«Φως» στο μέλλον του οίκου που ίδρυσε και καθιέρωσε ως ένα από τα σημαντικότερα ονόματα στον χώρο της παγκόσμιας πολυτέλειας, πρόκειται να ρίξει η διαθήκη του Τζόρτζιο Αρμάνι. Σύμφωνα με αντίγραφο που περιήλθε στην κατοχή του Reuters, η τελευταία επιθυμία του Αρμάνι περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες για τη μελλοντική πορεία της εταιρείας.
Η διαθήκη ορίζει ότι οι κληρονόμοι του σχεδιαστή θα πρέπει να προχωρήσουν στην πώληση του 15% των μετοχών της εταιρείας εντός 18 μηνών από τον θάνατό του. Σε δεύτερη φάση, μεταξύ τριών και πέντε ετών, θα πρέπει να μεταβιβαστεί στον ίδιο αγοραστή ένα επιπλέον ποσοστό από 30% έως 54,9%.
Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η πώληση σε στρατηγικό επενδυτή, η διαθήκη προβλέπει εναλλακτικά τη διενέργεια αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO).
Στόχοι και προτιμώμενοι αγοραστές
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται σε μεγάλους ομίλους του κλάδου της πολυτέλειας και της μόδας, στους οποίους θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν:
- ο γαλλικός κολοσσός πολυτελών προϊόντων LVMH,
- η εταιρεία καλλυντικών L’Oreal,
- και ο ηγέτης στην οπτική βιομηχανία EssilorLuxottica.
Η διαθήκη προβλέπει επίσης ότι οι κληρονόμοι θα πρέπει να εξετάσουν συνεργασίες ή πώληση και σε άλλες εταιρείες πολυτελών προϊόντων με τις οποίες ο οίκος Αρμάνι διατηρεί υφιστάμενους εμπορικούς δεσμούς.
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ένας αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι υπήρξε ο μοναδικός κύριος μέτοχος του οίκου που ίδρυσε μαζί με τον εκλιπόντα συνεργάτη του Σέρτζιο Γκαλεότι τη δεκαετία του 1970. Από την πρώτη μέρα κράτησε σφιχτά στα χέρια του τον έλεγχο, τόσο σε δημιουργικό επίπεδο όσο και στη διοίκηση, διαμορφώνοντας προσωπικά το DNA της εταιρείας μέχρι το τέλος της ζωής του.
Χωρίς άμεσους απογόνους να αναλάβουν τα ηνία, ο σχεδιαστής επέλεξε να χαράξει ο ίδιος τον δρόμο για το μέλλον της εταιρείας του, θέτοντας αυστηρούς κανόνες και κατευθύνσεις για τη μετάβαση.
Οικονομικά δεδομένα και προκλήσεις
Το 2024, ο οίκος Αρμάνι κατέγραψε έσοδα ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ποσό που αποδεικνύει τη σταθερότητά του παρά τις δυσκολίες στον χώρο της μόδας. Ωστόσο, τα κέρδη εμφάνισαν συρρίκνωση, καθώς ολόκληρος ο κλάδος πολυτελείας βρέθηκε αντιμέτωπος με ευρεία ύφεση, με την επιβράδυνση της ζήτησης να επηρεάζει ακόμη και τους ισχυρότερους παίκτες.
Η αποκάλυψη της διαθήκης του Τζόρτζιο Αρμάνι έρχεται να επιβεβαιώσει την προσήλωσή του στη στρατηγική διορατικότητα που χαρακτήριζε πάντα την καριέρα του. Αν και ο ίδιος δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή, το μέλλον του οίκου του φαίνεται να έχει σχεδιαστεί με την ίδια προσοχή που αφιέρωνε στα εμβληματικά του σχέδια.
Δείτε επίσης: