Δεν νοείται να έρχονται στη βουλή εξοπλιστικά προγράμματα εκατοντάδων εκατ. & το ΥΠΕΘΑ να μην είναι απόλυτα έτοιμο

Must Read

Του Μπάμπη Παπασπύρου*

Είναι αλήθεια πως είχαμε χρόνια να δούμε ένα τόσο μεγάλο “πακέτο” εξοπλιστικών προγραμμάτων, σαν κι αυτά που ξεκίνησαν το 2017 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα…
Μιλάμε για προγράμματα και των τριών όπλων, που καλύπτουν αναβάθμιση υπάρχοντος εξοπλισμού, απόκτηση πλεονάζοντος υλικού από ΗΠΑ, προμήθεια νέων οπλικών συστημάτων αλλά και παροχή υπηρεσιών.

Το τίμημα και το κόστος όλων των πιο πάνω άκρως απαραίτητων συστημάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις μας, ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.

Και ενώ η επιχειρησιακή απαίτηση & αναγκαιότητα, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί για προφανείς λόγους, μιας και είναι προϊόν επεξεργασίας και ανάλυσης από τα Γενικά Επιτελεία…υπάρχει θέμα με την υλοποίηση τους

Το θέμα εντοπίζεται στις καθυστερήσεις και παλινωδίες των κυβερνήσεωνκαι κύρια του αρμόδιου υπουργείου (ΥΠΕΘΑ), στην παρουσίαση και τεκμηρίωση των προγραμμάτων όταν αυτές φτάνουν στη Βουλή…

Τα παραδείγματα πολλά και γνωστά…

Βλέπε καθυστερήσεις στην έγκριση της αναβάθμισης των F-16 σε Viper, εκπαιδευτικό κέντρο Καλαμάτας, επιλογή φρεγατών ΠΝ και πρόσφατα το θέμα της αναβάθμισης των F-16 Block 50…

Μπαίνουν και βγαίνουν εισηγήσεις στη βουλή λόγω υπάρχουσας ή διαφαινόμενης διαφωνίας της αντιπολίτευσης.

Νομίζω πως κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένος για αυτές τις προχειρότητες και καθυστερήσεις, για χρονίζουσες και άκρως αναγκαίες απαιτήσεις.

Όλα δείχνουν πως πάμε για μια μετακύλιση-καθυστέρηση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 Block 50,μετά από δύο αναβολές συζήτησης στην βουλή τον Ιουλ. & Σεπ. 2021

Όμως οι καθυστερήσεις αυτές έχουν πέρα από οικονομικές συνέπειες (πιθανή αύξηση κόστους) και επιχειρησιακές που επηρεάζουν άμεσα το έργο της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Δεν νοείται λοιπόν, να έρχονται για έγκριση στη βουλή εξοπλιστικά προγράμματα εκατοντάδων εκατ. και το ΥΠΕΘΑ να μην είναι απόλυτα έτοιμο.

Να μην είναι έτοιμο… να πείσει όχι για την επιχειρησιακή απαίτηση που είναι τεκμηριωμένη & δεμένη από τα επιτελεία, αλλά για το “τεχνικό” σκέλος δηλαδή το πως, από ποιον, με τι βιομηχανικές επιστροφές και με τι κόστος θα υλοποιηθούν τα προγράμματα.-

 

 

* Ταξίαρχος εν αποστρατεία Πολεμικής Αεροπορίας & πρώην Αντιπρόεδρος Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας

 

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εκτός νόμου το κοινοβούλιο: Τι δουλειά είχε ο Σκέρτσος στα βουλευτικά έδρανα;

Ότι θέλει κάνει πλέον η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε θεσμούς, κράτος και αρμούς της εξουσίας.Σήμερα όμως, δεν κράτησε ούτε τα...

More Articles Like This