Ο δωδεκάλογος της λειτουργίας και τηλεκπαίδευσης σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία από Δευτέρα

Ερωτήσεις-Απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας

Απαντήσεις σε 12 ερωτήσεις για τη λειτουργία και την τηλεκπαίδευση Δημοτικών και Νηπιαγωγείων από τη Δευτέρα (16/11) και για (τουλάχιστον) δύο εβδομάδες, δίνει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ).

Αναλυτικά:

  • Τι θα ισχύσει από τη Δευτέρα για τα σχολεία;

Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όλης της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι είναι ήδη κλειστά και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, επίσης για δύο ακόμη εβδομάδες. Ανοιχτά θα παραμείνουν τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

  • Γιατί κρίθηκε αναγκαίο τώρα το κλείσιμο δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών;

Η Επιτροπή των ειδικών είχε αποφανθεί ότι τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν, αν χρειαστεί, και η μέχρι πρότινος εισήγησή τους για κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων ήταν αρνητική. Κι αυτό γιατί δεν έχει παρατηρηθεί τάση διασποράς του ιού εντός της σχολικής κοινότητας.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν υποδεικνύονται από το επιδημιολογικό φορτίο στα σχολεία. Είναι μέτρα καθαρά προληπτικού χαρακτήρα, που συνδέονται με την έξαρση της πανδημίας ευρύτερα στην κοινωνία και στοχεύουν στη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων. Όσο τα σχολεία είναι κλειστά, τότε υπάρχει εκ των πραγμάτων πολύ μεγάλη μείωση της ευρύτερης κινητικότητας. Ο πληθυσμός μαθητών και εκπαιδευτικών αγγίζει το 1,6 εκατομμύρια ανθρώπους, και αν προσθέσει σε αυτό κανείς και έναν γονιό/συνοδό για κάθε παιδί Δημοτικού, αλλά και το βοηθητικό προσωπικό κ.ά., τότε ο μετακινούμενος πληθυσμός ξεπερνάει τα 2,3 εκατομμύρια. Αιτία, λοιπόν, της απόφασης είναι η κινητικότητα -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της. Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι -μετά το lockdown- η κινητικότητα έχει μειωθεί, αλλά όχι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, θέμα υπερμετάδοσης στα σχολεία, αλλά θέμα μεγάλης κινητικότητας από και προς τα σχολεία. Και η κινητικότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ανάγκη να περιοριστεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
  • Με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα δημοτικά σχολεία;

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως με δύο αλληλένδετους τρόπους: Με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

– Εκπαιδευτική τηλεόραση: Από τη Δευτέρα το πρωί στις 9 π.μ. -πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων- θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού. Το πρόγραμμα για την Δευτέρα και την Τρίτη είναι το παρακάτω:

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου

Τρίτη 17 Νοεμβρίου

– Σύγχρονη τηλεκπαίδευση: Από τη Δευτέρα, οι διευθύνσεις των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου. Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

  • Ποιο είναι το ωράριο που προβλέπεται για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

  • Γιατί προκρίθηκε το μεσημεριανό – απογευματινό ωράριο για τους μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αντί για το πρωινό;

Για τους ακόλουθους βασικούς λόγους:

  1. Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών για σύνδεση στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν στην οικογένεια υπάρχουν γονείς που τηλεργάζονται και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου / Λυκείου που κάνουν το πρωί τηλεκπαίδευση.
  2. Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες των οποίων οι γονείς μπορεί να τηλεργάζονται το πρωί και ταυτόχρονα να χρειάζεται να βοηθήσουν τα μικρά τους παιδιά να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.
  3. Για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση των δικτύων της χώρας από εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές κ.ο.κ.
  • Γιατί προκρίνεται η λύση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία στη φυσική τάξη, στο σχολείο. Όσο όμως οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες μάς αναγκάζουν σε αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να βλέπει το δάσκαλο/τη δασκάλα του, έστω και διαδικτυακά. Να διατηρείται όσο πιο ζωντανή γίνεται η επαφή μαζί του.

  • Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω τηλεκπαίδευσης;

Ναι, προβλέπεται η ύλη να προχωράει κανονικά. Δεν πρέπει να αφήσουμε την πανδημία να σταθεί εμπόδιο στη μαθησιακή πρόοδο των παιδιών μας. Έτσι γίνεται και σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας που κάνουν τηλεκπαίδευση εδώ και 1 εβδομάδα. Λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα, 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες, και το πρόγραμμα προχωράει κανονικά.

  • Αν ένας μαθητής δεν έχει συσκευή ή σύνδεση ίντερνετ για να συνδεθεί τι μπορεί να κάνει;

Από το Μάρτιο, το Υπουργείο στέλνει συστηματικά τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία, μέσα από σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές που έχει εξασφαλίσει. Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να διατεθεί, με απόφαση του Διευθυντή, σε μαθητές που το έχουν περισσότερο ανάγκη (βάσει κριτηρίων, μεταξύ των οποίων το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας). Το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει δωρεάν χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.
Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου, ακόμη και αν δεν έχει υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση. 

