«Είμαι προσωρινός ένοικος, είμαι εδώ, σε αυτό το γραφείο, να υπηρετώ τον ελληνικό λαό για όσο καιρό το επιλέξουν οι Έλληνες πολίτες. Και αυτή είναι και η ομορφιά της Δημοκρατίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός σε 15 μαθητές Λυκείων που δέχθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με αφορμή την 45 αποκατάσταση της Δημοκρατίας.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ο κ. Μητσοτάκης παρακολούθησε μαζί με τους μαθητές μια σύντομη αναδρομή στους σταθμούς της ελληνικής Δημοκρατίας από την ιστορικό Μαρία Ευθυμίου και στη συνέχεια συζήτησε μαζί τους στην αίθουσα όπου θα συνεδριάζει στο εξής το Υπουργικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να έχουν πάντα «τη συναίσθηση της προσωρινότητας αλλά ταυτόχρονα και της σημασίας του χρόνου. Πρέπει κάθε μέρα που περνάει να την αξιοποιούμε για να μπορούμε να υλοποιούμε το σχέδιό μας, να εφαρμόζουμε το πρόγραμμά μας. Σας θυμίζω ότι μέρος της δημοκρατικής λογοδοσίας είναι να εκλέγεσαι έχοντας θέσει υπόψη των πολιτών ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο στη συνέχεια οφείλεις να εφαρμόσεις».
Συζητώντας για το ρόλο του κράτους, μια μέρα μετά την επέτειο της εθνικής τραγωδίας στο Μάτι, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε στους μαθητές ότι «το κράτος πρέπει πάντα να φροντίζει τους πιο αδύναμους και να έχει ως βασική και μη διαπραγματεύσιμη υποχρέωση την προστασία της ανθρώπινης ζωής και της περιουσίας των πολιτών».
Στη διάρκεια της συζήτησης ένας μαθητής που φοιτά σε ειδικό Λύκειο ρώτησε τον πρωθυπουργό πως θα καλυφθούν τα κενά στα σχολεία ειδικής αγωγής. «Πιστεύω ότι η ποιότητα της Δημοκρατίας κρίνεται από το αν μπορεί τελικά να μεριμνά για αυτούς που έχουν μεγαλύτερες ή διαφορετικές ανάγκες», απάντησε ο κ. Μητσοτάκης. «Εμείς θα υλοποιήσουμε άμεσα μια πρωτοβουλία την οποία ανέλαβε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Το κράτος έχει συνέχεια και ό,τι καλό γίνεται πρέπει να συνεχίζεται», πρόσθεσε και δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει το συντομότερο δυνατό ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.