Τέμπη: «Βόμβες» από τους πραγματογνώμονες!

Τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης κατήγγειλαν τους αρμοδίους για συγκάλυψη των ευθυνών με το μπάζωμα στον τόπο του δυστυχήματος

Must Read

Η τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς δεν θα είχε συμβεί αν λειτουργούσε η φωτοσήμανση του σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτό επεσήμαναν χθες οι πραγματογνώμονες που έχουν οριστεί από συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, με τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του δυστυχήματος κατήγγειλαν τους αρμοδίους για συγκάλυψη των ευθυνών με το μπάζωμα στον τόπο του δυστυχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να μη διερευνηθεί η ύπαρξη του εύφλεκτου ξυλολίου, το οποίο εντόπισαν οι πραγματογνώμονες των συγγενών κατά τις δικές τους έρευνες. Μάλιστα, επεσήμαναν πως πολλούς μήνες μετά την τραγωδία, τον περασμένο Μάιο και τον Νοέμβριο, βρέθηκαν κατά τις δικές τους έρευνες ανθρώπινα μέλη που δεν είχαν εντοπιστεί το προηγούμενο διάστημα από τις αρμόδιες Αρχές.

Το πόρισμά τους για τις συνθήκες και τα αίτια της τραγωδίας θα επιδώσουν σήμερα στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, που συνεχίζει την ανάκριση για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης Τύπου τόνισαν πως τουλάχιστον πέντε επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους όχι λόγω της σύγκρουσης των τρένων, αλλά λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε. «Κάποια από τα θύματα θα είχαν γλιτώσει, αλλά κάηκαν ζωντανά. Κάποιες οικογένειες δεν θα βρίσκονταν σε αυτή τη θέση. Τα επίσημα πορίσματα δεν μας καλύπτουν» τόνισε ο Βαγγέλης Βλάχος, ο οποίος έχασε τον αδερφό του.

Στιγμιότυπο από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου των πραγματογνωμόνων που έχουν οριστεί από συγγενείς των θυμάτων και επιζώντες της τραγωδίας

«Θέλουμε να μάθουμε τι συνέβη, για ποιον λόγο δολοφονήθηκαν 57 άτομα, και έναν χρόνο αργότερα υπάρχουν ακόμη ερωτήματα. Εγινε μπάζωμα του χώρου σχεδόν μία εβδομάδα μετά το δυστύχημα. Υπήρχαν ακόμη ανθρώπινα υπολείμματα, αλλά είχαν καταστραφεί ήδη στοιχεία. Θα είμαστε ο περίγελος της Ευρώπης για τον τρόπο με τον οποίο διερευνήθηκε αυτό το δυστύχημα» πρόσθεσε.

Η επιτροπή πραγματογνωμόνων καταλήγει στο συμπέρασμα πως ακόμα και σήμερα δεν είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, καθώς οι κανονισμοί ραδιοτηλεφωνίας δεν τηρούνται, δεν υπάρχουν ελάχιστες απαιτήσεις λειτουργίας, δεν λαμβάνονται μέτρα λόγω υποβάθμισης τεχνικών προδιαγραφών και βλαβών, ενώ δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση της επίδοσης του προσωπικού σε κρίσιμες θέσεις για την ασφάλεια.

Σύμφωνα με την επιτροπή, «η συνολική έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν επιτρέπει ακόμα και σήμερα», έναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα, «την ουσιαστική αξιοποίηση των συμπερασμάτων για το συγκεκριμένο δυστύχημα προκειμένου να αποφευχθεί το επόμενο». Αξίζει να σημειωθεί, όπως υπογραμμίζει η επιτροπή, ότι έναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα:

  • Κανονισμοί ραδιοτηλεφωνίας δεν τηρούνται.
  • Δεν έχει γίνει επικαιροποίηση του απαρχαιωμένου ΓΚΚ και των λοιπών κανονισμών λειτουργίας.
  • Δεν υπάρχουν Ελάχιστες Απαιτήσεις Λειτουργίας με σαφή κλιμάκωση λήψης επιπρόσθετων μέτρων.
  • Δεν λαμβάνονται μέτρα (π.χ. βραδυπορίες) σε άμεση αντίδραση σε υποβάθμιση τεχνικών προδιαγραφών λόγω βλάβης.
  • Δεν υπάρχει καμία διαδικασία πραγματικού ελέγχου της εφαρμογής του ΓΚΚ και καμία αξιολόγηση της επίδοσης του προσωπικού σε κρίσιμες θέσεις για την ασφάλεια.

