Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, κάποτε σύμβολο κύρους και τεχνολογικής υπεροχής, βλέπει το έδαφος να χάνεται κάτω από τα πόδια της. Η εισβολή των κινεζικών εταιρειών δεν είναι πια σενάριο, είναι πραγματικότητα. Και η Ελλάδα αποτελεί το πιο τρανταχτό παράδειγμα.
Στη χώρα μας, το 2025 δραστηριοποιούνται 59 μάρκες αυτοκινήτων με τουλάχιστον μία ταξινόμηση μέσα στη χρονιά. Από αυτές, 29 είναι κινεζικές. Πρόκειται για κολοσσιαία αλλαγή των ισορροπιών: σε μια μικρή αγορά όπως η ελληνική, η μισή σχεδόν πίτα καταλαμβάνεται πλέον από ονόματα που μέχρι χθες ήταν παντελώς άγνωστα.
BYD, MG, Chery, Geely, Zeekr, Omoda, Jaecoo, Lynk & Co, DFSK, Seres, Nio, Xpeng, Leapmotor, Changan, Deepal, Yangwang, Maxus και δεκάδες άλλες μάρκες έχουν ήδη εγκατασταθεί, μετατρέποντας τους δρόμους σε ζωντανό showroom της Κίνας. Από micro–cars όπως η Zhidou και η XEV μέχρι premium προτάσεις όπως η Voyah ή η Yangwang, το μήνυμα είναι σαφές: οι Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν.
Εφιάλτης η πληθώρα επιλογών
Για τον καταναλωτή, αυτή η υπερπληθώρα μοιάζει με παράδεισο επιλογών. Στην πράξη, όμως, είναι ένας εφιάλτης. Ο Έλληνας αγοραστής βρίσκεται μπροστά σε δεκάδες σήματα, μπερδεύεται, χάνεται ανάμεσα σε φθηνά ηλεκτρικά, ακριβά SUV και πολυτελή sedan χωρίς να ξέρει πού να εμπιστευθεί τα χρήματά του.
«Παγιδευμένη» Ευρώπη στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία
Η Ευρώπη, την ίδια στιγμή, μοιάζει αδύναμη να αντιδράσει. Εγκλωβισμένη στο υψηλό κόστος παραγωγής, στη γραφειοκρατία και στην καθυστέρηση στην ηλεκτροκίνηση, αφήνει το πεδίο ανοιχτό σε εταιρείες που έρχονται με κρατικές επιδοτήσεις, επιθετικό marketing και τιμές που οι Γερμανοί, οι Γάλλοι και οι Ιάπωνες δεν μπορούν να συναγωνιστούν.
Η εικόνα είναι ξεκάθαρη: η κινεζική καταιγίδα έχει ήδη σαρώσει την Ελλάδα και απειλεί να διαλύσει τα θεμέλια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, αλλά στην πραγματικότητα είναι πιο μπερδεμένοι, πιο ευάλωτοι και πιο εκτεθειμένοι σε ένα παιχνίδι όπου ο νικητής έχει ήδη βρεθεί.
(κεντρική φωτογραφία αρχείου)
Δείτε επίσης:
Η αυτοκινητοβιομηχανία πολέμησε την ΕΕ και κέρδισε
μια χαρά ειναι για εμάς ολα αυτα. Να πανε να γ@@@@@@@ οι γερμανοι μαζι με τους ιταλους και τουσ ισπανους. Εμεις οι Ελληνες καλο απο αυτους δεν ειδαμε ποτε