Πρακτικές οι οποίες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν παραπλανητικές εις βάρος ανυποψίαστων καταναλωτών υιοθετούν ακόμα μία φορά οι τράπεζες. Όπως αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σε επιστολή της προς τους αρμόδιους υπουργούς, υπερχρεωμένοι οφειλέτες που έχουν αιτηθεί την υπαγωγή τους στον νόμο Κατσέλη (Ν. 3869/2010) και εκκρεμεί η συζήτηση των αιτήσεών τους καταγγέλλουν πως λαμβάνουν επιστολές από τις τράπεζες, που τους καλούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και τους ενημερώνουν για τη δυνατότητα να υπαχθούν στη ρύθμιση για την προστασία της κύριας κατοικίας του Ν. 4605/2019 (ηλεκτρονική πλατφόρμα), «εφόσον κριθούν επιλέξιμοι».
Η πρακτική αυτή των τραπεζών περιέχει κίνδυνο παραπλάνησης των οφειλετών, καθώς δεν τους ενημερώνει ότι σε περίπτωση που έχουν υπαχθεί ή εκκρεμεί αίτηση υπαγωγής τους στον νόμο Κατσέλη, απαραίτητη προϋπόθεση για να υπαχθούν στον 4605/2019, όπως και για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους απευθείας με την τράπεζα, είναι να παραιτηθούν από την αίτηση του νόμου Κατσέλη. Ωστόσο, αν παραιτηθούν, χάνουν το δικαίωμά τους να επανέλθουν με νέα αίτηση του Ν. 3869/2010, καθώς στο μεταξύ έχει καταργηθεί η διάταξη που προβλέπει τη δυνατότητα προστασίας της κύριας κατοικίας.
Σύμφωνα με την Ένωση, οι επιστολές αυτές -σε πολλές περιπτώσεις- παραλείπουν να τους ενημερώσουν πως, εφόσον έχουν αιτηθεί εμπρόθεσμα την υπαγωγή τους στον Ν. 3869/2010, δεν κινδυνεύουν άμεσα με μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης.
Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι πολύ πιο αυστηρή στα κριτήρια ένταξης του δανειολήπτη, δεν έχει τα εχέγγυα δικαστικής κρίσης και προβλέπει ακριβότερο τίμημα για την προστασία της κύριας κατοικίας σε σχέση με τον νόμο Κατσέλη.