Επισημαίνεται ότι η επιτροπή δημοσίευσε και το χρονολόγιο των ερευνών:

    • 13 Μαρτίου ολοκλήρωση ερευνών για θύματα.
    • 29 Μαρτίου πρώτη χημική δειγματοληψία ΓΧΚ.
    • 31 Μαΐου τυχαία ανεύρεση ανθρώπινων υπολειμμάτων
    • 29 Σεπτεμβρίου δειγματοληψία σε ΑΤ Τεμπών
    • 25 Οκτωβρίου δεύτερη χημική δειγματοληψία ΓΧΚ
    • 15-16 Νοεμβρίου έρευνες για ανθρώπινα υπολείμματα
    • 21 Δεκεμβρίου ολοκλήρωση ερευνών για ίχνη DNA

Οπως επισημαίνεται από τους διοργανωτές της συνέντευξης Τύπου, η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε προκειμένου ο κόσμος να ενημερωθεί για την πορεία της υπόθεσης, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το πολύνεκρο δυστύχημα.

Στη φυλακή για ακόμη έξι μήνες ο μοιραίος σταθμάρχης

Τις εγκληματικές ευθύνες του σταθμάρχη που είχε υπηρεσία το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθοδηγώντας τα δύο τρένα στη σύγκρουση, με αποτέλεσμα να βρουν φρικτό θάνατο 57 άνθρωποι, επισημαίνουν οι δικαστές του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας, που αποφάσισαν την παράταση της προσωρινής του κράτησης για έξι μήνες.

Λίγα 24ωρα πριν από τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την τραγωδία των Τεμπών, το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο της Λάρισας αποφάσισε την εξάμηνη παράταση της προσωρινής κράτησης του μοιραίου 59χρονου σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά έως την 1η Σεπτεμβρίου 2024, ημερομηνία κατά την οποία εξαντλείται το 18μηνο του ανώτατου διαστήματος προφυλάκισης ενός κατηγορουμένου.

Στο βούλευμα τονίζεται ότι «αν αφεθεί ελεύθερος, είναι πολύ πιθανό κατά την ανάληψη οποιουδήποτε εγχειρήματος, που θα έχει αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο, να τελέσει και νέες αξιόποινες πράξεις». Οι δικαστές αναφέρονται στις ευθύνες του σταθμάρχη αλλά και στο ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας.

«Λόγω των κινήσεων των αμαξοστοιχιών και των καθυστερήσεων στις κινήσεις, στην έλλειψη των συστημάτων ασφαλείας (λόγω της μη λειτουργίας τους), ο ίδιος (σ.σ.: ο σταθμάρχης) αντιλήφθηκε τον πρόσθετο και σοβαρό φόρτο στην ανατεθείσα εργασία του. Ο κατηγορούμενος προέβη σε ενέργειες που φανερώνουν ότι, μολονότι γνώριζε πως ενδέχεται να ακολουθήσει διατάραξη της ασφάλειας στην κυκλοφορία τρένων, συμβιβάστηκε (και μάλιστα με ευκολία) με την ιδέα ότι τούτο είναι πιθανό, αν και δεν επιθυμούσε τούτο να επισυμβεί, προκειμένου να γλιτώσει την πνευματική καταπόνηση, τη δαπάνη του χρόνου και τον διανοητικό προγραμματισμό του σχεδιασμού της κίνησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC 62 από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη» αναφέρει το βούλευμα.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εγκληματική ευθύνη του σταθμάρχη, που δεν γύρισε το κλειδί για να μπει το τρένο στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη. «Αντίθετα, άφησε τα πράγματα όπως ήταν, δηλαδή άφησε στην ίδια κατάσταση τις σιδηροτροχιές και έτσι αυτές παρέμειναν ρυθμισμένες στην παρακαμπτήριο διαγώνιο, εκτρέποντας ο ίδιος με αυτόν τον τρόπο την επιβατική αμαξοστοιχία κατά την κίνησή της μετά την έξοδό της από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας στο ύψος των αιχμών 118 μέσω της παρακαμπτήριου – διαγωνίου στη γραμμή καθόδου» επισημαίνουν οι δικαστές.

Σε άλλο σημείο του βουλεύματος με το οποίο παρατείνεται η προσωρινή κράτηση του σταθμάρχη τονίζεται ο ενδεχόμενος δόλος του: «Ο κατηγορούμενος προέβη σε σοβαρή παραβίαση των κανόνων ασφαλείας στην κίνηση των σιδηροδρόμων, επιλέγοντας την επαγγελματική ασυνέπεια και προχειρότητα στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Η ενέργειά του να αφήσει την εκτροπή της επιβατικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή καθόδου συνιστά επικίνδυνη από τα πράγματα ενέργεια, που ισοδυναμεί, με βάση τη λογική και την κοινή πείρα, με ενέργεια καταστροφής των εγκαταστάσεων. Η συμπεριφορά του επέφερε διατάραξη στην ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και δυνατότητα κινδύνου για τη ζωή των επιβαινόντων. Ηταν απόρροια ενδεχόμενου δόλου του».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This