Ηλεκτρονικά, μέσω του gov.gr, θα κατατίθενται η αίτηση και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης. Η εφαρμογή της υπηρεσίας ξεκίνησε πιλοτικά στις 18 Δεκεμβρίου, στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών στην Περιφέρεια Κρήτης. Ειδικότερα, οι πολίτες μπορούν, μέσα από μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, να προβούν ψηφιακά σε:
· Αντικατάσταση άδειας οδήγησης με νέου τύπου
· Έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω φθοράς
· Έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω κλοπής ή απώλειας
Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα https://eservices-gdme.crete.gov.gr/ Η είσοδος και ταυτοποίηση στην υπηρεσία που αναζητά γίνεται με τη χρήση των κωδικών taxisnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την επισύναψη φωτογραφίας και δείγματος της υπογραφής του πολίτη και την έκδοση και πληρωμή του κατάλληλου παράβολου.
Η ενημέρωση του πολίτη σχετικά με την περαίωση της διαδικασίας προκειμένου να παραλάβει το νέο έντυπο, πραγματοποιείται από την Περιφέρεια.
Το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα προβλέπεται να επεκταθεί και στις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας και αποτελεί μέρος του έργου της ψηφιοποίησης των διαδικασιών έκδοσης αδειών οδήγησης, που ξεκίνησε με την προσωρινή άδεια οδήγησης. Στόχος είναι να διευκολυνθεί ουσιαστικά η καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, αλλά και να επιταχυνθεί σημαντικά το έργο των αρμοδίων αρχών.