Ξένοι και ελληνικοί όμιλοι αναμένεται να δώσουν σκληρή μάχη για την απόκτηση της ΔΕΠΑ και συγκεκριμένα των δύο νέων εταιριών που δημιουργούνται από τη διάσπασή της, της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Το σχέδιο νόμου για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως και οι ρυθμίσεις για τη ΔΕΗ θα συζητηθούν στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. Μεταξύ των ρυθμίσεων περιλαμβάνεται και η μεταφορά περιουσιακών στοιχείων της ΔΕΗ (όπως οι μετρητές, τα γνωστά «ρολόγια») στον ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου ο τελευταίος στη συνέχεια να ιδιωτικοποιηθεί.
Η μεγάλη μάχη αναμένεται, όμως, να δοθεί για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της οποίας είναι η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, με περισσότερους από 350.000 πελάτες στη λιανική πώληση φυσικού αερίου στην Αττική και σημαντικά διεθνή συμβόλαια προμήθειας. Για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας φέρονται ως υποψήφιοι οι μεγαλύτεροι εγχώριοι ενεργειακοί όμιλοι (Μυτιληναίος, Motor Oil, όμιλος Κοπελούζου, Ελληνικά Πετρέλαια, κ.ά.) καθώς και ξένοι κολοσσοί, όπως οι γαλλικών συμφερόντων Engie και Edison (που συνεργάζεται στρατηγικά με τα ΕΛ.ΠΕ.).
Σοβαρό ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί και για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, η οποία θα έχει στον έλεγχό της τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε Αττική και υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς και το 49% της εταιρίας διανομής αερίου σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία. Μεγαλύτερος μέτοχος της τελευταίας είναι η ιταλική Eni, η οποία ενδέχεται να ενδιαφερθεί. Μένει να εξακριβωθεί το μοντέλο με το οποίο θα υλοποιηθεί ο διαγωνισμός, ώστε να μην υπάρξουν ζητήματα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αν, δηλαδή, η ΔΕΠΑ Υποδομών θα παραχωρηθεί ως ενιαία οντότητα ή θα χωριστεί σε υποτμήματα για λόγους ανταγωνισμού.