4-6-2020

«Σανίδα σωτηρίας» από το ΣτΕ για την γραμμή 4 του μετρό

Σημαντικά περιθώρια συνέχισης του διαγωνισμού για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας αφήνει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των δύο προσφυγών που είχαν καταθέσει οι δύο διεκδικητές, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κατασκευών, που θεωρούν πως δεν πρέπει να ακυρωθεί η διαδικασία.

Όπως υποστηρίζουν, το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ επί των ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει οι δύο εναπομείνασες στον διαγωνισμό κοινοπραξίες ήρθε να ρίξει φως και να καταρρίψει την αρχική ανησυχία που είχε επικρατήσει περί κινδύνου ματαίωσης του διαγωνισμού την περασμένη εβδομάδα.

Οι εν λόγω φόβοι εδράζονταν στο ενδεχόμενο το ΣτΕ, αποδεχόμενο τα ασφαλιστικά μέτρα, να αποδέχεται επί της ουσίας ότι αμφότεροι οι συμμετέχοντες πρέπει αυτόματα να αποκλειστούν, αφήνοντας τον διαγωνισμό άνευ διεκδικητών.

Όσοι εκτιμούν πως ο διαγωνισμός δεν πρέπει να μπει σε περιπέτειες τονίζουν πως η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν δημιουργεί ζήτημα ακύρωσης του διαγωνισμού, αντιθέτως παρέχει έναν πολύ συγκεκριμένο οδικό χάρτη προς την Αττικό Μετρό προκειμένου να διορθώσει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και να το επανακαταθέσει με προσαρμοσμένη την τεχνική αξιολόγηση των δύο κοινοπραξιών στις υποδείξεις του Ανώτατου Δικαστηρίου.

Σε δυο μήνες η εκ νέου αξιολόγηση

Από την εν λόγω ορθή αξιολόγηση, που θα γίνει με τις υποδείξεις του ΣτΕ, θα προκύψει εάν και ποιος από τους υποψηφίους πρέπει να αποκλειστεί. Οι ίδιοι προσθέτουν πως με αυτόν τον τρόπο το ΣτΕ θωρακίζει πλήρως τον διαγωνισμό και παρέχει απόλυτη νομιμοποίηση στη συνέχισή του, μη αφήνοντας κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ή σκιάς στο τι υποχρεούται να πράξει η Αττικό Μετρό.

Δείτε επίσης: Δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος για τον πατέρα του 8χρονου κοριτσιού που τραυματίστηκε από όπλο-μπρελόκ στο Ίλιον

«Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος η Πολιτεία σε αυτή τη φάση να λάβει απόφαση επί της ματαίωσης του διαγωνισμού, ούτε χρειάζεται να περιμένει ενάμιση χρόνο για να εκδικαστούν οι αιτήσεις ακύρωσης, παίρνοντας το ρίσκο να βρεθεί, στο χειρότερο σενάριο, ενώπιον μιας απόφασης που θα αποκλείει και τους δύο συμμετέχοντες, καθιστώντας τον διαγωνισμό άγονο και έχοντας χάσει άλλους 18 μήνες. Οφείλει να ζητήσει η Αττικό Μετρό να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, σεβόμενη και την απόφαση της Δικαιοσύνης».

Προσθέτουν, μάλιστα, πως «αν το ΣτΕ σε δύο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρίες πιθανότατα θα έχουν υποβάλει, τότε θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Πολύ περισσότερο, έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά έως τις αρχές του Ιουνίου, αφού, όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορωνοϊού και απαιτεί το πολύ δύο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει αισίως τρία χρόνια».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