Διώρυγας από την παρούσα κυβέρνηση έχει στόχο μια νέα ιδιωτικοποίηση της μέχρι πρότινος κερδοφόρας επιχείρησης.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δώρο δισεκατομμυρίων στις εταιρίες παροχής ενέργειας

Ενα τεράστιο δώρο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ κάνει η κυβέρνηση στις εταιρίες ενέργειας, που συνεχίζουν...

Εθνική Τράπεζα: Χαμηλότοκα επιχειρηματικά δάνεια με εγγύηση EGF μέχρι τέλος του 2022

Χαμηλότοκα δάνεια με την εγγύηση του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων Pan-European Guarantee Fund (EGF) παρέχει...

Τζίφος και η νέα συνάντηση Σταϊκούρα με τους τραπεζίτες

Σε μεγάλο πονοκέφαλο έχει εξελιχθεί για την κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών η κατάσταση...

Λύση στα δάνεια με ελβετικό φράγκο

Την ενεργοποίηση της σχετικής διάταξης του νόμου που παρέχει τη δυνατότητα στον υπουργό Ανάπτυξης...

Παγκρήτια Τράπεζα: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τη «Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας»

Η Παγκρήτια Τράπεζα ανακοινώνει την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τη «Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας»...

Εκεί που σταματάει η λογική αρχίζει η ΡΑΕ

Νέα μεθοδολογία για τον υπολογισμό των χρεώσεων για το δίκτυο διανομής ρεύματος (ΔΕΔΔΗΕ) τίθεται...

Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ… τραβάει την ανηφόρα!

Θησαυρίζουν και εν μέσω κρίσης: Αύξηση τζίρου 5% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2022

ΕΦΚΑ: Διπλασιάζονται οι δόσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Νέο καθεστώς τίθεται σε εφαρμογή αναφορικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής...

Η μεγάλη κοροϊδία από τράπεζες-funds με τους πλειστηριασμούς και τα κατασχεμένα των οφειλετών!

Η δικηγόρος μιας οικογένειας από τη Λαμία, η οποία για χρέος κάτω από 50.000...

Νέα επιτυχία: Έχουμε την ακριβότερη βενζίνη σε όλη την Ευρώπη!

Την μια επιτυχία μετά την άλλη καταγράφουμε και η κυβέρνηση συνεχίζει να πανηγυρίζει για...

Νομοσχέδιο «σκούπα» από το υπουργείο Οικονομικών

Τι προβλέπει για τους φόρους ακινήτων και τους συντελεστές ΦΠΑ σε αγαθά, υπηρεσίες

«Καίει» η τιμή στο λάδι: Στα 6 ευρώ το λίτρο!

Ποιοι λόγοι οδήγησαν στην αύξηση

Ξεπερνούν τις 400.000 οι «μηδενισμένες» εκκρεμείς συντάξεις!

Πώς ο Χατζηδάκης, με ψέματα και ελλιπή στοιχεία που διοχετεύει στη δημοσιότητα, προσπαθεί να κρύψει κάτω από το χαλί την αδυναμία της κυβέρνησης να λύσει το τεράστιο πρόβλημα

Όλες οι φορολογικές υποχρεώσεις μέχρι το τέλος του χρόνου

Τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Τριγμοί στην γερμανική βιομηχανία λόγω του αυξημένου κόστους

Μία στις τέσσερις γερμανικές εταιρείες σκέφτεται να μεταφέρει την παραγωγή σε άλλες χώρες εν...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ατελείωτη κατηφόρα στην τηλεθέαση για τη Μενεγάκη

Βαθιά βουτιά στα νούμερα τηλεθέασης κάνει η Eλένη Μενεγάκη...

Ξαφνική αποχώρηση της Ντόρας Κουτροκόη από ΣΚΑΪ – Πώς αντέδρασε η παρουσιάστρια

Επιβεβαιώθηκαν τα σενάρια που ήθελαν τον ΣΚΑΪ να «κόβει»...

Ντυμένες στα λευκά η μάνα και η αδερφή της αδικοχαμένης Έμμας στην κηδεία

Δάκρυα στο πανελλήνιο προκάλεσε η είδηση ότι η 21χρονη...

Μαριέτα Φουρεράι: Είδαμε για πρώτη φορά την μητέρα της Ελένης Φουρέιρα

Η Ελένη Φουρέιρα βρίσκεται στον έκτο μήνα της εγκυμοσύνης...
spot_img

NEWSROOM