Το παραδοσιακό σουβλάκι -σύμβολο της ελληνικής γαστρονομίας και καθημερινής απόλαυσης- τείνει να μετατραπεί σε πολυτέλεια για την πλειονότητα των πολιτών, αφού οι τιμές έχουν λάβει την ανιούσα! Τα κομμάτια χοιρινού γύρου που κάποτε κόστιζαν λίγα λεπτά, πλέον εξελλίσσονται σε…φύλλα χρυσού», όπως παρατηρούν πελάτες και καταστηματάρχες, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας.
Η επίδραση της πληθωριστικής πίεσης στις τιμές υλικών «στέλνει» το σουβλάκι από 2 ευρώ σε περίπου 4 ευρώ, με το μέσο κόστος στην Αττική να κυμαίνεται πια στα 3,8–4,4 ευρώ ανά μερίδα. Σε τουριστικές περιοχές, η τιμή φτάνει έως και 7 ευρώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα , ενώ στο κέντρο της Αθήνας πουλιέται κατά μέσο όρο στα 3,30 ευρώ, κατά 30 % ακριβότερα από πέρυσι.
Οι επιχειρηματίες του κλάδου επισημαίνουν πως δεν πρόκειται για υπερκέρδη, αλλά για τις επιπτώσεις από αύξηση τιμών πρώτων υλών (κρέατος, πίτας, πατάτες, ντομάτα, λάδι) – έως +1 €/κιλό, ακρίβεια ενέργειας: ρεύμα έως +200 % συγκριτικά με το 2020, ενοίκια και μισθούς και τα κόστη όπως κάρβουνα, λαδόκολλα, σακούλες, POS, προμήθειες delivery – έως 22 % προμήθειες πλατφορμών, αλλά και λειτουργικά έξοδα όπως ρευμα, ενοίκια, τραπεζοκαθίσματα, ρεπό, και άδειες με υποχρηματοδότηση συστήματος υγείας.
Όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ψητοπωλών Αττικής, «όλα τα ακατέργαστα υλικά ανέβηκαν», και παρά τις αυξήσεις, προσπαθούν να κρατήσουν τις τιμές κάτω από τα 4 ευρώ.
Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές δείχνουν δισταγμό, ενώ οικογένειες που κάποτε αγόραζαν σουβλάκια με τη σέσουλα, τώρα παραγγέλνουν τα μισά.
Ας τα κλεισετε και να ασχολειθειτε με αλλο επιχειρηματικο ειδος. Δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης το σουβλακι για να τα σκαμε. Μη τρελαθουμε κιολας, υπαρχουν και αλλες λυσεις.
Μ@κ@κίες, γιατί όταν διπλασιάζεται το κόστος, εσείς πολλαπλασιάζετε (αν όχι διπλασιάζετε) και το κέρδος σας.Άσε τώρα που προσπαθείτε να κρατήσετε τη τιμή χαμηλά. Αλλιώς βγάλτε στοιχεία – κόστος+κέρδος=τελ.τιμή σε € τότε και τώρα.