  • Πώς θα ξέρει ο μαθητής με ποιο τρόπο να συνδεθεί στην ψηφιακή του τάξη;

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνουν τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

  • Είμαι εκπαιδευτικός και θα ήθελα περαιτέρω πληροφορίες και υποστήριξη για την προετοιμασία των ψηφιακών μαθημάτων.

-Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει εκπονήσει Οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως http://iep.edu.gr/el/component/k2/1067-odigos-gia-ton-ekpaideftiko-sxediasmo-mathimaton-eks-apostaseos, στον οποίο αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.

-Λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS):

από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ): https://learn.eap.gr/
από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου: https://elearn.aegean.gr

-Επιπρόσθετα, δρομολογείται  πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

-Όλες οι πληροφορίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι συγκεντρωμένες εδώ: https://mathainoumeasfaleis.gov.gr. (Σημειωτέον ότι ο διαδικτυακός τόπος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στον οποίο παραπέμπει και το συγκεκριμένο site βρίσκεται σήμερα – Κυριακή 15/11 – σε διαδικασία αναβάθμισης.)

Οδηγίες χρήσης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς: https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/wp-content/uploads/2020/09/minedu-mathainoumeasfaleis-odigies-xrisis-webex.pdf

-Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία, μπορείτε να απευθυνθείτε στο κέντρο εξυπηρέτησης (Help Desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, εδώ: https://www.sch.gr/helpdesk/

-Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων σας και οι οποίοι είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να σας καθοδηγήσουν.

  • Τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους γονείς μαθητή Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου;

Όπως και στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας, προβλέπονται άδειες ειδικού σκοπού ενός εκ των δύο γονέων, και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, η οποία ρύθμιση άλλωστε εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού. Επίσης, ο προγραμματισμός της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διαφορετικές ζώνες (πρωί – απόγευμα) έχει σκοπό και να διευκολύνει τις οικογένειες με εργαζόμενους γονείς και παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

  • Τι μπορεί να κάνει ένας γονιός αν το παιδί του έχει αφήσει βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα στο σχολείο;

Κατ’ εξαίρεση, τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου θα μπορούν γονείς και κηδεμόνες να παραλάβουν βιβλία και προσωπικά αντικείμενα των μαθητών που έχουν τυχόν παραμείνει στις σχολικές μονάδες, κατόπιν συνεννόησης με τις διευθύνσεις των σχολείων και με τρόπο ώστε να τηρούνται πλήρως τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής συνωστισμού. Για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, όσοι παραλάβουν τα αντικείμενα από το σχολείο θα πρέπει να στείλουν μήνυμα με τον αριθμό 4 στο 13033.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Νέοι καυγάδες Λαζαρίδη – Κωνσταντοπούλου: Την είπε «σεξίστρια», τον είπε «θρασύδειλο»

Στα άκρα έχουν φτάσει οι σχέσεις των μελών της Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σήμερα σημειώθηκε οξύτατο επεισόδιο ανάμεσα στον...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Και η Μενδώνη τι είπε;»

Το ως άνω ερώτημα για τη στάση της υπουργού πολιτισμού Λίνας Μενδώνη όταν έμαθε από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου σχετικά...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έτρεχαν όλοι να βγάλουν selfie με τον Πιερρακάκη…

Την τιμητική του και για selfie σήμερα στη Βουλή δεν είχε ο πρωθυπουργός, αλλά ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Ημέρα ψήφισης του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μήνυση και αγωγή κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου θα καταθέσει ο Σκέρτσος

Μήνυση και αγωγή κατά της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας σκοπεύει να καταθέσει ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, καθώς η Ζωή...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Η Ελλάδα αντιμετωπίζει συνεχή και συγκεκριμένη απειλή» προειδοποίησε ο Δένδιας

Ο Νίκος Δένδιας αναφέρθηκε στην ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση της εθνικής άμυνας και σαρωτική αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου των Ενόπλων...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος είναι ο μεγάλος χαμένος από την Eξεταστική στον ΟΠΕΚΕΠΕ;

Μεγάλη αίσθηση έχουν προκαλέσει στον δημόσιο βίο οι εικόνες από την εξέταση συγκεκριμένων μαρτύρων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ. Η...
ΕΛΛΑΔΑ

Φοινικούντα: Παραδόθηκε ο 30χρονος που αναζητούνταν ως συνεργός

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση της διπλής δολοφονίας στο κάμπινγκ στην Φοινικούντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 30χρονος, ο οποίος αναζητούνταν ως...
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Λιακάδα και ψύχρα

Γενικά αίθριος θα είναι σήμερα Πέμπτη (18/12) ο καιρός σε όλη τη χώρα, με παροδικές τοπικές νεφώσεις. Σύμφωνα με την...
ΕΛΛΑΔΑ

«Κλαίω από τη χαρά μου»: Ο Άρης Μουγκοπέτρος για τα πρόσθετα δάχτυλά του

Ο μουσικός Άρης Μουγκοπέτρος ζει στιγμές συγκίνησης και χαράς, οκτώ μήνες μετά το σοβαρό ατύχημα που είχε και του άλλαξε...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης