Μια ανάρτηση-καταπέλτη πραγματοποίησε η Σοφία Φιλιππίδου, σπάζοντας τη σιωπή της για τα όσα βίωσε στα 50 και πλέον χρόνια της πορείας της στο ελληνικό θέατρο. Η αγαπημένη ηθοποιός και συγγραφέας αναφέρθηκε ανοιχτά στον υπόγειο ρατσισμό, την αμφισβήτηση των ικανοτήτων της, αλλά και στα σκληρά σχόλια που δέχτηκε για την εμφάνισή της από ανθρώπους του χώρου, πολλοί από τους οποίους δεν βρίσκονται πια στη ζωή.
Με λόγο αιχμηρό και απόλυτα ειλικρινή, η Σοφία Φιλιππίδου περιέγραψε τα εμπόδια που της έβαζαν από τα πρώτα της βήματα, όταν τελείωσε με άριστα το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
«Δεν ξέρω αν θυμάστε αλλά στην αρχή μου είπατε ότι δεν λέω “καθαρά” το “ρ” και γι αυτό δεν μπορώ να παίξω την Κλυταιμνήστρα, ας πούμε (ενώ άρχισα στην σχολή -Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, που τελείωσα με άριστα -με Αντιγόνη)… μετά μου είπατε ότι σας ενοχλεί η μύτη μου προφίλ και πως δεν μπορώ να κάνω σινεμά…μετά μου είπατε πως άφησα το στήθος μου στο σπίτι και γελούσατε με τα κρύα αστεία του πρωταγωνιστή-σταρ … μετά μου είπατε πως δεν ξέρω να γράφω γι’ αυτό καλύτερα να παίζω μόνο…μετά πως πετάω έξω τις πρωταγωνίστριες… μετά με “σπρώξατε” στην Β’ εθνική, την εμπορική και από κει σπίτι μου…με την σφραγίδα “άσχημη” …μετά ήρθε η τηλεόραση και με φωνάξατε να γράφω και να παίζω, επειδή έκανα επιτυχίες με δικά μου νούμερα στην επιθεώρηση, αλλά μετά μου είπατε πως είμαι αιχμηρή...και πως πρέπει να τα στρογγυλέψω.. όταν έκανα μυθοπλασία αδιαφορήσατε και αγοράσατε άλλα πακέτα με άκρες.. Κλείστηκα για χρόνια σπίτι μου», ανέφερε αρχικά η Σοφία Φιλιππίδου.
Από την περιθωριοποίηση στην δικαίωση και στην επιτυχία
Παρά την απομόνωση και την εσκεμμένη αδιαφορία των «κυκλωμάτων», η ίδια δεν σταμάτησε ποτέ να δημιουργεί.
«Εντωμεταξύ έκανα φοιτητικό θέατρο, ανέβασα 15 σημαντικές παραστάσεις που κάνατε πως δεν τις βλέπετε …δεν σταμάτησα στιγμή να μελετώ και να κάνω θέατρο στα όρια του περιθωρίου. Κάποτε με φωνάξατε πίσω στην κωμωδία -αφού δεν τρελάθηκα ενώ με λέγατε τρελή και κάναμε επιτυχίες και μετά, για καλή μου τύχη πήρα μια ευλογημένη παραγγελία να γράφω στην Ελευροτυπία το 2012. Αυτό ήταν…
Τα κείμενα μου εκδόθηκαν από τον Καστανιώτη και μπήκα στην Λογοτεχνία. Από τότε έβγαλα επιτέλους τα τετράδια μου από το σεντούκι και πήρα τα πράγματα στα χέρια μου…Εδώ και πολλά χρόνια κάνω θέατρο όπως εγώ θέλω και ξέρω να κάνω …Περάσανε πολλά χρόνια … τώρα θα με βρείτε στο μαγαζάκι της τ3χνης, στον χώρο μου, όπου οργανώνω σεμινάρια και σκηνοθετώ…
‘Εχω εκδώσει 6 βιβλία, 2 λογοτεχνικά, 2 θεατρικά και 2 ποιητικές συλλογές και όλα πάνε πολύ καλά…», σημείωσε, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους προσπάθησαν να τη βάλουν στο περιθώριο», τόνισε η Σοφία Φιλιππίδου.
Το μήνυμα της Σοφίας Φιλιππίδου σε όσους δεν είναι πια στη ζωή και το παράπονο για την πολιτεία
Κλείνοντας την εξομολόγησή της, η Σοφία Φιλιππίδου δεν δίστασε να ρίξει τα βέλη της και προς την επίσημη πολιτεία, καταγγέλλοντας τη στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντί της.
«ΥΣ επειδή μιλάτε για ρατσισμό λέω κι εγώ τα δικά μου μετά από πενήντα χρόνια plus θέατρο … ξέρετε φαντάζομαι σε ποιους απευθύνομαι… μερικοί απ αυτούς δεν είναι πια σ αυτόν τον άδικο κόσμο…
ΥΣ το Υπουργείο Πολιτισμού κάνει ότι δεν με ξέρει ή με τιμωρεί για κάτι που δεν ξέρω…», κατέληξε η Σοφία Φιλιππίδου.
Δείτε επίσης:
- Έφη Οικονομάκη: Σοκ από τη ληστεία-θρίλερ – Συνελήφθη στενό συγγενικό πρόσωπο για την ένοπλη επίθεση
- Γενέθλια στο νοσοκομείο για την Μάρω Κοντού – Τα νεότερα της υγείας της







