ΑΡΧΙΚΗΚΟΣΜΟΣΜέση Ανατολή: Δεύτερη επίθεση δέχθηκε το Κουβέιτ – Στο στόχαστρο των ΗΠΑ ιρανικά ραντάρ

Μέση Ανατολή: Δεύτερη επίθεση δέχθηκε το Κουβέιτ – Στο στόχαστρο των ΗΠΑ ιρανικά ραντάρ

Προμηνύματα νέας γενικευμένης ανάφλεξης

Σε κατάσταση υψηλού συναγερμού βρίσκεται η Μέση Ανατολή μετά τη νέα σοβαρή τροπή που παίρνει η αντιπαράθεση στην περιοχή του Κόλπου. Το πρωί της Δευτέρας, ο στρατός του Κουβέιτ ανακοίνωσε ότι έγινε αποδέκτης μιας νέας εχθρικής επίθεσης με πυραύλους και drones. Πρόκειται για το δεύτερο παρόμοιο περιστατικό μέσα σε διάστημα μικρότερο της μίας εβδομάδας, γεγονός που εντείνει την ανησυχία για γενικευμένη ανάφλεξη.

Οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας έσπευσαν να καθησυχάσουν τους πολίτες μέσω πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζοντας ότι οι ισχυρές εκρήξεις που ακούστηκαν οφείλονταν στην άμεση ενεργοποίηση και λειτουργία των συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας, τα οποία προχώρησαν στην αναχαίτιση των απειλών. Αν και στην αρχική επίσημη ενημέρωση δεν κατονομάστηκε η προέλευση των πληγμάτων, η προηγούμενη αντίστοιχη επίθεση της Πέμπτης είχε αποδοθεί στο Ιράν, με την Τεχεράνη να στοχεύει αμερικανικές εγκαταστάσεις στην περιοχή.

Το αμερικανικό σφυροκόπημα του Σαββατοκύριακου

Η νέα αυτή επιθετική ενέργεια έρχεται σε συνέχεια των σφοδρών αεροπορικών επιδρομών που εξαπέλυσαν οι Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την Αμερικανική Διοίκηση για τη Μέση Ανατολή (CENTCOM), αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη έπληξαν καίριες στρατιωτικές υποδομές του Ιράν, εστιάζοντας σε σταθμούς ραντάρ και κέντρα διοίκησης και ελέγχου μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Γκορούκ και στο νησί Κεσμ.

Η Ουάσιγκτον χαρακτήρισε τις επιθέσεις αυτές ως «μετρημένες και σκόπιμες ενέργειες αυτοάμυνας», οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες μετά την κατάρριψη ενός αμερικανικού drone τύπου MQ-1 από τις ιρανικές δυνάμεις πάνω από διεθνή ύδατα. Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων εξουδετερώθηκαν ιρανικά συστήματα αεράμυνας και drones που αποτελούσαν άμεση απειλή για τη ναυσιπλοΐα, ενώ από την αμερικανική πλευρά δεν αναφέρθηκε κανένας τραυματισμός προσωπικού. Η CENTCOM ξεκαθάρισε ότι θα συνεχίσει να προστατεύει τα συμφέροντά της απέναντι σε αυτό που χαρακτήρισε ως αδικαιολόγητη ιρανική επιθετικότητα, η οποία παραβιάζει την τρέχουσα εκεχειρία.

Η απάντηση των Φρουρών της Επανάστασης

Από την πλευρά τους, οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν επιβεβαίωσαν τη δική τους εμπλοκή, ανακοινώνοντας τη χρήση βαλλιστικού πυραύλου εναντίον αεροπορικής βάσης η οποία, όπως υποστηρίζουν, χρησιμοποιείται από τις ΗΠΑ για τη διενέργεια αεροπορικών επιδρομών εντός της ιρανικής επικράτειας. Οι ιρανικές δυνάμεις συνέδεσαν τη συγκεκριμένη ενέργεια με προηγούμενο αμερικανικό πλήγμα εναντίον τηλεπικοινωνιακού πύργου στο νησί Σιρίκ.

Τα μέσα ενημέρωσης του Ιράν προβάλλουν την επίθεση ως μια προσπάθεια αποκατάστασης της ισορροπίας και ως άμεση απάντηση στις αμερικανικές στρατιωτικές κινήσεις. Παρά τους ισχυρισμούς αυτούς, προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την ακριβή τοποθεσία της βάσης που στοχοποιήθηκε, ούτε υπάρχουν σαφείς αναφορές για το μέγεθος των υλικών ζημιών ή για τυχόν ανθρώπινες απώλειες.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ
ΕΓΚΥΡΑ ΚΑΙ
ΕΓΚΑΙΡΑ
Εγγράψου στα κανάλια
ενημέρωσης του Newsbreak

Διαβάστε επίσης