Κυριακή 19/9/2021

«Βόμβα» για τα εμβόλια mRNA: Μυοκαρδίτιδα και περικαρδίτιδα επιβεβαιωμένες παρενέργειες

Επίσημη ενημέρωση των ευρημάτων της έρευνας στα νοσοκομεία της χώρας

Ποια συμπτώματα πρέπει να μας ανησυχήσουν
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «υφίσταται τουλάχιστον εύλογη πιθανότητα αιτιώδους συσχέτισης» μεταξύ των δύο εμβολίων κατά του κορωνοϊού τεχνολογίας mRNA και της μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας. Δηλαδή των εμβολίων Pfizer και Moderna.

Είναι οι πρώτες επισήμως καταγεγραμμένες (σοβαρές) παρενέργειες των συγκεκριμένων εμβολίων, αν και στην επιστολή σημειώνεται ότι τα περιστατικά είναι ελάχιστα και δεν θα πρέπει να προκαλούν ανησυχία. Το όφελος από τον εμβολιασμό είναι απείρως μεγαλύτερο από τον κίνδυνο των παρενεργειών.
Αμέσως ο ΕΟΦ ενημέρωσε το υπουργείο υγείας για το θέμα, προσκομίζοντας μάλιστα την σχετική επιστολή των δύο εταιριών με τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγαν για την υπόθεση. Το υπουργείο με τη σειρά του ενημέρωσε τις περιφερειακές διευθύνσεις και επακόλουθα ενημερώθηκαν όλα τα κέντρα υγείας της χώρας.

Δείτε το απόσπασμα της ενημερωτικής επιστολής:

B53C665C 62A9 40B9 9900 807279AFC298Να σημειωθεί ότι ο αμερικανικός FDA είχε συμπεριλάβει επίσημα τις συγκεκριμένες παρενέργειες στο ενημερωτικό του δελτίο εδώ και ένα μήνα.

Ολόκληρο το κείμενο του ΕΟΦ:

Περιστατικά μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας έχουν αναφερθεί πολύ σπάνια κατόπιν εμβολιασμού με τα Comirnaty (BIONTECH/PFIZER) και Spikevax (MODERNA BIOTECH SPAIN, S.L) mRNA εμβόλια έναντι της COVID-19.

Τα περιστατικά εμφανίστηκαν κυρίως εντός 14 ημερών μετά τον εμβολιασμό, πιο συχνά μετά τη δεύτερη δόση και σε νεότερους άνδρες.

Τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι η κλινική πορεία της μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας μετά τον εμβολιασμό είναι παρόμοια με την πορεία της μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας στον γενικό πληθυσμό.

Οι επαγγελματίες Υγείας πρέπει να είναι σε εγρήγορση για τα σημεία και συμπτώματα μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας.

Οι επαγγελματίες Υγείας πρέπει να συμβουλεύουν τους εμβολιασθέντες να αναζητήσουν άμεση ιατρική φροντίδα σε περίπτωση που νιώσουν πόνο στο στήθος, δύσπνοια ή αίσθημα παλμών.

Ποια είναι τα συμπτώματα που θα πρέπει να μας ανησυχήσουν

Τα συμπώματα που έχει ο ασθενής και μπορεί να υποδηλώνουν τις συγκεκριμένες παρενέργειες είναι: πυρετός, πόνος στο στήθος, μυϊκοί πόνοι, δύσπνοια, κόπωση, ταχυκαρδία και οίδημα στα πόδια.

Εάν παρατηρήσετε τέτοια συμπτώματα μετά και την δεύτερη δόση του εμβολίου, καλό θα είναι να μιλήσετε άμεσα με τον γιατρό σας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